Toon posts:

[OE6] Automatisch namen in batch-mail invoegen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Voor een vereninging van zo'n 650 man wil ik bij de vereningingsmail automatisch de voornamen in de aanhef zetten als in:

---------------------
Beste Sjaak,

bla bla.

Groeten.
---------------------

Hierbij is ' Sjaak' natuurlijk hetgeen wat variabel is. Als input heb ik een Excel bestand (kan omgezet worden indien nodig), met namen en adressen.

In de OE help files kan ik niets vinden wat er ook maar vaag op lijkt. Google kan me ook niets vertellen. Toch denk ik dat het wel moet kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wil hij die delen?

Groeten,

Jan

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik denk dat dit niet mogelijk is in Outlook Express. Of het gaat in Outlook weet ik zo niet. Zal eens beetje rondneuzen...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Blacksnak schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:08:
Ik denk dat dit niet mogelijk is in Outlook Express. Of het gaat in Outlook weet ik zo niet. Zal eens beetje rondneuzen...
is het niet mogelijk om met word ".eml" bestanden te maken en die te verzenden als email?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
FireWurX schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

is het niet mogelijk om met word ".eml" bestanden te maken en die te verzenden als email?
Zo op eerste zicht nie maar ik heb wel niet gekeken naar de mogelijkheden met VBA (nogal moeilijk hier op't werk). Via Outlook zelf gaat het ook niet. Denk dat ze zoiets weglaten ivm gevaar voor versturen van spam ;)

Anders moet de TS eens kijken of hij ergens beschikking heeft over PHP. Daarmee is't zo gepiept natuurlijk!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kijk hier eens naar: [search=mailmerge outlook] of [google=mailmerge outlook]. Hier is namelijk erg veel over te vinden. Ik verplaats je forum met een titeledit ook even naar het juiste subforum :)

Automatsich namen invoegen in OE6 > [OE6] Automatisch namen in batch-mail invoegen *
SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor zover je het nog niet uit die search results ziet: e-mail mergen kan dus niet vanuit Outlook Express. Het makkelijkste is om het vanuit MS Word te doen, via de mailmerge functie in Word waarbij je kan aangeven dat het resultaat naar e-mail moet ipv naar de printer.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reply's!

Alleen kan ik in Word bij documentsinstellingen niet het radio-knopje voor e-mail aanklikken. Als dat eenmaal lukt, dan ben ik helemaal tevreden. Wellicht dat het op m'n eigen laptop wel lukt.

Groeten,

Jan
Pagina: 1