HDTV uit amerika meenemen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Binnenkort verhuis ik terug naar nederland vanuit amerika. Nu wil ik (natuurlijk :) ) zo veel mogelijk electronica meenemen uit de US.

Ik ben online op zoek gegaan naar HDTV's die ik ook in nederland zou kunnen aansluiten. Mijn oog is een beetje gevallen op de volgende tv's:Zijn dit goede keuzes? En ik kon niet goed vinden of deze ook een PAL tuner er in hadden. Misschien moet ik er dan nog een VCR/DVD-recorder tussen hangen om in Nederland TV te tunen? En ik neem aan dat zodra HDTV in Nederland doorbreekt dat geen aansluit problemen met zich mee brengt?
Ohja, is het misschien al mogelijk om satteliet te ontvangen in Nederland met HD kanalen (discovery HD enzo)?

Nu heb ik in de states al een HD projectie tv staan die ik ook graag mee wil nemen naar Nederland, ik heb al eindeloos zitten zoeken of het mogelijk is een PAL -> NTSC converter aan te sluiten. Maar ik stuitte alleen op proffessionele broadcasting apperatuur, die erg duur en lelijk was. Hier moet toch een makkelijkere oplossing voor zijn?

Verder wil ik ook nog graag een surround sound set meenemen liefst met DVD speler er in. Maar krijg ik dan weer gezeur met regio's enzo? Welke set zouden jullie aanraden (met kleine boxen die goed weg te 'moffelen' zijn)?

Het leek me dat er meer mensen zijn die 'stuff' uit de states willen importeren enzo, maar echt sites er over kon ik niet vinden. Misshcien dat een van jullie een goede weet?

Edit: ohja, en "Think Big" :D Ga natuurlijk geen tv meenemen onder de 50", wil er nu best wat geld aan kapot gooien om er een lange tijd mee vooruit te kunnen.

Edit2: Blijf dingen vergeten :) Diegene die ik wil kopen moet ook plat zijn, hij komt in een beugel te hangen dat hij achter de bank klapt als hij niet gebruikt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Anubis op 17-10-2005 11:09 ]

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 17:03
Resolutie van die eerste is vrij knudde; geen HDTV resolutie.

Sowieso zou ik geen TV kopen die niet 1920x1080 ondersteunt, maar dat ben ik.
Verder wil ik ook nog graag een surround sound set meenemen liefst met DVD speler er in. Maar krijg ik dan weer gezeur met regio's enzo? Welke set zouden jullie aanraden (met kleine boxen die goed weg te 'moffelen' zijn)?
Europese DVD spelers zijn op enkele na (m.n. Sony's) makkelijk regiovrij te maken, voor Amerikaanse spelers geldt dat wat minder, tenzij je een merk koopt dat wereldwijd verkocht wordt (geldt lang niet voor alle in Amerika verkrijgbare merken). Qua speakersets is er al zat gepost hier, ff searchen.

Ik weet niet precies hoeveel je bespaart, maar gezien de potentiële problemen (garantie, ander voltage, import duties) kan goedkoop heel snel duurkoop worden in dit geval denk ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
DJ-Anubis schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:06:
Ohja, is het misschien al mogelijk om satteliet te ontvangen in Nederland met HD kanalen (discovery HD enzo)?
er is nu 1 HDTV kanaal voor NL op de sat aanwezig, volgende zomer komen er een aantal europese HDTV kanalen bij o.a. in het duitse Premiere pakket en het engelse SKY meen ik ook. Daar heb je in principe wel een abonnement voor nodig en natuurlijk een HDTV sat-receiver.

• DJ-Anubis
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:15:

[...]
Ik weet niet precies hoeveel je bespaart, maar gezien de potentiële problemen (garantie, ander voltage, import duties) kan goedkoop heel snel duurkoop worden in dit geval denk ik.
Voltage staat netjes onderaan: AC 100-240 V, 50/60 Hz
Dat is dus geen probleem. Het bespaart wel een hele hoop (edit: zeker omdat m'n dollars hier in de EU veel minder waard zijn dan dat ik ze hier uit geef), zeker aangezien heel veel van de amerikaanse top modellen hier nog niet te krijgen zijn. Ik koop de tv eerst in de us natuurlijk, kan ik hem daar testen of 'ie helemaal goed functioneerd en dan pas mee nemen.
Beina alle tv's hebben tegenwoordig toch alleen direct problemen of geen problemen?

[ Voor 7% gewijzigd door DJ-Anubis op 17-10-2005 11:40 ]

Verwijderd

offtopic:
kan je voor mij niet een dvhs ding meenemen? :+

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Hou er rekening mee das als je terug komt en je tv zit nog nieuw in de verpakking dat je invoerrechten en btw moet betalen over je net aangekochte produkten!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen enkele van je in de topicstart genoemde schermen zijn trouwens HDTV's, maar dat ter zijde... ;)

Verwijderd

Ik dacht dat de normen voor HDTV in US en EU verschilden. Misschien moet je hier ook even induiken.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19

offtopic:
Ik was laatst ook eens rond aan het kijken bij oa. Philips op de website maar ik zag dat er maar héél weinig tv's zijn die die resolutie ondersteunen.. Ik geloof dat er maar twee op de site stonden.. Zijn tv's met die resolutie echt zo schaars?

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 17-10-2005 12:38 ]

Verwijderd

Plague schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:10:
Geen enkele van je in de topicstart genoemde schermen zijn trouwens HDTV's, maar dat ter zijde... ;)
eurm?

bij die 1e:

Display Resolution 1280 x 768

lijkt me toch redelijk hd (720p)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

cool0 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:48:
Hou er rekening mee das als je terug komt en je tv zit nog nieuw in de verpakking dat je invoerrechten en btw moet betalen over je net aangekochte produkten!
En je krijgt geheid gezeur als ie niet nieuw is ook. De douane ziet je al komen, HD scherm, speakerset, nog wat spul, en allemaal gebruikt... "Heeft u het Nederlandse bonnetje ook? Nee? Mooi, dat is dan 19% btw en X% invoerrechten."

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Kan je wel lezen? De Pioneer is juist de enige van deze 3 die WEL een echte HD-TV is en een native resolutie van 1280x768 heeft. De andere twee hebben een native resolutie van 852x480 en downscalen het HD-signaal.

Ok, het is geen 1920x1080 maar dat is geen enkele plasma. Alleen een handje vol LCD's. Dan is dus de vraag of je plasma of een LCD wilt. Als je de beste beeldkwaliteit wilt (beeldkwaliteit is niet alleen resolutie) moet je een plasma nemen, en bij voorkeur een Pioneer. Verreweg de beste plasma, wel iets duurder dan de rest.

Voor $4999,- (+/- EUR.4000,-) kun je in Nederland bijna de nieuwste Pioneer 506XDE kopen. De heeft wel een tuner (de 504CMX niet) en is weer een stukje beter dan de 504. Je hebt dan zeker wel een PAL tuner, Nederlandse garantie en lagere verzend- en import-kosten.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 12:54 . Reden: typo ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Nvidiot schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:45:
[...]

En je krijgt geheid gezeur als ie niet nieuw is ook. De douane ziet je al komen, HD scherm, speakerset, nog wat spul, en allemaal gebruikt... "Heeft u het Nederlandse bonnetje ook? Nee? Mooi, dat is dan 19% btw en X% invoerrechten."
hoezo? je gaat toch niet over al je verhuisspullen 19% invoerrechten betalen?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
dude... is het in de VS zo voordelig dat je na de verzend/vracht/shippingkosten om al dat (zware en grote) spul hiereen te krijgen dat je nog altijd 'winst' hebt tov hier (europa) kopen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39
Nog wel een overweging: hoe krijg je hem hier? Je hebt het over verhuizen: je zet een 20voet container op een containerschip ofzo? Dat kost iig wel flink wat knaken, maar ik neem aan dat je dat allemaal al overdacht hebt?

Qua belastingen, ik weet niet hoe oud iets moet zijn voordat ze er geen invoerheffingen etc over gaan heffen, maar zoiets kun je natuurlijk gewoon navragen, www.douane.nl :) Ze hebben zelfs een aparte pagina over verhuizen naar NL trouwens (PDF). Daaruit blijkt al dat je die TV (en andere spullen) minstens een half jaar in gebruik moet hebben gehad. Daarbij geld tevens als eis dat je gezin of familie ook daar hebben gewoond, als die achter zijn gebleven mag je het alsnog niet belastingvrij invoeren.
marksanne schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:00:
dude... is het in de VS zo voordelig dat je na de verzend/vracht/shippingkosten om al dat (zware en grote) spul hiereen te krijgen dat je nog altijd 'winst' hebt tov hier (europa) kopen?
Hij gaat VERHUIZEN... Veel kans dat er toch al (veel) spullen deze kant op gaan, dus die TV erc passen er wel bij in die container :)

[ Voor 34% gewijzigd door Paul op 17-10-2005 13:03 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bigfoot
  • Laatst online: 03-03 16:32
Bij verhuizingen uit USA mag je spullen belastingvrij meenemen als je het een half jaar aantoonbaar in gebruik hebt gehad, en ook tenminste een jaar daar gewoont hebt. Zo was het ten minste toen ik uit de USA terugkwam....

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 26-04 17:03
Kan je wel lezen? De Pioneer is juist de enige van deze 3 die WEL een echte HD-TV is en een native resolutie van 1280x768 heeft. De andere twee hebben een native resolutie van 852x480 en downscalen het HD-signaal.

Ok, het is geen 1920x1080 maar dat is geen enkele plasma. Alleen een handje vol LCD's. Dan is dus de vraag of je plasma of een LCD wilt. Als je de beste beeldkwaliteit wilt (beeldkwaliteit is niet alleen resolutie) moet je een plasma nemen, en bij voorkeur een Pioneer. Verreweg de beste plasma, wel iets duurder dan de rest.

Voor $4999,- (+/- EUR.4000,-) kun je in Nederland bijna de nieuwste Pioneer 506XDE kopen. De heeft wel een tuner (de 504CMX niet) en is weer een stukje beter dan de 504. Je hebt dan zeker wel een PAL tuner, Nederlandse garantie en lagere verzend- en import-kosten
Volgens mij 1280x720 720p, maar ja, als 1080i er ook al is dan vind ik het persoonlijk voor 5 mille een beetje jammer om nu al voor iets inferieurs te gaan, dat is wat ik bedoelde ;). Dan kan je beter nog voor 1366x768 gaan, dat schaalt wel prettig door maar is ook geen 1080i. Je zit ook niet vast aan plasma, LCD biedt sowieso een hoop voordelen boven plasma, en daar is ondersteuning voor 1080i er maar een van (bij de topmodellen). Bijna alle andere modellen ondersteunen 1366x768.

Overigens heb ik inderdaad niet goed gelezen, de rest ondersteunt een nog lagere resolutie. Allemaal niks dus ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-10-2005 19:39 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik denk dat het prijsverschil best wel gaat tegenvallen, en je ivm garantie beter af bent in Nederland.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DJ-Anubis
[...]

Zal wel meevallen. Het is niet dat ik alleen die spullen mee neem he. De inhoud van een heel huis komt mee in een zeecontainer... (ga nu weer verder met de vele reply's lezen bedankt! :Y) )

• DJ-Anubis
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:35:
[...]

Volgens mij 1280x720 720p, maar ja, als 1080i er ook al is dan vind ik het persoonlijk voor 5 mille een beetje jammer om nu al voor iets inferieurs te gaan, dat is wat ik bedoelde ;). Dan kan je beter nog voor 1366x768 gaan, dat schaalt wel prettig door maar is ook geen 1080i. Je zit ook niet vast aan plasma, LCD biedt sowieso een hoop voordelen boven plasma, en daar is ondersteuning voor 1080i er maar een van (bij de topmodellen). Bijna alle andere modellen ondersteunen 1366x768.

Overigens heb ik inderdaad niet goed gelezen, de rest ondersteunt een nog lagere resolutie. Allemaal niks dus ;)
Dacht dat 1080i altijd een fabeltje is... de i staat immers voor interlaced. Het is 720p native waarna het opgeschaald wordt naar 1080i. Er is geen HDTV die een 1080p resolutie heeft toch?

Maar zal idd eens goed rond snuffelen of het wel veel goedkoper is in de us, anders koop ik het hier met garantie.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

Home Assistant Configuratie V&A

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-04 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

DJ-Anubis schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Dacht dat 1080i altijd een fabeltje is... de i staat immers voor interlaced. Het is 720p native waarna het opgeschaald wordt naar 1080i. Er is geen HDTV die een 1080p resolutie heeft toch?

Maar zal idd eens goed rond snuffelen of het wel veel goedkoper is in de us, anders koop ik het hier met garantie.
1080i is geen fabeltje, het is gewoon (veel) scherper

1080p is helemaal mooi, maar dat schijnt om de een of andere reden niet gebruikt te zullen worden voor broadcast... (let wel: de bandbreedte voor 1080p 30fps is gelijk aan 1080i 60fps)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 19:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

1080i is helemaal niet zo heel veel scherper als 720p, het getal is alleen veel hoger en dat market een stuk lekkerder. Helaas heb je dan ook al die de-interlace ellende waardoor je gewoon effectieve resolutie verliest.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
1080 is enkel verkrijgbaar op grote schermen, 37 inch en groter. Tot 32 inch is het 720. Dus effectief maakt het niet zo heel veel uit, want bij zo'n groot scherm scherm heb je weer een grotere kijkafstand.

Zodra we 32 inch LCD's gaan krijgen die 1080 gaan ondersteunen, dan wordt het interessant. :) Ben ook stilletjes aan het kijken voor een schappelijke LCD voor als ik ga verhuizen, voorlopig neem ik genoegen met 720p. :) Laat ze eerst maar eens alles in HDTV gaan uitzenden, tegen die tijd zijn het toch SED schermen die de wereld gaan roeleren!! :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Captain Pervert op 18-10-2005 11:47 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• straat
  • Laatst online: 13-04 19:54
met zo'n scherm wil je sowieso een goede (digitale) tuner lijkt mij, over een geintegreerde zou ik me geen zorgen maken.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:35:
[...]

Zoals ik al zei: momenteel zijn alleen LCD's in 1920x1080 te verkrijgen en met een LCD koop je sowieso inferieure beeldkwaliteit tov plasma. Beeldkwaliteit zit 'm echt niet alleen in resolutie hoor.

Verwijderd

Hoe zit het met pal en ntsc...kunnen deze schermen hier wel goed in nederland mee overweg? Tja ik zou altijd zo'n scherm uiteindelijk toch hier in nederland kopen, veel te veel gedoe in mijn ogen...

Verwijderd

dit is best een leuke tv daarvoor :p maar die kan ook op pc worden aangesloten en aangezien ik al HDTV series heb gedownload kan ik beter dit scherm nemen voor 1300 euro of goedkoper zelfs :)

32"LCD-TV,PAL/SECAM,TELETEXT, PICTURE 4:3-15:9-16:9-AUTO-
Productomschrijving PANORAMA,CONTRAST 1000:1,16.7MIO COLORS, S-VIDEO-COMPOSITE-SCART-RS232

Leverancier HYUNDAI

Productomschrijving
Under the corporate vision "For A Better Digital Image," ImageQuest has become a leading global provider of visual technology, including computer monitors, flat panel displays and the latest in IA products meeting the business demands of today's Internet and professional markets.
Algemeen
Producttype LCD-TV - kleur

Breedte 95.7 cm

Diepte 9.5 cm

Hoogte 49.5 cm

Gewicht 15.7 kg

Televisie
Technologie TFT actieve matrix

TV-type Hoge Definitie beeldscherm

PC Interface VGA (HD-15)

Kleurdiepte 24-bit (16,7 miljoen kleuren)

Diagonale afmeting 32" - breedscherm

Resolutie 1366 x 768

Progressive scan Progressief scannen (lijnverdubbeling)

Hoogte-breedteverhouding van beeld 16:9

Breedbeeldmodi Conventioneel 4:3, Automatisch breed, Zoom, Normaal, Panorama, 16:9

Beeldcontrastverhouding 1000:1

Beeldhoek 170 graden

Kijkhoek (verticaal) 170 graden

Pixelintensiteit 0.51mm

Pixelresponstijd 23 ms

Maximale V-Sync snelheid 75 Hz

Maximale H-Sync snelheid 61 kHz

Helderheid 450 cd/m2

Levensduur achtergrondverlichting 50,000 uur/uren

Kleurtemperatuurregelaar Ja

Afbeeldingsaanpassing Standard/Natural/Mild/Sport/Custom

Voorzieningen Videoruisreductie, automatisch uitschakelen, menu op scherm

Tv-ontvanger
Aantal ontvangers 1 tuner(s)

Multikanaalvoorbeeld Picture-in-picture (PIP - beeld-in-beeld)

Videofuncties
Gereed voor EDTV Ja

Geschikt voor HDTV Ja

Memo bevriezen Ja

Kanaal vergrendelen door ouders Ja

Afstandsbediening
Type Afstandsbediening - infrarood

Audiosysteem
Uitvoermodus geluid Stereo

Geluidseffecten SRS WOW

Equalizer Ja

Inclusief luidsprekers 2 luidsprekers

Uitgangsvermogen/totaal 10 Watt

Voorzieningen Automatische volume-instelling

Speaker(s) 2 x luidspreker rechter/linker kanaal - ingebouwd - 5 Watt

Verbindingen
Type connector 1 x RF-invoer
1 x VGA-invoer ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) )
Samengestelde video-invoer
1 x S-video-invoer ( 4 PIN mini-DIN )
1 x component video-invoer ( RCA geluid x 3 )
Geluidsinvoer
1 x hoofdtelefoon
1 x gezamelijke video/geluidsuitvoer ( RCA geluid x 3 )

Diversen
Kabels meegeleverd 1 x coaxiale RF-kabel

Conformiteitsnormen DDC-2B

Stroom
Voeding Voeding - intern

Vereiste netspanning 110/230 Volt wisselstroom ( 50/60 Hz )

Energieverbruik bij standby-/slaapmodus 3 Watt

Energieverbruik tijdens gebruik 140 Watt

Afmetingen & gewicht (transport)
Breedte (verzending) 107.5 cm

Diepte (verzending) 32.8 cm

Hoogte (verzending) 67.4 cm

Gewicht (verzending) 23 kg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 19:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:37:
[...]

Zoals ik al zei: momenteel zijn alleen LCD's in 1920x1080 te verkrijgen en met een LCD koop je sowieso inferieure beeldkwaliteit tov plasma. Beeldkwaliteit zit 'm echt niet alleen in resolutie hoor.
Nou, hier zijn de meningen ook over verdeeld :o. Plasma wint op wat gebieden, maar is ook vrij grof (je kan op 42" schermen geen 1080 beeldlijnen kwijt) en heeft andere nadelen als inbranden, geen 4:3, dus ik zou niet direct aan plasma hangen. Het kan wel mooier zijn hoor, maar het is niet een stelregel zoals jij jouw mening hier nu presenteert

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
Hehe, even een LCD vs. plasma discussie als zijspoor. :)

LCD heeft een hogere resolutie nodig dan plasma, met mindere resoluties is het echt heel erg lelijk. Huidige DVD's wil je echt niet zien op een 42" LCD, of je moet al vanaf de andere kant van de straat gaan kijken, dan zie je niet hoe lelijk het eigenlijk is. Plasma kan prima toe met lagere resoluties, en heeft veel betere zwartwaarden, maar het belangrijkste is nog wel dat LCD veel meer licht uitstraalt (grote LCD's kijken echt kut met in de huiskamer met wat minder licht) en plasma natuurlijkere kleuren heeft, het kijkt gewoon lekkerder in grote formaten. Daarnaast zijn ze relatief goedkoper in de grote maten, dus eigenlijk is mijn regel: <32" LCD en >32" plasma.

[ Voor 8% gewijzigd door Captain Pervert op 18-10-2005 13:36 ]

• DJ-Anubis
Ik zat wel te denken aan het "think big" principe :)
Dus eigenlijk zo groot mogelijk, mag best 4 a 5 duizend dollars kosten... Dacht namelijk dat de US ver voor lag met HD ondersteuning in TV's en dat ik dus een veel nieuwer model mee kan nemen... Een computer er aan hangen enzo hoeft allemaal niet, gewoon TV van de kabel (misschien schotel als er eindelijk een keer een HD pakket hier in nederland te krijgen is) en DVD. Meer hoeft er niet op, misschien nog een keer een xdoos of ps, maar die kans is niet heel erg groot, heb er toch geen tijd voor.

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:27:
[...]

Nou, hier zijn de meningen ook over verdeeld :o. Plasma wint op wat gebieden, maar is ook vrij grof (je kan op 42" schermen geen 1080 beeldlijnen kwijt) en heeft andere nadelen als inbranden, geen 4:3, dus ik zou niet direct aan plasma hangen. Het kan wel mooier zijn hoor, maar het is niet een stelregel zoals jij jouw mening hier nu presenteert
Idd, plasma heeft een aantal nadelen tov van LCD. Maar dat een plasma zwaarder is, niet op 3000 meter hoogte gebruikt kan worden, meer stroom verbruikt en niet in 4:3 te verkrijgen is hebben natuurlijk niets met beeldkwaliteit te maken. Zwarting, kleurechtheid, snelheid etc. zijn de factoren die er dan toe doen, en daarin zijn (goede) plasma's absoluut beter dan (goede) LCD's. Sla alle tests door serieuze Hifi / Video bladen er maar op na.

En over dat inbranden... Dat wordt zo opgeblazen. Tuurlijk, een plasma brandt in, maar niet veel sneller dan de CRT's de afgelopen 30 jaar hebben gedaan. Dat er nu opeens zo'n punt van gemaakt wordt snap ik echt niet. Zolang je een plasma gewoon als TV gebruikt en niet als computermonitor is er werkelijk niets aan de hand. Net als levensduur. Deze is gelijk aan CRT's en ruim voldoende om de economische levensduur te overleven.

Verwijderd

Ik heb ook geruchten gehoort dat was volgens mij toen in het nieuws , dat er mensen waren die lang naar RTL4 zaten te kijken , op een gegeven moment op hun netvlies van het oog een rtl4 logo ingebrand kregen.

• Captain Pervert
Dat moet je een beetje in de context zien: dat inbranden gebeurt tegenwoordig niet meer, de nieuwste modellen gaan dat hardwarematig tegen door een onzichtbare shifting in het beeld (althans, dat heb ik gehoord).

De eerste generatie plasma's kostten 20.000-30.000 gulden. Dat had twee gevolgen. De mensen die zo'n ding kochten gingen de hele dag naar hun big ass TV kijken (zou ik ook doen met zo'n investering). Dus die krengen brandden in. En omdat ze er zoveel poen aan gespendeerd hadden, gingen ze op hoge poten iedereen aanschrijven die het maar wilde horen (de gretige consumentenbond voorop). Dat is een beetje de context. Het is inderdaad opgeblazen.

Ik klus wat bij in een TV winkel en moet dagelijks honderd keer de vooroordelen weerleggen. :) Net als dat verhaal van zo'n dude die een zwarte wand overhield aan zijn plasma. Dat is een incident. Net als die exploderende Nokia accu's, maar iedereen loopt toch nog altijd met een mobieltje?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-04 18:47
Captain Pervert schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:06:
Ik klus wat bij in een TV winkel en moet dagelijks honderd keer de vooroordelen weerleggen. :) Net als dat verhaal van zo'n dude die een zwarte wand overhield aan zijn plasma. Dat is een incident.
Wat ik begrepen had was dat dat kwam door de ventilatoren in het apparaat, die de warme lucht naar boven blazen. Zo'n plasma wordt flink wat (Watt...) warmer dan een LCD scherm en dus is er actieve koeling nodig. Echter, al het stof wordt er dan ook aan de bovenkant uitgeblazen waar het tegen de (witte...) muur neerslaat. Resultaat: een grijs-zwarte rand boven het scherm.

Of je moet thermisch kassa-papier als behang gebruiken, dan kan ik mij die zwarte wand ook wel voorstellen ja... ;)

Verwijderd

[...]

Ik denk niet dat het invoeren een groot probleem wordt, mijn vader heeft ook wel eens wat dingen laten verschepen tussen amerika en nederland en andersom, en destijds was het niet nodig om je spullen super gedailtalleerd te omschrijven. Gewoon iets in de sfeer "1.10 - Bestek en servies , 1.11 - Audio & TV spullen"

Die regels zouden natuurlijk in die tussentijd verandert kunnen zijn, dus verbeter mij a.u.b. als ik nog in 1980 leef :p

Verwijderd

M_v_A schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:13:
Wat ik begrepen had was dat dat kwam door de ventilatoren in het apparaat, die de warme lucht naar boven blazen.
De betere consumer plasma's hebben al jaren geen ventilatoren meer!

• Grrrrrene
  • Niet online
Captain Pervert schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:06:
Dat moet je een beetje in de context zien: dat inbranden gebeurt tegenwoordig niet meer, de nieuwste modellen gaan dat hardwarematig tegen door een onzichtbare shifting in het beeld (althans, dat heb ik gehoord).
Ja, het beeld springt soms een beetje opzij, maar dat is een pixel of 2, lang niet genoeg om het rood/wit van het SBS6 logo (bijvoorbeeld) van een bepaalde pixel af te halen. Bovendien zit je in 4:3 mode nog altijd met 2 zwarte balken links en rechts en dat brandt gewoon in. Ik heb met een nieuwe verkoper samengewerkt bij de MM en die zette doodleuk een Bose DVD met statisch menu op die plasma TV. Ja, dat brandt dus binnen een paar dagen in en krijg je er nooit meer uit. Ook 4:3 beeld is daarop ingebrand. Beetje zonde voor zo'n 42" Pioneer van 6k euro, want die heb je in 1 klap afgeschreven: niemand wil die meer hebben :X
De eerste generatie plasma's kostten 20.000-30.000 gulden. Dat had twee gevolgen. De mensen die zo'n ding kochten gingen de hele dag naar hun big ass TV kijken (zou ik ook doen met zo'n investering). Dus die krengen brandden in. En omdat ze er zoveel poen aan gespendeerd hadden, gingen ze op hoge poten iedereen aanschrijven die het maar wilde horen (de gretige consumentenbond voorop). Dat is een beetje de context. Het is inderdaad opgeblazen.

Ik klus wat bij in een TV winkel en moet dagelijks honderd keer de vooroordelen weerleggen. :) Net als dat verhaal van zo'n dude die een zwarte wand overhield aan zijn plasma. Dat is een incident. Net als die exploderende Nokia accu's, maar iedereen loopt toch nog altijd met een mobieltje?
Die ontploffende accu is wel vaker voorgekomen, maar dat is aantoonbaar als een slechte accu. Originele Nokia accu's deden dat niet, alleen de namaak dingen (tenminste, dat had ik ervan begrepen). Bij plasma weet je gewoon dat je 4:3 niet 4:3 kunt kijken, zeker niet regelmatig.

Goed, plasma heeft een veel betere contrastratio, maar zelfs de duurdere modellen hebben rare kleurovergangen met dithering (of hoe je dat ook precies schrijft). Bovendien wil je niet weten wat je ziet als je bij een MM of BCC alle plasma's naast elkaar zit en hetzelfde beeld ziet geven. Het is toch te triest voor woorden dat ze uit de doos zo ontzettend verschillen qua kleur dat de een witte ondertiteling geel weergeeft, een ander groen en hier en daar een echt wit. Bij LCD vind ik dat veel minder het geval, hoewel ik daar de kleuren vaak wat flets vind. Eigenlijk wordt het tijd voor SED of OLED, dan combineer je de voordelen van beide technieken en heb je een hoge resolutie en een plat scherm.

Maar ja, dat duurt nog wel een jaartje of 2-3 voor zoiets betaalbaar is en misschien ben ik daarin nog te optimistisch :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1