Ik moet tegen volgende week een geschikte laptop vinden voor mijn vriendin. (-1000 €)
Het enige vereiste is draadloos internet.
Nu heb ik van iemand een aanbieding gekregen om een nieuwe Asus A6L-B008H te kopen voor 955 euro (let wel: ik ben een Belg dus gelden de tweakers pricewatch prijzen waarschijnlijk niet (?) zonder addertjes onder het gras)
Specs van de Asus zijn:
15.4"
Celeron M 370 1.5 GHz
512 MB (geïnstalleerd) / 1 GB (max.) - DDR SDRAM - 333 MHz
"60 GB"
Dual DVDRW
Grafische adapter Intel 852GM integrated 3D
Wireless internet
Gewicht 2.85 kg
Cardreaders
Webcam
Optische muis
Draagtas
Maar ik zie dat er morgen een laptop in het kruidvat staat voor 999 euro. De enige (schaarse) informatie die ik hierover kon vinden is die van hun reclameblaadje:
HP Pavilion
15.4"
AMD Athlon 64 3400+
512MB DDR PC 2700 333 MHZ (2*256) <<< (zit dus waarschijnlijk vol?)
100 GB EIDE vaste schijf ATA 400 4200 rpm <<< (is dit normaal geen 5400 voor laptops?)
Dual DVDRW
Geforce4
Gewicht 3.65 kg
Weet iemand meer informatie over deze HP laptop? (of eventueel gewoon het type)
En welke van de 2 raden jullie aan (of zijn ze alletwee slecht geprijsd?) en waarom?
Als ik het niet mis heb, doet de fabrikant er niet toe. Enkel voor de case (en eventueel het scherm?).
Want moederborden en processors/gpus kunnen ze niet zelf maken
Het verschil tussen de twee zit hem volgens mij in de prestaties en de batterijduur:
De AMD 64 3400+ is waarschijnlijk een stuk sneller dan die Celeron die in de Asus zit,
maar die Celeron is wel een "M" processor dus dit zal de batterij(levens-)duur verlengen.
Ook ben ik zeker dat er bij die Asus allerlei dingen geleverd zijn (bvb optische muis) terwijl ik dit bij de kruidvat-laptop niet zeker ben.
Wat vinden jullie ervan? Wat raad je aan?
Het enige vereiste is draadloos internet.
Nu heb ik van iemand een aanbieding gekregen om een nieuwe Asus A6L-B008H te kopen voor 955 euro (let wel: ik ben een Belg dus gelden de tweakers pricewatch prijzen waarschijnlijk niet (?) zonder addertjes onder het gras)
Specs van de Asus zijn:
15.4"
Celeron M 370 1.5 GHz
512 MB (geïnstalleerd) / 1 GB (max.) - DDR SDRAM - 333 MHz
"60 GB"
Dual DVDRW
Grafische adapter Intel 852GM integrated 3D
Wireless internet
Gewicht 2.85 kg
Cardreaders
Webcam
Optische muis
Draagtas
Maar ik zie dat er morgen een laptop in het kruidvat staat voor 999 euro. De enige (schaarse) informatie die ik hierover kon vinden is die van hun reclameblaadje:
HP Pavilion
15.4"
AMD Athlon 64 3400+
512MB DDR PC 2700 333 MHZ (2*256) <<< (zit dus waarschijnlijk vol?)
100 GB EIDE vaste schijf ATA 400 4200 rpm <<< (is dit normaal geen 5400 voor laptops?)
Dual DVDRW
Geforce4
Gewicht 3.65 kg
Weet iemand meer informatie over deze HP laptop? (of eventueel gewoon het type)
En welke van de 2 raden jullie aan (of zijn ze alletwee slecht geprijsd?) en waarom?
Als ik het niet mis heb, doet de fabrikant er niet toe. Enkel voor de case (en eventueel het scherm?).
Want moederborden en processors/gpus kunnen ze niet zelf maken
Het verschil tussen de twee zit hem volgens mij in de prestaties en de batterijduur:
De AMD 64 3400+ is waarschijnlijk een stuk sneller dan die Celeron die in de Asus zit,
maar die Celeron is wel een "M" processor dus dit zal de batterij(levens-)duur verlengen.
Ook ben ik zeker dat er bij die Asus allerlei dingen geleverd zijn (bvb optische muis) terwijl ik dit bij de kruidvat-laptop niet zeker ben.
Wat vinden jullie ervan? Wat raad je aan?