[Novell Linux Desktop] Cups disables lpd printer

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb hier een systeem waar een IO+Fast printserver aanhangt.
Cups is gconfigureerd dat hij alle printopdrachten doorstuurt naar de printserver.
Het rare is dat het niet constant is, ik kan er geen tijdslijn opplakken. We sturen raw data naar deze priner dus ...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<Printer sticker>
Info
State Idle
Accepting Yes
JobSheets none none
QuotaPeriod 0
PageLimit 0
KLimit 0
</Printer>

version cups-1.1.20-108.11

Van perle (leverancier printserver) had ik al doorgekregen dat er blijkbaar een probleem is met cups ivm het aansturen van lpd style printers.

Because Great minds Think alike

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Blijft de job vast zitten in de print queue of in cups? Je zou even in /var/log/cups/error_log kunnen kijken wat cups voor fouten tegen kwam bij het niet printen van een bestand. Is het probleem ook met alle programma's of alleen met specifieke? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• djack
In de error log staat niets in.

Het is een lpr job van een tekst bestand naar die printerserver, en dan blijft de job al dan niet al half afgedrukt hangen in de queue.
Het is niet constant dat is een beetje strange.
Lijkt of dat cups verbinding verliest met de printserver.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als de job wel in de queue staat, dan kun je volgens mij al uitsluiten dat het een probleem met CUPS is. Dit, tenzij er problemen zijn met het bestand dat gequeued wordt natuurlijk. Je zegt namelijk dat het bestand al half is afgedrukt. Want als CUPS het bestand naar de queue heeft gestuurd dan heeft CUPS er verder niets meer mee te maken, maar dan licht het aan de verbinding tussen de queue (printserver) en de printer lijkt me.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• djack
Wel ik heb gelezen dat cups een beetje problemen heeft met het aansturen van LPD printers.

• djack
Ik denk het probleem gevonden te hebben. (correct me if I'm wrong) alleen zoek ik wat hulp met de oplossing.

Het probleem is hem veelal dat de printers om een of andere rede off line gaan (geen papier meer of een medewerker die hem off line zet)
Nu wanneer wij tijdens de nacht printopdrachten naar die printers sturen geeft de printserver aan dat het device off line is. Ik denk dat cups hier een time out heeft waardoor hij naar een X aantal tijd zijn printer gaat disablen.
Wanneer er in de ochtend iemand de printer terug online zet stuur het printserver geen feedback naar de cups server om te zeggen van hallo ik ben terug online herstart je job maar.

Waaraan ligt dit ? aan mijn cups instellingen of ligt dit zuiver aan het printserveke (IO+FAST van perle)

• djack
Oki ik moet dus blijkbaar met de browsetimeout en browse interval gaan spelen...

Pagina: 1