Toon posts:

Analoge modem (geen adsl) verbinden via ethernet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een manier om een analoge modem via ethernet (wireless voor de nieuwsgierigen) te koppelen aan een pc. De reden is een heel verhaal waar ik jullie niet mee zal vervelen... ;)
Modem staat vast, pc is aan de wandel.

Hardwarematig lukt het vast wel, aangezien er bijvoorbeeld usb naar ethernet converters zijn. Nu vraag ik me af of het softwarematig mogelijk is. Een analoge modem kan normaal gesproken via usb/com/printerpoort verbonden worden aan een pc. Zijn er drivers of software die dit ook via ethernet kunnen laten lopen? Of zijn er modems met een ethernet poort?

Ben al een tijdje aan het zoeken, iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 09:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PSTN kun je niet zonder meer aan Ethernet bridgen, maar met een router die ook PSTN aansluiting heeft (kom je nu nauwelijks meer tegen, maar ooit gemeengoed, 2e hands dus voor zo goed als niets te krijgen - als je er eentje kunt vinden) gaat het prima.

Als je een reeds bestaande USB PSTN modem hebt, gaat het lastiger worden, dan kun je waarschijnlijk niet om een servertje heen. Is het echter een seriele modem, dan kun je evt een ethernet-terminal server zoeken. Maar dat is allicht duurder (en moeilijker te vinden) dan een PSTN-capable router :z

Maareh, wat doet dit in Overige Hardware :? De hoofdgroep Netwerken is er niet voor niets...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!