Ik heb het er eens uitgebreid over gehad met m'n sportfysiotherapeut, omdat ik het niet wil krijgen.
Hij zegt dat RSI op dit moment heel erg 'in' is, om het zo maar te zeggen. Het internet staat propvol met artikelen erover etc. Hij benadrukte dat het niks nieuws is, en dat ze er tien jaar geleden al vanaf wisten. Alleen nu zie je dat mensen zich er daardoor druk om maken.
Geheel niet onbegrijpelijk uiteraard.
Hij zegt ook, dat als je om de drie kwartier even opstaat, wat wandelt en even strekt, en je doet daarnaast netjes aan lichaamsbeweging, dan heb je het eigenlijk al voorkomen. Dus ik was ook weer gerust gesteld
Verder vroeg ik ook nog naar het fenomeen koude handen, waar ikzelf wel eens last van heb. Koude handen krijg je snel als je polsen steunen op een koud bureau of een koude muismat. Maar van koude handen kan je dus geen RSI krijgen.
Ik zou dus zeggen: ga aan lichaamsbeweging doen. Krachttraining is heel geschikt: zo train je je spieren zodat ze meer kunnen verdragen. Ik denk niet dat een high-tech ergonomische muis echt veel zal helpen...