Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is 300-375 euro bovendien. Graag zou ik een PDA kopen. De CPU van een PDA komt bij mijn weten in 4 snelheden namelijk 312, 416, 520, 624MHz.

Dit zijn de belangrijkste dingen die ik met mijn PDA wil kunnen doen:

- Muziek (MP3, OGG, WMA) kunnen beluisteren
- Video bekijken MPEG en MPEG4 neem ik aan
- NES en SNES spellen spelen via emulator (belangrijk!)
- Andere PDA spellen spelen

Waarschijnlijk ga ik daarom de 312MHz CPU al links laten liggen. Omdat hij waarschijnlijk te traag hiervoor is. Ook de 624MHz laat ik waarschijnlijk links liggen omdat deze waarschijnlijk niet binnen mijn bugdet valt.

Maar mijn vraag nu was of het mogelijk is dat een 416Mhz CPU het spelen van NES en SNES spellen aankan zodat ik deze confortabel kan spelen, omdat ik wel enkele leuke PDA's heb gezien met een 416MHz CPU zoals de nieuwe Dell Axim X51 416MHz die binnen mijn budget valt. Of is het toch beter hiervoor een 520MHz model te nemen.

Video spelen met een 412MHz CPU neem ik aan is geen probleem omdat mijn vader een 312MHz type heeft en dit lijkt hierop aardig te lukken (het gaat heir vooral om tekenfilms als The Simpsons die ik hierop graag zou willen zien :)). Heb nog nooit een PDA gehad dus alle hulp/tips zijn welkom. Bedankt!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
ik heb de acer n50premium, met een 520mhz processor. En alles loopt hierop probleemloos(alleen echt goede roms kan ik niet vinden, dus dat heb ik nog niet uitgeprobeerd). De acer is een mooi apparaatje, en hij valt binnen je budget ;) Let wel op, standaard zit er een 2.5mm plug voor de headphones op dus je moet nog wel een converter kopen naar 3.5mm

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb me vrijdag eens in het PDA wereldje gestort was allemaal vrij nieuw voor mij. Ik heb vooral zitten kijken bij die HP/Dell PDA's omdat dit de enige 2 merken waren waarvan ik van wist dat ze goede PDA's leveren.

Ik ga die Acer N50 dan ook eens een keertje bekijken, alhoewel die Dell me er wel goed uit ziet en kost iets van een 325€ dacht ik, er valt blijkbaar weinig uit aan te merken als enige nadeel is dat hij standaard komt met 1.100 mAh en om 100 euro op te leggen voor een domme batterij :r

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Is de Qtek S100 niet wat voor je? Erg mooi apparaatje, alleen geen PDA maar SDA. Je kan er namelijk ook nog eens mee bellen, en met een 2 jarig abbonament kost het ook geen drol meer. De 4 dingen die je ermee wilt doen kunnen er gewoon probleemloos op.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:46

jurma

simply connecting...

De cpu snelheden maakt niets zo veel uit hoor.
Ik heb een ipaq 6340 (gsm/pda) en dat is een 168Mhz cpu.
Ik kan hier gewoon goed muziek op luisteren / navigeren / worms world party spelen.
Je hebt namelijk verschillende processors, de Xscale, ARM, OMAP (die heb ik zelf).
Je zou dus ook kijken naar deze : http://www.pdashop.nl/product/12433.
Zit wifi en bluetooth op. Is 512Mhz.

[ Voor 4% gewijzigd door jurma op 17-10-2005 10:59 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die was me ook opgevallen. Leuke is dat ik net zie bij Dell een promotie op alle Axim X51 modellen. Die X51 heeft bovendien ook Window Mobile 2005 het nieuwe OS van MS.

Dell Axim X51 416MHz was 332€ is 300€
Dell Axim X51 512Mhz + wifi was 403€ is 363€

Das wel voor Nederland en ik ben van België :r maar ik heb gehoort dat acties in Nederland meestal ook een paar dagen daarna in België komen klopt dit? Als dat het geval is dan weet ik welke PDA het zal worden voor mij :) dan ga ik voor die 512MHz Dell velt net binnen mijn budget dan _/-\o_

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:50
De Tungsten TX voldoet ook aan je eisen: hier kun je prima alles op afspelen. http://www.pdashop.nl/product/19138

Eventueel kun je ook voor de Lifedrive gaan, dan kun je zo'n 4GB + kaartjes meeslepen.
http://www.pdashop.nl/product/16629

Met PalmOS heb je wel een minder aanbod van 3D en actie spellen, de meeste zijn puzzel (er zijn wel 3d / rts / actie spellen).

Verwijderd

Topicstarter
Was vergeten in het start topic te vermelden dat het geen Palm mag zijn. Het gaat me niet zo zeer om welke PDA maar eerder of een 412MHz de dingen die ik ermee wil kunnen het aan kan of dat ik toch beter voor een 520MHz ga.

De 2 grote vragen nu zijn.
  • Kan ik vloeiend SNES spellen spelen op een 412MHz/520MHz CPU?
  • Komen Dell promo's die in NL zijn ook in België na enkele dagen?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zit zelf ook te kijken in jouw budget, met ongeveer dezelfde wensen als jou. Ik wil alleen er dan ook nog wireless op hebben.
Is de Siemens Loox 420 niet iets voor je icm met 1gb geheugen?
Of zonder wireless is de Asus mypal a620 een goed alternatief.

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:52:
Mijn budget is 300-375 euro bovendien. Graag zou ik een PDA kopen. De CPU van een PDA komt bij mijn weten in 4 snelheden namelijk 312, 416, 520, 624MHz.

Dit zijn de belangrijkste dingen die ik met mijn PDA wil kunnen doen:

- Muziek (MP3, OGG, WMA) kunnen beluisteren
- Video bekijken MPEG en MPEG4 neem ik aan
- NES en SNES spellen spelen via emulator (belangrijk!)
- Andere PDA spellen spelen

Waarschijnlijk ga ik daarom de 312MHz CPU al links laten liggen. Omdat hij waarschijnlijk te traag hiervoor is. Ook de 624MHz laat ik waarschijnlijk links liggen omdat deze waarschijnlijk niet binnen mijn bugdet valt.

Maar mijn vraag nu was of het mogelijk is dat een 416Mhz CPU het spelen van NES en SNES spellen aankan zodat ik deze confortabel kan spelen, omdat ik wel enkele leuke PDA's heb gezien met een 416MHz CPU zoals de nieuwe Dell Axim X51 416MHz die binnen mijn budget valt. Of is het toch beter hiervoor een 520MHz model te nemen.

Video spelen met een 412MHz CPU neem ik aan is geen probleem omdat mijn vader een 312MHz type heeft en dit lijkt hierop aardig te lukken (het gaat heir vooral om tekenfilms als The Simpsons die ik hierop graag zou willen zien :)). Heb nog nooit een PDA gehad dus alle hulp/tips zijn welkom. Bedankt!
Dat zijn nogal wat eisen waarbij je je heel hard moet gaan afvragen of een PDA uberhaupt wel een oplossing hier voor is. Ik zie hier meer iets voor een subnotebook dan voor een PDA.

Dan is er nog een verschil met diverse PDA's. De ene draait Windows Mobile, de ander weer PalmOS en er zijn zelfs die een embedded linux smaak draaien. Ieder OS heeft zo zijn eigenaardigheden en gebruik van hardware. Zo is het bekend dat een Windows Mobile apparaat veel krachtigere hardware nodig heeft dan een PalmOS PDA. Door die eigenaardigheden kun je dus simpelweg niet gaan vergelijken op puur en alleen cpu snelheid.
Er zijn namelijk zat mensen die een PalmOS PDA hebben die op 200MHz draait en daar prima spelletjes op kunnen spelen en dingen als video bekijken en mp3's luisteren kunnen doen.
Er zijn ook zat mensen die niet genoeg hebben aan eentje die maar op 400MHz draait.

Zijn video kijken, muziek luisteren en NES/SNES spelletjes spelen de enige eisen voor een PDA of heb je nog andere? Zoja, welke?
Waarom geen Palm?

Verwijderd

Processorkracht is trouwens niet je enige zorg.
Als je leuke arcade-stijl games wilt spelen (NES, SNES, GBX) zijn de d-pad en buttons erg belangrijk. Sommige PDA's lenen zich hier niet goed voor. Kijk eens op dit forum http://www.pdarcade.com/m...791134538751e89b2402b8b99 .

Succes met je keuze!

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:45:
Zijn video kijken, muziek luisteren en NES/SNES spelletjes spelen de enige eisen voor een PDA of heb je nog andere? Zoja, welke?
Waarom geen Palm?
Ja dat zijn zowat de enige eisen, natuurlijk is de standdard stuff die in de PDA zo ie zo zit ook gewenst anders had ik beter voor een PSP ofzo kunnen gaan ;)

En Palm wil ik gewoon niet omdat meer mensen PPC kennen en er zijn gewoon meer games/programmas voor :*)

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik kan prima SNES en NES games spelen op mijn HP 2210, geen enkel probleem. Draait heel vloeiend net als het bekijken van films.

Pay peanuts get monkeys !

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:48:
[...]

Ja dat zijn zowat de enige eisen, natuurlijk is de standdard stuff die in de PDA zo ie zo zit ook gewenst anders had ik beter voor een PSP ofzo kunnen gaan ;)
Hmmz, dan denk ik dat een laptop een wat betere keus is aangezien je daar ook prima agenda programmatuur op kunt installeren (Mozilla Calendar project gebeuren bijv. of je maakt gebruik van iets als Outlook).
En Palm wil ik gewoon niet omdat meer mensen PPC kennen en er zijn gewoon meer games/programmas voor :*)
Voor PalmOS is er meer software omdat het simpelweg langer bestaat. Windows Mobile is druk aan het inhalen. De kennis van PPC mensen wat ik zie is begrenst tot het gebruik van TomTom.
Meer met hun WM PDA doet men namelijk niet. Hoewel ik ze soms ook wel druk in de weer zie met de mediaplayer voor de nodige muziek :)
Die kennis zal denk ik nogal tegenvallen. Als ik bekijk hoe bepaalde zaken werkend gemaakt moeten worden (ik noem een wifi gebeuren met wpa of wep) dan heeft een systeembeheerder daar een dagtaak aan. Althans dat zijn mijn bevindingen met het spul tot dusver (zowel thuis als in een bedrijf).

Je hebt overigens wel gelijk wat spelletjes betreft, op dat gebied kun je of gaan voor een Tapwave Zodiac (Waarbij Tapwave gestopt is met die Zodiac, waarschijnlijk koopt Motorola het op. Een Tapwave Zodiac is een PalmOS based PDA die hoofdzakelijk bedoeld is voor het spelen van spelletjes.) of je koopt een PDA met Windows Mobile.

Ik geloof dat de mensen op pocketinfo.nl aardig wat reviews in hun database hebben staan van zowel hardware als software. Je zou daar een kijkje kunnen nemen wat zij daar aan games hebben gereviewed (en de nodige hardware natuurlijk). Ik weet van de palmclub dat men het daar wel heeft, maar dat is PalmOS en dat wilde je niet.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:47
ik heb nu een ipaq 2210, maar of mn volgende pda weer een WM device wordt is de vraag. Ik zie palm net als apple en windows. Voor windows bestaat heel veel zooi, maar daardoor ontstaan heel veel problemen. Apple werkt altijd perfect, zonder problemen. Voor de dingen die jij noemt is iedere pda goed.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je kijkt op http://www.pdarcade.com/ zie je dat er zowel voor Palm als Windows Mobile heel veel games in allerlei genres zijn. Een andere aanrader is www.astraware.com.

Over het algemeen heeft een Palm minder processorkracht en geheugen nodig om dezelfde game vloeiend te kunnen spelen, en Palm pda's hebben standaard een hogere resolutie (480x320 tegenover 320x240) zolang nog niet alle Windows Mobile pda's een VGA scherm hebben.

Ook voor video, mp3 en console emulatie zijn er heel veel programma's beschikbaar. Kijk maar op www.palmgear.com en www.pocketgear.com :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1