[Centrino] - Kloksnelheid probleem

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe BenQ laptop met ingebouwde Intel Centrino, specs:

Intel Pentium M740 Mobile 1730 Mhz
Intel 915GM
80 GB 5400 RPM
1536 MB DDR333
WXGA TFT 13" 1280 x 768
Intel GMA 900 128mb (shared)

Echter bij eigenschappen van Deze Computer zag ik al dat de kloksnelheid op ~750mhz zat en niet op de 1.7Ghz, en bij de instaallatie van elk spel krijg ik de melding dat mijn pc/laptop niet voldoet aan de systeem eisen. klik hier voor een voorbeeld

Ik ben niet echt een expert op het gebied van mobile processor gebied. Het enige wat ik weet is dat een 1.7ghz centrino veel sneller is als een 1.7ghz P4 bv. Maar de kloksnelheid roept vraagtekens bij mij op aangezien mijn laptop niet zo extreem snel is vraag ik me af of dit wel goed zit.

Enig idee hoe ik dit moet oplossen?

Verwijderd

Daar wordt idd de huidige kloksnelheid getoont, dat hoort zo. Het lijkt er dus op dat het spel dit niet prettig vindt. Ik ou eigenlijk nietw eten hoe je daar iets aan kan doen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De processor doet aan "speedstep". Dat betekent dattie snelheid terugschakelt waneer de snelheid niet nodig is, zodat er stroom bespaard word.
Wat je kan doen, is een tooltje zoeken dat de snelheid naar zijn max trekt (bijvoorbeeld een "koe". een client voor een distributed computing project, zoals D.net's RC5-72, UD-Grid, SETI, etc etc).
Misschien dat Intel zelf een "speedstep tool" heeft, waarmee je de snelheid tijdelijk op max kan zetten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Centrino schakelt met z'n kloksnelheid...... (dit doet ie om stroom te bespare) dus dit hoort zo...

[ Voor 5% gewijzigd door Quiksilver op 17-10-2005 12:06 ]

• nudie
FireWurX schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:00:
De processor doet aan "speedstep". Dat betekent dattie snelheid terugschakelt waneer de snelheid niet nodig is, zodat er stroom bespaard word.
Wat je kan doen, is een tooltje zoeken dat de snelheid naar zijn max trekt (bijvoorbeeld een "koe". een client voor een distributed computing project, zoals D.net's RC5-72, UD-Grid, SETI, etc etc).
Misschien dat Intel zelf een "speedstep tool" heeft, waarmee je de snelheid tijdelijk op max kan zetten.
Aahh ik snap hem, ik kan tot nu toe vrijwel elk spel wel starten alleen geven ze dan een waarschuwing. Maar het komt er op neer dat als het spel eenmaal draait en het meer CPU vermogen nodig heeft dat de Centrino zijn kloksnelheid omhoog schakelt?

[ Voor 86% gewijzigd door nudie op 17-10-2005 12:02 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nudie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:01:
Ja ik weet dus niet of dit hoort aangezien je met Centrino wel vaker apart moet rekenen om op de werkelijke kloksnelheid te komen, maar gezien het feit dat ik er verder weinig van af weet vraag ik het hier.
Nee dit hoort zo, zoals ik net al posste. De snelheid word teruggeschakeld om stroom te sparen.
Wat misschien een optie is (als aanvulling op mijn eerdere opties) is in de bios kijken of daar misschien nog een instelling staat.
nudie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Aahh ik snap hem, ik kan tot nu toe vrijwel elk spel wel starten alleen geven ze dan een waarschuwing. Maar het komt er op neer dat als het spel eenmaal draait en het meer CPU vermogen nodig heeft dat de Centrino zijn kloksnelheid omhoog schakelt?
precies :)

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2005 12:03 ]

• nudie
Ja de replies vlogen om mn oren dus die post had ik al ge-edit :)

Bedankt allen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nudie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:03:
Ja de replies vlogen om mn oren dus die post had ik al ge-edit :)

Bedankt allen.
graag gedaan :)

btw, voor RC5-72, moet je ff kijken op www.distributed.net en dan de client downloaden (ff op dat "Moo" knopje met de koeienkop klikken :) )

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 17-10-2005 12:08 ]

Verwijderd

Je hebt geen Centrino processor maar een Pentium M
Centrino processor bestaat niet.

Wat wel bestaat is dus de Pentium M.

Centrino is gewoon een marketing naam voor :

Intel Pentium M processor + Intel netwerkkaart + Intel Chipset.
That's all. ;)

Verder wat ook wil werken is gewoon rechtsonderin op het stekkertje klikken en daar altijd aan / presentatie schema selecteren.

Willie ook gewoon op 1,7 gaan lopen ;)

Wekt prima op mijn Turion. :)
Al voelt die op 700Mhz ook snel en responsief aan.

Succes :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
speedswitchXP helpt ook, gebruik dat zelf ook (freeware)

http://www.diefer.de/speedswitchxp/

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1