Toon posts:

2 monitoren en tv op de ATI Radeon 9600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk?

Er zit een adc en een dvi uitgang op de kaart, heb er nu 1 monitor via de dvi naar vga convertor op aangesloten, maar wil in de toekomst een tv en nog een monitor er op aansluiten...

Wie weet wat de beste oplossing is..?

Hoeveel convertors heb ik nodig, of ben ik genoodzaakt een andere videokaart er in te zetten? Lijkt me dat dit niet een vreemde setup is, aangezien bij video editen bijna overal deze setup gebruikt wordt...

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

nee het is niet mogelijk.
ik meende dat een van de videopoort gedeelt is was.
Wat je zou kunnen doen is een radeon 7000 pci halen, deze te flashen naar een mac kaart. en dan de tv out/vga aansluiting te gebruiken.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Of, als je het wilt gaan doen als de profi: een firewire DV interface halen die je aan de TV kan koppelen.

Ik zeg wel "als de profi", maar ik weet natuurlijk niet hoe zij het doen :9 Ik heb in elk geval wel een dergelijke opstelling.

Liege, liege, liegebeest!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Een radeon 9600 kan maar 2 beeldschermen tegelijkertijd aansturen en er teglijkertijd 1 klonen. Als je op je tv het beeld van een van je monitoren wil laten zien, dan kan dit wel. Anders heb je een nieuwe videokaart nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ah, dus of via firewire naar tv monitor, of andere videokaart...

hmmm...

valt me tegen van apple dat dit niet standaard kan met een powermac g5... een aldi pc heeft zelfs tv out!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

nee, je kunt 2 beeldschermen aan sturen en blijkbaar eentje klonen.

Dus je kunt vga +tv == scherm 1 && dvi == scherm2

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:00:

hmmm...

valt me tegen van apple dat dit niet standaard kan met een powermac g5... een aldi pc heeft zelfs tv out!
voor zover ik weet ondersteunt je aldi PC met kickass videokaart ook maar maximaal 2 schermen tegelijk. Dus of scherm+scherm of scherm+tv. Net als de PowerMac G5 dus...

Launching containers into space

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:00:

hmmm...

...maar geen twee digitale uitgangen op de videokaart :P
Je PowerMac heeft dat wel :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:36:
[...]

voor zover ik weet ondersteunt je aldi PC met kickass videokaart ook maar maximaal 2 schermen tegelijk. Dus of scherm+scherm of scherm+tv. Net als de PowerMac G5 dus...
dat klopt, 2 tegelijk, maar de uitgangen zitten er wel standaard op, nu moet k sowieso met een vga monitor een adc naar vga koppelstuk kopen, en een dvi naar s-video koppelstuk...

zelfs op een iBook zit er standaard een tv out op... zonder extra koppelstuk..

• Liegebeest
Uhm, in welke parallelle dimensie leef jij?

* Liegebeest keert zijn iBook alle kanten op

Nee hoor, geen TV-out.

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:40:
Uhm, in welke parallelle dimensie leef jij?

/me keert zijn iBook alle kanten op

Nee hoor, geen TV-out.
in je koptelefoonaansluiting... speciaal kabeltje kopen

http://store.apple.com/Ap...0.15.1.0.8.12.1.29.1.17.0

:)

die minijack is net een aantal milimeter langer, waar 't videosignaal op zit..

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet precies wat voor een 'profi' opstelling je hebt, maar de eerder genoemde FireWire oplossing is toch wel één van de mooiste. Je sluit dan dus je TV aan op de DV-videorecorder of speciale FireWire naar TV aansluiting en laat het videobewerkingsprogramma de video-monitor ook naar de FireWire aansluiting streamen. Zo ken ik ook de opstelling. Dit was dan wel met een Wintel PC, maar ik kan me niet voorstellen dat het op een Mac ook niet zo werkt.
Voordeel is dan dat je exact ziet wat het resultaat wordt (want alleen het videobeeld wordt verstuurd) en je hebt twee beeldschermen vrij om te editten.
De videorecorder die ik daar toen voor gebruikte was een DV/SVHS combi apparaat van JVC, maar er zijn vast ook wel eerdergenoemde dedicated FireWire naar TV apparaten te vinden voor minder geld dan een volledig video-editing station.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Liegebeest
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:10:
[...]
in je koptelefoonaansluiting... speciaal kabeltje kopen
Ja, maar jij zei:
zelfs op een iBook zit er standaard een tv out op... zonder extra koppelstuk..
Anywho: zoals de persoon boven mij beschrijft is die FW oplossing de mooiste... Dat heb ik thuis ook staan. Hangt een Datavideo DAC100 aan m'n FW interface en daar aan vast hangen een TV een SVHS recorder en mijn DV camera... Werkt erg prettig om de pure video te zien die niet eerst door de grafische mangel van je video kaart preferences is gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:36:
[...]

Ja, maar jij zei:

[...]

Anywho: zoals de persoon boven mij beschrijft is die FW oplossing de mooiste... Dat heb ik thuis ook staan. Hangt een Datavideo DAC100 aan m'n FW interface en daar aan vast hangen een TV een SVHS recorder en mijn DV camera... Werkt erg prettig om de pure video te zien die niet eerst door de grafische mangel van je video kaart preferences is gehaald.
okee, vat 'm nu...

ja je hebt altijd een kabel nodig om 't beeld op de tv te krijgen, bij de g5 heb je EN een koppelstuk EN een kabel nodig...

Maar kan ik via die firewire opstelling ook divx e.d. kijken op m'n tv?

• Liegebeest
Nee.

Die FW box waar ik het over heb is alleen geschikt voor DV vanuit applicaties als iMovie en Final Cut. Dat trucje zou je weer uit kunnen halen met de EyeHome van Elgato.

En voor een TV aan je videokaart heb je geen verloopstukken nodig als je het geluk hebt een dure TV met DVI input te hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Liegebeest op 18-10-2005 15:24 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

correct me if I'm wrong, maar voor zover ik weet werkt de hierboven beschreven AV kabel voor iBooks (via de mini-Jack) alleen op de iBook G3, voor de iBook G4 heeft Apple een mini-VGA -> S-Video/Composite verloop gemaakt. Wie mij het tegendeel kan bewijzen, GRAAG! Dan is daar namelijk ook volledige duidelijkheid over ;)

Launching containers into space

• Liegebeest
Zoiets dacht ik ook te hebben gelezen :)

Pagina: 1