Ik heb momenteel een 2.1 I-trigue setje van Creative, maar aangezien ik in een gehorig studentenhuis woon en de benedenburen beginnen te klagen als ik de subwoofer ook maar een klein beetje openzet, zoek ik maar weer een 2.0 set. Nu heb ik twee sets op het oog, namelijk de Creative I-trigue 2200 van zo'n 50 euro en de Philips MMS321 van zo'n 80 euro. Heeft iemand ervaring met een van beiden? Welke zou de beste zijn?
Misschien is het beter om voordat je "zo'n" topic opent, eens bij een winkel langs te gaan om ze te bekijken en beluisteren. Daarnaast is de Internet wereld best groot, grote kans dat je met behulp van Google wel één of meerdere reviews van beide speakers kan vinden.
Waarom zet je je sub trouwens niet uit ?
Waarom koop je niet een koptelefoon ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Je kunt eens proberen een rubber mat (of 4 rubberen vlakjes) onder een stoeptegel te leggen. Hier leg je vervolgens je subwoofer weer op, waarschijnlijk scheelt dat flink in het doordreunen. Als je dan ook nog expirimenteert met de plaatsing van je subwoofer in de kamer, op de manier dat je op je luisterpositie zoveel mogelijk bas hoort, kun je de subwoofer dus effectief minder hard zetten zonder dat je daar zelf last van hebt. Probeer vooral hoeken van de kamer of tegen een muur aan.
De combinatie van deze 2 maatregelen kan erg veel overlast schelen en jij kunt fijn je subwoofer blijven gebruiken.
De combinatie van deze 2 maatregelen kan erg veel overlast schelen en jij kunt fijn je subwoofer blijven gebruiken.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
mischien omdat je met je sub uit gewoon k*t geluid hebt en een koptelefoon niet fijn is om de hele dag op je hoofd te hebbenlier schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:08:
Misschien is het beter om voordat je "zo'n" topic opent, eens bij een winkel langs te gaan om ze te bekijken en beluisteren. Daarnaast is de Internet wereld best groot, grote kans dat je met behulp van Google wel één of meerdere reviews van beide speakers kan vinden.
Verwijderd
Met een goede koptelefoon is het geen probleem om 'm de hele dag op te hebben. En bij fatsoenlijke speakers heb je geen sub nodig.thon schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:48:
[...]
mischien omdat je met je sub uit gewoon k*t geluid hebt en een koptelefoon niet fijn is om de hele dag op je hoofd te hebben
Maargoed, de lowbudget oplossing van stoeptegel en plaatsing in de kamer is een goede. Houd er wel rekening mee dat veel geluid ook via de muren je benedenburen bereikt. Dus tegen de muur aanzetten lijkt me geen goed plan.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 10:57 ]
Verwijderd
Ik ben naar hetzelfde aan het kijken en had MN321 op het oog: strak setje maar nog niet geluid kunnen horen. Nog reviews binnen gehad?
Lees deze eens door: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Alleen de topictitle is al erg fout zeg maar. Ga eens naar de winkel en check die dingen gewoon want hoe kunnen wij nou zeggen welke de beste is?
(Wat ís überhaupt 'het beste'?' Dit is tamelijk betekenisloos zonder verdere context).
Check ook: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Alleen de topictitle is al erg fout zeg maar. Ga eens naar de winkel en check die dingen gewoon want hoe kunnen wij nou zeggen welke de beste is?
Check ook: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()