Fans draaien constant

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:10
Ik heb van het weekend mijn nieuwe onderdelen in mijn kast gebouwd:
A8N-E mobo
AMD 3200+
X1300 MSI videokaart

geheugen en de andere zooi had ik nog liggen

Als ik mijn voeding aansluit op het mobo, en ik zet de voeding aan, gaan gelijk alle fans draaien (behalve die van de Zalman proc koeler) ook die van de videokaart.
De computer reageert niet op de powerknop.
De voeding is er 1 met een 20 pins aansluiting, het moederbord is een 24 pins aansluiting, de 12V lijnen (dat 4-polige stekkertje) heb ik ook aangesloten.
Kan het hier aan liggen, of heb ik iets anders doms gedaan?
(voordat ik nog meer geld uit ga geven aan iets wat misschien wel niet het probleem is)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Start je pc ook op?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• ikmattie
nee,
PC doet niks

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Geheugen separate geprobeerd?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat voor een voeding is het? Wat voor een (merk) geheugen? Iets meer info is gewenst. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• ikmattie
kan dit aan het geheugen liggen dan?
Ik bedoel, op het moment van aanzetten voeding (dus zonder de powerknop van de kast in te drukken, maar puur en alleen stroom erop te zetten) gaat alles al draaien (voedingsfans, videokaartfan en chassisfan).

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ShellGhost
ikmattie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:15:
kan dit aan het geheugen liggen dan?
Ik bedoel, op het moment van aanzetten voeding (dus zonder de powerknop van de kast in te drukken, maar puur en alleen stroom erop te zetten) gaat alles al draaien (voedingsfans, videokaartfan en chassisfan).
Maar krijg je dan ook beeld?
Hoor je iets van piepjes?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk in eerste instantie aan kortsluiting ergens.. wat gebeurt er als je alleen het moederbord aansluit zonder videokaart en geheugen en dergelijke? Springt ie dan ook meteen aan?

Saved by the buoyancy of citrus

• ikmattie
ShellGhost schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:17:
[...]

Maar krijg je dan ook beeld?
Hoor je iets van piepjes?
Nee, verder gebeurt er helemaal niets. Fan van processor gaat ook niet draaien. Dus het lijkt erop dat de computer niet echt aangaat, maar dat de voeding wel constant spanning geeft

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
Cyphax schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:20:
Ik denk in eerste instantie aan kortsluiting ergens.. wat gebeurt er als je alleen het moederbord aansluit zonder videokaart en geheugen en dergelijke? Springt ie dan ook meteen aan?
Ik zal vanmiddag eens kijken wat het kan zijn.
Ga sowieso de voeding ruilen, ik wil een 'echte' 24-pins, lijkt me toch beter.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ShellGhost
ikmattie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:20:
[...]

Nee, verder gebeurt er helemaal niets. Fan van processor gaat ook niet draaien. Dus het lijkt erop dat de computer niet echt aangaat, maar dat de voeding wel constant spanning geeft
Misschien een hele domme vraag, maar heb je wel de afstandhoudertjes geplaatst onder je moederbord voordat je die erin plaatste?
Er zijn mensen die dat vergeten en op die manier hun systeem kortsluiten.

Heb je al geprobeerd op te starten zonder harddisken/cdrom en/of dvd spelers?
Ook zonder eventueele pci kaarten?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

Cyphax

Moderator LNX
ikmattie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:21:
[...]

Ik zal vanmiddag eens kijken wat het kan zijn.
Ga sowieso de voeding ruilen, ik wil een 'echte' 24-pins, lijkt me toch beter.
Als je het er voor over hebt: geef liever wat meer uit aan een a-merk voeding, niet zo'n budgetgeval. Voeding is niet een onbelangrijk deel van je systeem. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• ikmattie
ShellGhost schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:23:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar heb je wel de afstandhoudertjes geplaatst onder je moederbord voordat je die erin plaatste?
Er zijn mensen die dat vergeten en op die manier hun systeem kortsluiten.

Heb je al geprobeerd op te starten zonder harddisken/cdrom en/of dvd spelers?
Ook zonder eventueele pci kaarten?
Er zitten geen PCI kaarten/HD's of DVD-spelers in het systeem.
De afstandshoudertjes zijn geplaatst...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:15
RTFM voor het aansluiten van 20 pins voeding op 24 pins mobo. Dat stond bij mijn moederbord gewoon in de handleiding. Dat kan gewoon; je moet alleen ff kijken welke 4 open moeten blijven (linker/rechter 4)

zit de connector voor de aan/uit knop wel goed aangesloten? draai die eens om te kijken wat die dan doet. Bij mijn Asus mobo was het dikke ruzie om de hd lamp en power knop goed te laten werken. Er stond nergens wat boven en onder was dus dat is gewoon gokken en proberen.

verder nog eventueel geheugenbank 2/4 proberen voor je geheugen ipv 1/3.
Niet dat ik nou zo'n ervaren pc bouwer ben maar dit waren mijn problemen toen ik bezig was met mijn systeem. :)

Succes ermee!

• ikmattie
Ithaca81 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:30:
RTFM voor het aansluiten van 20 pins voeding op 24 pins mobo. Dat stond bij mijn moederbord gewoon in de handleiding. Dat kan gewoon; je moet alleen ff kijken welke 4 open moeten blijven (linker/rechter 4)

zit de connector voor de aan/uit knop wel goed aangesloten? draai die eens om te kijken wat die dan doet. Bij mijn Asus mobo was het dikke ruzie om de hd lamp en power knop goed te laten werken. Er stond nergens wat boven en onder was dus dat is gewoon gokken en proberen.

verder nog eventueel geheugenbank 2/4 proberen voor je geheugen ipv 1/3.
Niet dat ik nou zo'n ervaren pc bouwer ben maar dit waren mijn problemen toen ik bezig was met mijn systeem. :)

Succes ermee!
In mijn handleiding staat niks over het aansluiten van een 20 pins voedingsstekker op een 24-pins moederbord. Ik zal er eens ff naar zoeken.

naar je andere tips heb ik 'uiteraard' al gekeken, maar gaven vooralsnog geen oplossing van mijn probleem.

Als mijn PC het vanmiddag weer doet, kan ik vanmiddag hier posten wat het probleem was, anders zullen jullie tot morgen moeten wachten om mij weer advies te geven....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1