Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heb een op het eerste gezicht simpele vraag, maar kom er zelf niet uit. Ik heb een SE w800i met een KPN Mobile abo en wil daarmee een mailtje sturen naar iemand@tiscali.nl Mijn ADSL trek ik bij Tiscali (Smart) vandaan. Ik krijg het niet voor elkaar, heb echt elk forum op internet bezocht. Is er iemand die weet waaraan het ligt dat ik niet kan mailen via mijn gsm. De instellingen:

verbinden via: KPN MMS
Protocol: POP3
Inkomende server: pop3.tiscali.nl
Inkomende poort: 110
Codering: geen codering
Loginnaam: iemand
Wachtwoord: ******
Uitgaande server: smtp.tiscali.nl
UItgaande poort: 25
E-mailadres: iemand@tiscali.nl
Downloaden: headers en tekst
Afzender:
Handtekening:
Uitg. kopieëren: uit
Controle interval: uit

Ik heb wel het idee dat mijn gsm iets verzend want hij geeft geen foutmelding alleen bereikt het mijn emailbox nooit. Iemand een idee???

Misschien zit ik er wel helemaal naast en moet ik KPN-instellingen invoeren maar dan weet ik echt niet waar ik het zoeken moet.

bij voorbaat dank
-Valentijm-

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 07:44 ]

• kneus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 13:43
je hebt internet verbinding via kpn, dus je zult ook een kpn uitgaande mailserver moeten gebruiken, op die van tiscali heb je geen rechten. Waarschijnlijk kun je wel mailen naar je tiscali adres.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
probeer eens de smtp server van je mobiele provider. ik dacht dat het van kpn iets was van smtp.hiway.nl

je hebt denk ik geen auth. nodig

[ Voor 15% gewijzigd door Speedfightserv op 17-10-2005 07:49 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Verwijderd

Topicstarter
Heb smtp.tiscali.nl veranderd in smtp.hiway.nl en in mail.hiway.nl maar het resultaat blijft hetzelfde. Wel verzonden maar ik zou niet weten waar aangekomen! Dus pas op, er is nog post onderweg ;-)

-V-

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 10:02 ]

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
verbinden via: KPN MMS dit klopt niet. Je wil een email via de mms instellingen versturen als ik het goed begrijp. Ikzelf heb 3 accounts in mijn mobiel staan: 1 voor wap, 1 voor email en 1 voor mms. Dus ik denk dat je de email/internet instellingen moet hebben.

-edit- daarnaast moeten de gegevens die jij daar invult zijn voor jouw emailadres. Dus de inkomende server is alleen goed als jij een tiscali emailadres hebt. Wat de ontvanger heeft doet er niet toe. Bij de loginnaam moet je dacht ik ook wat na de @ komt erbij zetten. Dus bijvoorbeeld loginnaam: jouwemailadres@provider.nl en bij emailadres natuurlijk ook. En dan zou het moeten werken, als je wil kijken of het werkt kan je eerst kijken of je de mailtjes uit je mailbox binnen kan halen op je mobiel.

[ Voor 51% gewijzigd door Bianca op 17-10-2005 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
De reden heeft niets met de instellingen te maken, maar met het feit dat mijn SE W800i geen i-mode toestel is. KPN zegt dat ik dus nooit kan emailen met mijn toestel; dit lukt alleen wanneer ik een i-mode-toestel bij KPN gekocht zou hebben. Is dit waar? Is het op geen enkele manier mogelijk te emailen met mijn telefoon, want dat zou een behoorlijke domper zijn,

greetz,
=V=
Pagina: 1