Toon posts:

Na een tijdje limited or no connectivity.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al verschillende topics geweest zijn voor dit probleem. Maar geen enkele oplossing werkt voor mijn probleem. Als ik een tijdje op mijn pc aan het werken ben, dan krijg ik opeens de melding van mijn wireless kaartje: limited or no connectivity. Als ik deze verbinding repair, komt alles wel weer in orde, maar als je net iets aan het downloaden bent, kan je opnieuw beginnen.
Ik heb een belkin wireless router 54mbps, en een laptop met een belkin pcmcia 54 mbps kaartje, en een desktop met een 54 mbps pci kaartje. Op allebei de pc's heb ik dit probleem. Vroeger werkte het allemaal perfect, pas vanaf ik wpa ipv wep gebruik zijn de problemen gekomen. Terug naar wep haalt niks meer uit, firmware upgrades hebben ook niks uitgehaald.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er in de buurt wellicht wireless netwerken bij gekomen?
Probeer dan eens om van kanaal te wisselen.

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-04 12:27
idd ander kanaal of ander ID wijzigen van je router

Verwijderd

Topicstarter
het rare is, er zijn er net weggegaan. vroeger waren er 6 in de buurt, nu nog maar 3. en dan bedoel ik echt weg, dus niet hun ssid gemaskeerd.

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-04 12:27
hej ssid of channel al veranderd ???

Verwijderd

Topicstarter
channel ga ik vanavond veranderen. ssid zou normaal toch niet mogen uitmaken? weet zeker dat mijn ssid uniek is. maar baat het niet, dan schaadt het niet, dus ssid zal ik ook eens veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van channel veranderd, zonder succes. ssid zelfde verhaal.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:08
offtopic:
Ben hier nu voor het eerst, leuk forum (vste klant @ t*chz*ne)

Dit probleem heb ik ook met mijn belkin 54Mbps router. Na het veranderen van beveiliging (WEP -> WPA-PSK) wordt ik er steeds uitgegooid. Dan moet ik de router opnieuw aanzetten en het werkt tijdelijk weer. Wat kan dit zijn? Heb er nu toch wel hekel aan! Bedraad werkt het trouwens wel....

Verwijderd

@mcandor:
Firmware updaten? Kijken of er geen storingsbronnen in de buurt staan, op andere afstand proberen. Ik gok het hem op firmware of ander channel.

/me heeft het zelfde probleem op zijn werk, alleen dan met 12 AP's van 3Com (+ WXM).
Maarja dat hoef ik zelf niet op te lossen, dat mag 3Com voor ons doen, zei leveren ons netwerk, dus zei fixen het maar :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 20:17 ]

• maarud
zal het ff proberen....

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:31
Hier hetzelfde probleem na het bijplaatsen van een Belkin54g wireless bridge/repeater bij een Belkin54g basisstation en twee belkin54g kaartjes. Bijgeplaatste wireless bridge staat ingesteld als repeater op hetzelfde SSID en kanaal, maar dat hoort ook met een repeater. Voor het bijplaatsen nergens last van. Security staat op 128 bit WEP, nooit veranderd.
Lijkt me toch dat de firmware de schuldige is.

[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 18-10-2005 20:29 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor de mensen die denken dat alles aan hardware ligt... Een grote boosdoener is ook de hardware van je huis/flat/onderkomen. Hout (in muren en vloeren) absorbeert signalen als een malle. Heb toevallig in een nieuwbouw-huis in Nieuwegein een WLAN 54MBit aan moeten leggen; door het huis heen (door de vloeren dus) was de verbinding zo ziek als het maar kon. Zette ik de PC aan de ene kant van de huiskamer en de router 12m verderop in dezelfde kamer: no problemo.

Misschien om rekening mee te houden. Hoe zachter de bouwmaterialen, hoe meer absorptie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maarud
nee, het bereik is bij mij goed.

Zoals nu, als ik de heletijd bzig ben op het internet, gaat het goed, maar als ik stop met internetten voor 10 min. valt het weg. Mijn signaal is 80%. Ik heb geen firmware kunnen vinden voor mijn router F5D7632-4, dus dat wordt moeilijk. Maar ot nu toe loopt het OK..... :? 8)7

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:34:
Ik weet dat er al verschillende topics geweest zijn voor dit probleem. Maar geen enkele oplossing werkt voor mijn probleem. Als ik een tijdje op mijn pc aan het werken ben, dan krijg ik opeens de melding van mijn wireless kaartje: limited or no connectivity. Als ik deze verbinding repair, komt alles wel weer in orde, maar als je net iets aan het downloaden bent, kan je opnieuw beginnen.
Ik heb een belkin wireless router 54mbps, en een laptop met een belkin pcmcia 54 mbps kaartje, en een desktop met een 54 mbps pci kaartje. Op allebei de pc's heb ik dit probleem. Vroeger werkte het allemaal perfect, pas vanaf ik wpa ipv wep gebruik zijn de problemen gekomen. Terug naar wep haalt niks meer uit, firmware upgrades hebben ook niks uitgehaald.
En als je zonder enkele beveiliging (wep/wpa) werkt heb je dan ook het fenomeen. Als dat zo is kun je de beveiliging uitsluiten als oorzaak.
Kun je dan wel goed werken dan zou ik toch eens naar de beveiliging kijken.

Heb je dit fenomeen ook als je bijvoorbeeld 1m van de router zit?
En als je een vast IP adres hebt heb je dan ook last van de zelde verschijselen?

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• maarud
nou werkt mijn desktop's wlan en de router's wlan stabiel, alleen de laptop kan geen verbinding maken met het netwerk. Ik kan het alleen via LAN, niet via WLAN. Hij blijft steken bij het wachten op netwerk. Hoe fix ik dit?

Verwijderd

Topicstarter
endeavor schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

En als je zonder enkele beveiliging (wep/wpa) werkt heb je dan ook het fenomeen. Als dat zo is kun je de beveiliging uitsluiten als oorzaak.
Kun je dan wel goed werken dan zou ik toch eens naar de beveiliging kijken.

Heb je dit fenomeen ook als je bijvoorbeeld 1m van de router zit?
En als je een vast IP adres hebt heb je dan ook last van de zelde verschijselen?
Op mijn desktop heb ik een vast ip, en op een laptop heb ik dhcp ingeschakeld. Op beiden heb ik dit probleem.

• maarud
kijk, een mailtje terug gekregen van Belkin:
Beste,

Zoals gevraagt stuur ik u deze email met de link naar de laatste firmware voor uw modem/router.

ftp://supportbelkin.no-ip.org

Daar gaat u naar Networking en daar ziet u een folder met model F5D7632 daar moet u in het folder BETA gaan en ziet u de nieuwe firmware voor ADSL Analoge lijn, anders voor ISDN moet u in de folder Annex-B gaan kijken.

Als u de laatste firmware voor de modem download dan moet u ook eerst uw modem terug zetten naar Fabrieks instellingen via de http://192.168.2.1 pagina.

U moet wel BEDRAAD aangesloten zijn op de modem/router.

vriendelijke groeten / best regards,
Levi Gentil
Technical Support
Belkin Ltd.
00800-22355460 (free)
+44 1933 312000 (fax)
eurosupport@belkin.com
www.belkin.co.uk/support
www.belkin.nl/support

-----Original Message-----
From: mijnmailhoefjeniette@weten.nl [mailto:adresis@onbelangrijk.nl]
Sent: 18 October 2005 19:36
To: eurosupport@belkin.com
Subject: NL - SERVICE REQUEST FORM

**SERVICE REQUEST FORM FROM HOLLAND** 10/18/2005 11:35:35 AM
misschien helpt dit?

Bij mij werkt het iig weer :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 20-10-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik van kanaal veranderd heb, vind mijn netwerkkaart soms de router niet meer. Dus ipv het probleem te verhelpen, heeft het gewoon een bijkomend probleem veroorzaakt.
Ik connecteer voorlopig via utp, ipv wireless. Begin belkin serieus beu te worden.
Pagina: 1