Ben hier wat inelkaar aan t prutsen en nou wou ik 1 veld voor 2 forms gebruiken.
Met de search en google kom ik erachter dat je onClick kan gebruiken (waarschijnlijk javascript? nog weinig mee gedaan...)
anyway, na wat voorbeelden kom ik tot dit:
Let niet op de "\", dat komt omdat het in een print komt binnen een perlscript pagina
Wil dus het 1e invoer veld voor 2 forms gebruiken. Bij de 1e submit gaat ie naar 'bookkeepingLink.asp' waar via een sql query het @mail adres van een bepaald factuur opgevraagd word die in het 2e invoer veld dan automatisch weer ingevuld word. Daarna kan je met dezelfde gegevens de 2e submit gebruiken die naar mailInvoice.asp gaat.
D8 dat het zo wel goed was. De 2e submit werkt wel, maar de 1e weigert dienst. Mn browser zegt "document.form2 is null or not an object". Maar die heb ik toch echt gemaakt zoals u ziet.
Met de search en google kom ik erachter dat je onClick kan gebruiken (waarschijnlijk javascript? nog weinig mee gedaan...)
anyway, na wat voorbeelden kom ik tot dit:
Let niet op de "\", dat komt omdat het in een print komt binnen een perlscript pagina
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <FORM name='form1' ACTION='mailInvoice.asp'>
<FORM name='form2' ACTION='bookkeepingLink.asp'>
<INPUT TYPE=hidden NAME='id' VALUE=\"". GetFormValue('id') ."\">
<TR>
<TD>Storingsnummer  \;</TD><TD><INPUT TYPE=text ID=inputText NAME='projectId' MAXLENGTH=6 SIZE=10 VALUE=\"". GetFormValue('projectId') ."\">
<INPUT type=button onClick=\"document.form2.submit()\;\" VALUE='Opvragen'></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Email</TD><TD><INPUT TYPE=text ID=inputText NAME=emailadres MAXLENGTH=50 SIZE=30 VALUE=\"$custommail\"></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Soort</TD>
<TD><select size=\"1\" name=\"typeOfLetter\">
<option value=\"machteging\" selected>Machteging</option>
<option value=\"machtegong\">Mislukte Machteging</option>
<option value=\"normal\">Factuur</option>
<option value=\"credit\">Credit Factuur</option>
</select>
</TD>
</TR>
</TABLE>
<INPUT type=button onClick=\"document.form1.submit()\;\" VALUE='Versturen'>
</FORM>
</FORM> |
Wil dus het 1e invoer veld voor 2 forms gebruiken. Bij de 1e submit gaat ie naar 'bookkeepingLink.asp' waar via een sql query het @mail adres van een bepaald factuur opgevraagd word die in het 2e invoer veld dan automatisch weer ingevuld word. Daarna kan je met dezelfde gegevens de 2e submit gebruiken die naar mailInvoice.asp gaat.
D8 dat het zo wel goed was. De 2e submit werkt wel, maar de 1e weigert dienst. Mn browser zegt "document.form2 is null or not an object". Maar die heb ik toch echt gemaakt zoals u ziet.