Toon posts:

Bandbreedte afdwingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, het gaat om het volgende:

Als ik WoW wil spelen, dan kan dat niet, omdat mijn lieve huisgenoten (ik zit in een studentenhuis) m'n internet afknijpen met downloaden. Als ik zelf bitcomet aanzet, dan knijp ik hun weer af. Als ik dan WoW opstart werkt het mooi, maar dan zet ik dus bitcomet uit en word ik binnen de korste keer weer afgeknepen door m'n huisgenoten. Snappie nog?

Is er iets van een programma ofzo waarmee ik zeg maar net genoeg ruimte voor m'n game beschikbaar kan maken? Ik heb een bijkomend probleempje, en dat is dat ik niet in de router kan. Ik kan geen ip vinden van de router. Kom er ook niet op. Dus dat is geen optie.

(tussendoor: over de router, het stnadaardgateway adres lijdt me niet tot de router. IP: 137.120.214.12, variaties met 0 en 1 leveren tot nu toe niets op. En ik zit via unimaas internet dus niet gaan denken dat ik hun wil hacken zoals paar weken terug)

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 12:50 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28
Geen ip van de router vinden?

* dreamscape murmelt iets met start - run - ipconfig, en dan kijken bij 'gateway'...

En dan zul je toch daar iets bepaalds moeten gaan lopen kloten. Zullen je huisgenoten leuk vinden :)
Of zet gewoon een servertje neer waar media op staat, dan heb je niet dat vier huisgenoten tegelijk Wallace&Gromit dezelfde legale content aan het downloaden zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door dreamscape op 17-10-2005 12:51 ]

Punctuality is the politeness of kings

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-02 06:18
Wat je kan doen is met je huisgenoten overleggen dat jullie je bandbreedte gaan beperken dmv. Netlimiter ofzo. Dus als je met z`n vieren bent, en je hebt een 2mbit verbinding, dat je dan iedereen 500kpbs geeft. Zo heeft iedereen altijd snel genoeg internet om te msnnen, googlen, en om te gamen is het ook genoeg!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

p43000 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:50:
Wat je kan doen is met je huisgenoten overleggen dat jullie je bandbreedte gaan beperken dmv. Netlimiter ofzo. Dus als je met z`n vieren bent, en je hebt een 2mbit verbinding, dat je dan iedereen 500kpbs geeft. Zo heeft iedereen altijd snel genoeg internet om te msnnen, googlen, en om te gamen is het ook genoeg!
is een optie idd, of je regelt dat centraal dmv een softwarematige router/server waar je dan netlimiter op zet, zodat niemand met de instellingen kan prutsen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
FireWurX schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:52:
[...]

is een optie idd, of je regelt dat centraal dmv een softwarematige router/server waar je dan netlimiter op zet, zodat niemand met de instellingen kan prutsen.
Netlimiter is een voorbeeld van zon programma, als je dan achter je router een pc zet, waarop deze software draait en iedereen via deze pc(dmv switch daar weer op bijvoorbeeld?) kan je dat instellen idd

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 13:14
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:47:
Beste mensen, het gaat om het volgende:

Als ik WoW wil spelen, dan kan dat niet, omdat mijn lieve huisgenoten (ik zit in een studentenhuis) m'n internet afknijpen met downloaden. Als ik zelf bitcomet aanzet, dan knijp ik hun weer af. Als ik dan WoW opstart werkt het mooi, maar dan zet ik dus bitcomet uit en word ik binnen de korste keer weer afgeknepen door m'n huisgenoten. Snappie nog?
Ik begrijp niet hoe je door het genereren van dataverkeer, beter een spel kunt spelen dan zonder extra dataverkeer. Dan moet er wel een heel raar mechanisme zijn om het te regelen.

[ Voor 59% gewijzigd door Arnout op 17-10-2005 13:02 ]

Verwijderd

dat snap ik, als je niet begrijpt wat netlimiter doet, dan zal je dat ook niet snappen :)
maar even een korte uitleg,

je kan met netlimiter iedereen een 500kbps LIMIET opleggen, dat houd dus niet in dat dat ook altijd gebruikt word.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee,

Je zou het op je router moeten regelen. Maar er zijn niet veel routers die dit ondersteunen.

Je router kun je vinden door in de "cmd" prompt "ipconfig" en dan de "default gateway" ip te htppén of te telnetten, maar wellicht heeft de instaltteur er een wachtwoord op zitten.

Verder kun je in de meeste p2p programma's (zoals bitcommet) een beperking instellen van de bandbreedte en ku je dus gewoon afspreken dat de ander maximaal 70% van de bandbreedte gebruikt om wat internet voor jou over te laten. Tja, als je niet kunt afspreken, dan heb je een ander probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Het lijkt me sterk dat je met bitcomet de download kan dichtrekken zodat gamen ruk gaat.
De download wordt meestal verdeeld over alle programma's die het gebruiken, en aangezien 2mbit niet weinig is blijft er vast wel genoeg over.

Ik denk dat het probleem (zoals meestal bij dit soort situaties) ligt in de upload.
Je hebt bij een kabelabonnement weinig upload. Trek je de upload vol, dan ligt de download nagenoeg plat. Ga eens spelen met de upload snelheden van de programma's op de pc's van je huisgenoten.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
De meeste nieuwe routers ondersteune QoS settings. ga daar eens naar op zoek in je router, meschien heef ti dat wel.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

leuk_he schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:02:
Nee,

Je zou het op je router moeten regelen. Maar er zijn niet veel routers die dit ondersteunen.

Je router kun je vinden door in de "cmd" prompt "ipconfig" en dan de "default gateway" ip te htppén of te telnetten, maar wellicht heeft de instaltteur er een wachtwoord op zitten.

Verder kun je in de meeste p2p programma's (zoals bitcommet) een beperking instellen van de bandbreedte en ku je dus gewoon afspreken dat de ander maximaal 70% van de bandbreedte gebruikt om wat internet voor jou over te laten. Tja, als je niet kunt afspreken, dan heb je een ander probleem.
je kan zelf een router maken ;)
een oude Pentium/pentium2 oid met een routing pakket (Kerio levert mooie pakketten :) is alleen niet gratis, maar er zijn zat gratis alternatieven).
daarbij hebben sommige al de mogelijkheid om bandbreedte per user te limiteren, en anders kan je er een pakket daarvoor erbij installeren (zoals netlimiter dus)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:47:
(tussendoor: over de router, het stnadaardgateway adres lijdt me niet tot de router. IP: 137.120.xxx.12, variaties met 0 en 1 leveren tot nu toe niets op. En ik zit via unimaas internet dus niet gaan denken dat ik hun wil hacken zoals paar weken terug)
klinkt aflsof je niet eachter een (NAT) router zit maar een echte internet adres krijgt. Dan zul je inderdaad met het uis zlef een router moeten neerzetten om internet te verdelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Netlimiter voorgesteld, nu is het afwachten of het gaat verbeteren. Gisteravond was internet nog steeds ruk, nu ook.
Als er nog andere oplossingen zijn hoor ik die graag:)
Pagina: 1