Printafdruk Canon Pixma IP4000: Is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds begin maart de printer Canon Pixma IP4000. De printer geeft sinds het begin slechte afdrukken m.b.t. donkere afbeeldingen. De kleuren zijn ok, maar bij zwarte gedeeltes van een afbeelding zie je duidelijk (witte) strepen/lijnen. Onder: de wolken zijn ok, maar de bergen dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/7822/pixma4000afdruk4vf.th.jpg

Ik heb toen nieuwe cartridges gekocht (origele), uitgelijnd, schoongemaakt, etc. maar niks mocht baten. Toen heb ik contact opgenomen met Canon zelf en ze hebben de printkop omgeruild voor een nieuwe. Die heb ik geinstalleerd maar de afdrukken verbeterde niet. Opnieuw alles gecalibreerd en schoongemaakt, maar geen veranderingen :'(

Uiteindelijk heb ik de printer als RMA aangeboden bij de winkel waar ik de printer heb gekocht en opgestuurd. Ze hebben de printer getest en (ook na mijn aanwijzingen) zeggen ze dat er niks mis met de afdrukken is :/ Ze hebben de afdrukken die ze gemaakt hebben naar me opgestuurd (zie boven, in het echt zijn de strepen duidelijker) maar ik zie daar dus duidelijk wel (onacceptabele) strepen. Dit heb ik verteld en ik krijg het volgende antwoord terug:
Geachte heer/mevrouw,

Er is verder niets mis met de afdrukken. Dit hoort zo bij die printer. Ik heb de afdrukken ook aan mijn collega's laten zien. Deze zeggen ook dat er verder niets mis mee is.

U kunt de printer weer op komen halen, of u kunt hem laten versturen voor EUR 8.45

Met vriendelijke groet,

...
Wat kan ik nu doen? Ik vind (en anderen aan wie ik de afdrukken heb laten zien) de kwaliteit onacceptabel en geloof niet dat dit normaal is. Heeft er iemand een Canon Pixma IP4000 zonder deze strepen of heeft iemand suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 17-10-2005 14:04 ]

[This is what you get when you mess with us]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit zou ik zeker niet acceptabel noemand, als je tenminste op instellingen op "hoog" hebt gezet. Bij "normaal" is het nog net te doen. Welke instellingen zijn gebruikt?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb zelf een Pixma 5000, een min of meer vergelijkbare dus. Eerst had ik ook dit probleem met Xerox 10*15 fotopapier. Daarna eens geprobeerd met het bijgeleverde Canon papier, en daarop zijn de afdrukken echt veel beter. Dus misschien ligt het aan het papier dat je gebruikt?

Somewhere in Europe...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

breinonline

Are you afraid to be known?

De combinatie papier-inkt is erg belangrijk voor de afdrukkwaliteit. Ik ben het volledig eens met scenic20: probeer eens ander papier. Je hebt kans dat het op 3th-party papier goed werkt, maar daar kom je alleen door testen achter. Koop een paar vellen Canon papier, daar moet het goed op gaan. Zo niet dan kan je vragen of de winkel de printer RMA aanbied bij Canon want dan is er echt iets mis.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
wcduck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:24:
Dit zou ik zeker niet acceptabel noemand, als je tenminste op instellingen op "hoog" hebt gezet. Bij "normaal" is het nog net te doen. Welke instellingen zijn gebruikt?
Dit zijn de instellingen op normaal, op best zijn ze iets beter maar de strepen zie je nog steeds (alleen wat dunner).
scenic20 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:03:
Ik heb zelf een Pixma 5000, een min of meer vergelijkbare dus. Eerst had ik ook dit probleem met Xerox 10*15 fotopapier. Daarna eens geprobeerd met het bijgeleverde Canon papier, en daarop zijn de afdrukken echt veel beter. Dus misschien ligt het aan het papier dat je gebruikt?
breinonline schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:54:
De combinatie papier-inkt is erg belangrijk voor de afdrukkwaliteit. Ik ben het volledig eens met scenic20: probeer eens ander papier. Je hebt kans dat het op 3th-party papier goed werkt, maar daar kom je alleen door testen achter. Koop een paar vellen Canon papier, daar moet het goed op gaan. Zo niet dan kan je vragen of de winkel de printer RMA aanbied bij Canon want dan is er echt iets mis.
Het papier is gewoon printpapier, heb zelf eerlijk gezegd geen canon papier gebruikt, ik neem aan de winkel ook niet. Maar is het echt zo'n verschil? Dan moet je dus perse duur canon papier kopen om goede afdrukken te krijgen? Probleem is alleen dat ik de printer dus niet hier heb om te testen.

• wcduck
  • Niet online
Voor de setting normal is het nog redelijk normaal vind ik. Op hoge resolutie op normaal papier zouden er geen strepen in moeten zitten. Zelf heb ik een Canon I850. Bij normaal geeft ie af en toe ook strepen. Op high echter nooit. Bij de Pixma 4000(ook mee gewerkt) geeft ie op high ook geen strepen.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
wcduck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:16:
Voor de setting normal is het nog redelijk normaal vind ik. Op hoge resolutie op normaal papier zouden er geen strepen in moeten zitten. Zelf heb ik een Canon I850. Bij normaal geeft ie af en toe ook strepen. Op high echter nooit. Bij de Pixma 4000(ook mee gewerkt) geeft ie op high ook geen strepen.
Op high zie ik ook nog strepen :'( Ik zal een email sturen naar de winkel of ze eens een test willen doen op Canon papier. Als er dan nog strepen te zien zijn ligt het echt aan de printer en dan moeten ze 'm alsnog RMA'en bij Canon.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruzor op 17-10-2005 20:31 ]

• wcduck
  • Niet online
Het zijn gewoonweg normale afdrukken. Je mag van een printer van die prijs(zelfs de helft al) verwachten dat ie op normaal papier zonder strepen kan printen. Succes met de afhandeling.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Ruzor schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:30:
[...]
Op high zie ik ook nog strepen :'( Ik zal een email sturen naar de winkel of ze eens een test willen doen op Canon papier. Als er dan nog strepen te zien zijn ligt het echt aan de printer en dan moeten ze 'm alsnog RMA'en bij Canon.
Dat zou niet mogen. Let wel: als je echt een mooie afdruk wil zul je alsnog fotopapier moeten kopen. De inkt vloeit daar veel mooier op uit waardoor je afdruk veel meer lijkt op die van een chemische afdrukcentrale.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1