Ik maak gebruik van een webservice, ik wil nu exception handling implementeren. Ik heb gezocht op msdn en vond dit artikel:
Link
Ik heb dit geimplementeerd, maar het werkt niet! De relevante code:
Webservice:
Ik heb de code van msdn iets aangepast, ik heb van de methode myThrow de static methode ThrowException() gemaakt. Ik neem aan dat ik dit zo goed doe, aangezien in ThrowException een SoapException wordt gethrowd.
Clientside:
Wat doe ik hier fout? Ik heb het letterlijk gekopieerd van msdn, maar ik denk dat ik het aanroepen van de methode die de exceptie throwt niet goed doe.
/Edit: via de search hier vond ik helemaal niets over excepties in webservices, vandaar dit topic ook.
Link
Ik heb dit geimplementeerd, maar het werkt niet! De relevante code:
Webservice:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| try { // code die sowieso fout gaat. Als ik een breakpoint op de catch zet, komt hij daar wel } catch { ThrowSoapException.ThrowException(); // myThrow in het msdn artikel. //throw ExceptionWrapper.WrapException(e); } |
Ik heb de code van msdn iets aangepast, ik heb van de methode myThrow de static methode ThrowException() gemaakt. Ik neem aan dat ik dit zo goed doe, aangezien in ThrowException een SoapException wordt gethrowd.
Clientside:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| try { // webmethod die exceptie zou moeten throwen } catch (SoapException e) { ShowMessage("Er is iets mis gegaan bij het updaten!"); } |
Wat doe ik hier fout? Ik heb het letterlijk gekopieerd van msdn, maar ik denk dat ik het aanroepen van de methode die de exceptie throwt niet goed doe.
/Edit: via de search hier vond ik helemaal niets over excepties in webservices, vandaar dit topic ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 10:02 ]