Toon posts:

data asus a7v333 raid-0 opstelling behouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
I.v.m. kortsluiting in mijn pc kast is afgelopen week mijn moederbord (a7v333) doorgebrand. Na controle blijkt de rest van het systeem nog te werken. Dit inclusief 2 IBM 80gd ATA100 in Raid-0 opstelling.

Het liefst wil ik dus ergens een tweedehands a7v333 vandaan halen zodat ik verder kan werken met mijn data in Raid-0 opstelling. Aangezien het erg moeilijk is op dit moment om aan een a7v333 moederbord te komen, vraag ik me af of de huidige Raid opstelling ook direct gaat werken op een ander moederbord met een ide raid controller. En hebben de nieuwere moederborden enkel ondersteuning voor S-ATA raid of ook nog voor ide raid? Of eventueel een pci raid kaartje erbij kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoekwerk en de FAQ ben ik weer een stuk wijzer geworden. Het blijkt vaak mogelijk te zijn om van raid controller te wisselen met behoud van data indien de controller van het zelfde merk is en als het een ander type betreft moet dit type nieuwer zijn (backwards compatible).

Andere moederborden met dezelfde promise controller (20276) zoals de msi kt3 ultra enz. zijn ook niet te vinden 2e hands. Vandaar dat ik eraan denk om naast een nieuw moederbord een Promise TX2000 Raid 133 PCI kaart aan te schaffen. Weet iemand hier toevallig of deze de raid-0 configuratie van mijn A7V333 zal overnemen en ik geen data kwijt ben? Deze controller lijkt mij namelijk nieuwer dan de 20276 die op mijn moederbord zit en hij is van promise ook. Toch hoop ik dat iemand een bevestiging kan geven aangezien het toch weet om een aantal euro's gaat!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:08:
Na veel zoekwerk en de FAQ ben ik weer een stuk wijzer geworden. Het blijkt vaak mogelijk te zijn om van raid controller te wisselen met behoud van data indien de controller van het zelfde merk is en als het een ander type betreft moet dit type nieuwer zijn (backwards compatible).

Andere moederborden met dezelfde promise controller (20276) zoals de msi kt3 ultra enz. zijn ook niet te vinden 2e hands. Vandaar dat ik eraan denk om naast een nieuw moederbord een Promise TX2000 Raid 133 PCI kaart aan te schaffen. Weet iemand hier toevallig of deze de raid-0 configuratie van mijn A7V333 zal overnemen en ik geen data kwijt ben? Deze controller lijkt mij namelijk nieuwer dan de 20276 die op mijn moederbord zit en hij is van promise ook. Toch hoop ik dat iemand een bevestiging kan geven aangezien het toch weet om een aantal euro's gaat!
ik zit met hetzelfde probleem, heb je dit nog geprobeerd? is het gelukt, welke pci-kaart moet ik hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 14:53 ]