Gaming Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik ben op zoek naar een goede koptelefoon die vol geluid heeft en wil hem voor gamen gebruiken

is sennheiser een beetje een goed merk? (wel duur) heeft iemand ook ervaringen met:
Sennheiser 160 of een goedkoper model.

of is toch de Logitech precision gamer headset beter

misschien heeft iemand een aanrader ;)

maar denk er om, ik ben heel kieskeurig.
ik heb ook de X-Fi fatality en de Z-5500 en als koptelfoon gebruik ik Zalman 5.1, maar die vind ik op stereo niet echt goed, en omdat ik graag de hoofdtelefoon feature van X-Fi wil gebruiken, zoek ik dus een betere.

kom maar op! :*)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wil je ook nog gebruik maken van een headset, of is het puur koptelefoon gericht :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Bulls
er kan eventueel wel een mic aanzitten maar ik gebruik haast geen VOIP oid :Y)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien eerst de search gebruiken, want er zijn al 10tallen topics waar je informatie uit kan halen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Sennheiser PC150, topmodel voor weinig geld. Heel veel gamers hier hebben die

• Bulls
is er nou echt hoorbaar verschil in de frequency range? bijvoorbeeld
15Hz - 23000Hz en 20Hz - 20000Hz

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Ik heb een Sennheiser HD570.. Maar zou je niet gewoon eens naar de winkel gaan om eens wat uit te proberen>?
Smaken verschillen namelijk

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
idd....het beste is om bij een zaak langs te gaan waar ze veel koptelefoons hebben :)

bij een beetje zaak hebben ze de hele collectie ook zo klaarliggen/hangen, om te beluisteren..

hier zit nogal wat verschil in namelijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-10-2005 02:29 ]

• Bulls
CrushOne schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:25:
Ik heb een Sennheiser HD570.. Maar zou je niet gewoon eens naar de winkel gaan om eens wat uit te proberen>?
Smaken verschillen namelijk
naar de winkel?!?! 8)7 :? ik koop alles online :P

misschien wel een idee om daar es iets te testen.

trouwens weet iemand een (online)winkel waar je de PC-160 SK gamers edition kan krijgen?
hier dus
maar is onnodig duurder voor nix extra (ja een 3 maand abbo op een blad en kleurtje+logo Who cares :/

[ Voor 19% gewijzigd door Bulls op 17-10-2005 02:58 ]

• Erazzzer
  • Laatst online: 23:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

WSaeNoTSoCK schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:31:
[...]

naar de winkel?!?! 8)7 :? ik koop alles online :P

misschien wel een idee om daar es iets te testen.

trouwens weet iemand een (online)winkel waar je de PC-160 SK gamers edition kan krijgen?
Pricewatch?
pricewatch: Sennheiser PC-160 (Stereo)
Niet de SK editie, maar wil jij zo'n stom logo op je HS hebben?

• Bulls
Erazzzer schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:38:
[...]

Pricewatch?
pricewatch: Sennheiser PC-160 (Stereo)
Niet de SK editie, maar wil jij zo'n stom logo op je HS hebben?
is er verder nix anders aan de SK editie (kon eigenlijk ook niets ontdekken)

:edit:
ja je hebt gelijk het is nix anders dan het logo en de blauwe kleur :X

nu maar hopen dat die headset beter klinkt met Xfi headset modus (10 virtueele speakers werkt echt rondom je heen)
dan Zalman 5.1 op 5.1

trouwens heeft de 160 ook al zogenaamde 360° geluid dus misschien is het helemaal TOP.

[ Voor 35% gewijzigd door Bulls op 17-10-2005 02:47 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

WSaeNoTSoCK schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:23:
is er nou echt hoorbaar verschil in de frequency range? bijvoorbeeld
15Hz - 23000Hz en 20Hz - 20000Hz
Een menselijk oor kan geluid met een frequentie van 20Hz tot 20kHz horen. Hoe ouder je wordt hoe minder je hoort.

Ik gebruik zelf een Sennheiser PC-130 dat is een headset. Geluid is prima en de microfoon is prima. Af en toe als ik echt lang met dat ding op zit (zoals dit weekend Netgamez) krijg ik wat last van m'n oren maar das gewoon omdat ik dan gewoon veel te lang game. :+

Trouwens deze headset is in de laatste Computer Totaal! als beste getest.

[ Voor 36% gewijzigd door hannos op 17-10-2005 02:53 ]

• Bulls
Ik heb me al weer om laten "praten" door marketing gelul,
Good news for gamers:
Sennheiser Communications, in close collaboration with SK Gaming, has developed an absolute top-end model that satisfies the most demanding standards when it comes to sound quality, comfort in use, and excellent workmanship.

- Open speaker system for true-to-life sound
An open speaker system much like that of Sennheiser's open headphones, much loved by Gamers the world over, ensures a totally realistic sound. Unbeatable for Gamers.- Extra, extra large ear caps Extra,
- Unique 3D, 360° surround sound
Ensures you get the info as to your enemies whereabouts from all sides including above and below!

- Adjustable, bendable and pivotable noise cancelling microphone
- In-line volume control/Microphone mute switch
- Extra thick single-sided cable
- Headband adjustable on both sides
:)

[ Voor 23% gewijzigd door Bulls op 17-10-2005 03:04 ]

Verwijderd

WSaeNoTSoCK schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 03:01:
Ik heb me al weer om laten "praten" door marketing gelul,

[...]

Mjah, zoals al eerder werd aangegeven, smaak verschilt, zo ook het induviduele gehoor. Wat een ander mooi vind kan jij spuug lelijk vinden. Ik begrijp je luie aard niet zo maar dat is je goed recht. Alleen als je nu iets koopt voor 100 euro en het bevalt niet is het toch weer duurkoop. Zoek een goeie speciaalzaak op, neem wat cd's mee, muziek, filmmuziek en record wat ingame geluiden op een cd op en draai het dan af over diverse headphones. Ben je op de langere duur beter af en blijer ;)
Vergeet daarbij niet dat een ieder geluid anders ervaart, hangt ook een beetje af van de kwaliteit van JOUW gehoor. Als je slechter hoge tonen waarneemt dan ben je gebaat bij een headset die dit juist standaard hoger produceert en de hoge tonen van de ene is nog niet zoals die van de ander, etc etc. Get the picture ? :) Vandaar dat het slimste dan ook altijd is om zelf real live te gaan testen. Zoveel merken, zoveel verschillende nuances....

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 23:57
Ik ben op het moment ook op zoek voor een headsetje, op het moment heb ik een gewone koptelefoon van sennheiser (volgensmij een HD477, maar ik zit op mn werk nu dus ik kan het niet nakijken).
Maar iig ben ik nu aan het twijfelen tussen de PC-130 en de PC-150. Als ik ook regelmatig een film wil kijken, en veel muziek luister, is dan het verschil in de kwaliteit tussen deze 2 groot?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
hannos schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:50:
[...]

Een menselijk oor kan geluid met een frequentie van 20Hz tot 20kHz horen. Hoe ouder je wordt hoe minder je hoort.

*knip*

.

Misschien kan een mens wel horen vanaf 10Hz, maar toch hoor(of voel) ik lagere frequenties ook wel hoor.

En die gamers edition is zeer zeker geschikt voor gaming heb ik gehoord.

[ Voor 11% gewijzigd door heracles op 17-10-2005 15:40 ]

• Bulls
als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding, dan is de logitech precision gaming headset misschien ook wel aantrekkelijk (ong 30 euro)

ik vraag me af of de 160 van sennheiser niet te warm is om de oren voor langdurig gebruik.
want de logitech heeft speciale openigen voor frisse lucht.

iemand ervaringen met de logitech precision gaming?

[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 17-10-2005 16:31 ]

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb zelf sinds kort die Logitech Precision en ben helemaal tevreden :)
Geluid is echt prima, even Battlefield2 online gedaan en klinkt echt goed. Die Apache-tjes en F-16's hoor je goed aankomen en van alle kanten, ook de stemmen en voetstappen, ik hoor alles prima :)
Ik weet alleen nie of die gasten mij ook gehoord hebben door die microfoon, echte gesprekken kwamen er niet aan te pas >:) ik schiet wel zonder iets te zeggen :7
Op MSN hoorde men me wel dus is wel OK lijkt me. Binnenkort zal ik eens ff testen met Online-Gaming, maar ik denk dat dat wel goed zit......ik las ergens een keer een review waaruit bleek dat dat wel goed zit :) , antwoord op die vraag was iets van "waar kan je dat ding kopen ? "... is mooi marketing praatje maar moet kern van waarheid inzitten dacht ik zo :)
1 ding, tenzij je hoofd is gestopt met groeien na je geboorte >:) kan je deze headset niet recht op je hoofd zetten en is ie ook niet instelbaar, dus moet ie achterlangs je hoofd, maar da's ff wennen, hij zit in ieder geval prima met die gaten erin voor je zeilers ... of is dat toch mijn probleem ..... eeeehhmmm... nope >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakstarter op 17-10-2005 18:02 ]

• Bulls
tja ik weet het nog steeds niet, ik heb reviews gelezen en daarbij bleek dat de precision gamer niet echt goede bas had.

en ik heb zelf nog even een test gedaan met mijn 5.1 zalman headset, en een standaard koptelefoon
en die was wel zo bagger. dat de 5.1 hoofdtelefoon met alleen de front plug erin op heaphone mode nog steeds beter was, maar het verschil zit hem in de keuze tussen 5.1 modus en X-fi headphone modus.

ik denk dat ik toch eerst een goede hoofdtelefoon moet testen (thuis) om te kunnen oordelen.

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Als je in de buurt woont van Schiedam zou je mijne mogen testen, misschien dat het je helpt.

• Bulls
Tweakstarter schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:21:
Als je in de buurt woont van Schiedam zou je mijne mogen testen, misschien dat het je helpt.
bedankt voor het aanbod, maar ik woon helemaal boven in nederland :Y)

ik denk dat ik gewoon de precision koop en als hij niet zo bevalt dan geef ik hem wel aan mn broer. en haal ik de PC 160.

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

als je ze nu gewoon eens zelf gaat beluisteren 8)7 |:( :Z

• Bulls
heb even een sennheiser PC 150 getest en nu klinkt het headphone modus met de X-Fi wel stukken beter, dan als ik mijn zalman op headphone zette (want dan gebruikt hij alleen links en rechts voor speakertjes
(en dat klonk fout, plat, schel en dof tegelijk oh en je hoorde bepaalde geluiden niet in BF2)

tot nu zat ik dus in dillema of ik wel zou overgaan tot de aanschaf van een goede stereo hoofdtelefoon, omdat de zalman op 5.1 modus veel beter klonk dan op headphone.
maar bij deze ben ik verkocht.

nu klinkt het goed, scherp, vol en lekker

weet iemand trouwens aantoonbaar verschil tussen de PC-150 en PC-160?

wat ik zover heb kunnen vinden is:

PC-150
18Hz - 22kHz
32 Ohm

PC-160
15Hz - 23kHz
16 Ohm
en de PC 160 heeft ook nog 360° 3D sound technologie (wat met X-Fi waarschijnlijk UBER klinkt)

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:19
Als hij niet geeft om de mic zou ik in plaats van al die gaming-headphones écht gaan voor de Sennheiser HD 515 of 555 of 595, de echte audiofielen vinden de laatste de beste gaming koptelefoon. (Of misschien de Sony dinges 5K, maar die is 900 euro.)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Ter info:

Headsets Gamers Can Love :

http://www.tomshardware.com/consumer/20050714/index.html

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Tom heeft dan gelukkig geen kaas gegeten van geluid. :P (Zoals de meeste PC gerelateerde sites overigens, die denken dat features belangrijk zijn, al die 5.1 dingen die ik gehoord heb klinken namelijk volkomen k*t en het 5.1 effect gaat nergens over.)

Geluid moet je naar luisteren en is voor iedereen anders. Wat ik super vind, kun jij volkomen ruk vinden, geluid is namelijk een kwestie van smaak, in tegenstelling tot de meeste computergerelateerde zaken, waar benchmarks en features het ene product duidelijk beter maken dan het andere. :)

Zelf heb ik een Sennheiser HD-650 in duitsland gekocht, voor een game best wel overkill, maar klinkt altijd heerlijk, ook met muziek. :) (Hoewel ik snap dat deze budgettair voor de meesten nier reëel is, maar ja, wil toch wat toevoegen aan het topic he. ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-10-2005 23:01 ]

Aannames zijn fataal.

• Bulls
als het goed is komt vanmiddag de sennheiser PC-160 (eindelijk, slome bank)
ik heb de sennheiser PC-150 al kunnen testen en dat vond ik al een redelijke verbetering T.O.V de zalman 5.1
en ik heb nu net quake 4 met die hoofdtelefoon gedaan, en ik hoorde nu ook ineens dat het geluid niet lekker doorvloeit van links naar rechts. en eenmaal gehoord erger ik me eraan.
so much for 5.1 expirience

met X-Fi hoofdtelefoon modus heb je veel betere positional dan met een schamele 5.1 simulatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 26-10-2005 01:39 ]

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 03:28

Infernis

Psychotic Weaboo

Ik gebruik die Medusa 5.1 nu al een tijdje, en die is echt geweldig. Bas gaat lekker diep en smooth (bij momenten trilt hij op je kop, niet storend, wel een leuk extra effect), maar overheerst niet, positionering is goed, details vang je goed op. DVD's kijken, gamen of muziek beluisteren kan ik niet meer zonder.

Ik hecht belang aan goed geluid, ik twijfelde eerst wel of 5.1 op een headset echt wel werkt en de kwaliteit ervan. Reviews van zalman waren niet echt denderend en baseerde mij daar op. Nuja, appels niet met peren vergelijken. It does work, en hoe :)

De bijgeleverde amp is handig, kan je zelfs 2 headsets simultaan aanhangen. Headsets zijn ook apart verkrijgbaar moest je er één kapot krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Infernis op 26-10-2005 07:02 ]

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Ik gebruik sinds een tijdje de Sennheiser HD202.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik niet zo'n audiofreak ben die eindeloos gaat wikken en wegen tussen de ene en de andere A-merk headset, moet ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Een erg vriendelijk geprijsde headset met prima geluid en prima draagcomfort (ook niet onbelangrijk).
Extra features: eenvoudig te verstellen, en een duurzaam en gebruiks- en snoervriendelijk kabel-haspel-dingetje halverwege het snoer zodat je niet in de knoop komt te zitten.

Wel een aanrader dus. 8)

Ik heb er wel één probleempje mee, al weet ik niet of ik de headset of Sennheiser daar de schuld van mag geven. Het zit namelijk zo: als ik mn Sennheiser in mn front audio inplug, dan is het geluid véél te hard om hem uberhaupt ook maar op te zetten zonder meteen doof te worden. Dit terwijl mn windows geluidsinstellingen toch heel normaal ingesteld staan. En het is ook alleen bij deze headset, want als ik mn creative headsetje inplug dat ik bij mn webcam kreeg, dan is het geluidsniveau wél normaal. Normaal, als in: vergelijkbaar met het geluid dat uit mn boxen kwam voordat ik de headset inplugde. Sennheiser zegt er in een mailtje dit over:
De door u beschreven verschillen in volume tussen de ene en de andere hoofdtelefoon worden vrijwel zeker veroorzaakt door verschillen in impedantie en/of gevoeligheid van de hoofdtelefoons. Hieraan is helaas niets te veranderen.
Wel beetje vervelend, want als ik dus wil switchen tussen speakers / headset moet ik niet alleen elke keer mn headset inpluggen (tot ik een switch-gevalletje koop :P), maar moet ik ook mn geluidsvolume in Windows eerst op 10 a 20% zetten. Dat vergeet je maar één keer, daar gaat het niet om 8)7 maar het is toch vrij irritant om dat elke keer heen en weer te moeten veranderen.

Er is weliswaar zo 123 nix aan te veranderen, maar uit deze interessante tirade volgt wel 1 nuttige conclusie: Headsets met ingebouwde volumeregeling (draaiknopje ofzo) zijn verrekte handig.
...zoals bijv. bij dat goedkope Creative geval dat ik bij mn webcam kreeg; die heeft dat wel |:(

En mocht iemand toevallig nog weten hoe ik het volume van mn frontpanel audio uitgang kan aanpassen (in windows, bios, mobo of waar dan ook), of een andere oplossing voor dit probleem weten, dan hoor ik het graag. :)

[ Voor 19% gewijzigd door RagingR2 op 26-10-2005 23:52 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• Bulls
haal gewoon de speakers uit je geluidskaart en plaats daar de headset in

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Ja dan moet ik elke keer achter mn kast kruipen. :)
Ik ben net zo blij met mn frontpanel.. dan hoef ik ten minste niet elke keer mn speakers te ontkoppelen als ik ff via mn headset geluid wil hebben.

Trouwens: ook als ik mn headset aan de achterkant inplug moet ik het geluidsniveau in windows aanpassen hoor. Want zoals ik in de post hierboven al aangaf: het ligt dus niet aan mn front panel he, want als ik er een andere headset insteek is het geluidsniveau wel normaal. Het ligt aan die headset die het geluid blijkbaar volautomagisch versterkt, dus achterin inpluggen zal het probleem niet oplossen. :(

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Ik heb de sennheiser pc165USB heb jij nix aan omdat je al een creative soundcard heb, maar ik zou zkr voor de pc160 gaan :) sk of niet, die blauw kleur is wel mooier :)

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 02:37:
[...]

weet iemand trouwens aantoonbaar verschil tussen de PC-150 en PC-160?

wat ik zover heb kunnen vinden is:

PC-150
18Hz - 22kHz
32 Ohm

PC-160
15Hz - 23kHz
16 Ohm
en de PC 160 heeft ook nog 360° 3D sound technologie (wat met X-Fi waarschijnlijk UBER klinkt)
een paar clangenoten van mij hebben een PC150 gehad en daarna een PC160 gekocht, en vonden het verschil gigantisch groot. Echt een grote verbetering ten opzichte van de PC150.

Maar als je de mic nooit gebruikt zou ik je toch aanraden eens in de HDxxx serie van Sennheiser te gaan kijken, aangezien deze qua geluid waarschijnlijk nog lekkerder zullen klinken dan de PCxxx serie

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik gebruik momenteel de zalman 5.1 headset, was ergens in de aanbieding voor 35 euri (jaar geleden)dus ik d8 ik neem hem mee, en hij dient zeer goed als gaming koptelefoon, voor muziek is het niks meer dan een middelmatige koptelefoon.
maar zelfs dan kan je voor die prijs niet veel beters vinden

just my 2ct :D

PSN & XBL: Denkoyugo

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Zalman 5.1, dat is toch die lomp grote headset met front, center en rear geluid?
Wel vet ding om mee te gamen idd, maar werkt dat front/center/rear gedoe met elke geluidskaart?

• coptician
Nog een tip voor te hard geluid is verkrijgbaar bij onder andere mp3man.nl (en andere Shure-dealers zullen hem zéker hebben):

http://www.mp3man.nl/product/18600

Deze kan je er gewoon in drukken en makkelijk het volume zo aanpassen, of ergens op laten staan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Oh hartstikke bedankt!
Ik wist niet dat zo iets bestond. Wel beetje aan de €€prijs€€ voor zo'n simpel tooltje, maar goed wel super handig idd.

• coptician
RagingR2 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:58:
Oh hartstikke bedankt!
Ik wist niet dat zo iets bestond. Wel beetje aan de €€prijs€€ voor zo'n simpel tooltje, maar goed wel super handig idd.
Mp3man is een veels te dure site. Als je een Shure-dealer in de buurt kan vinden kan je hem voor 15 euro denk ik wel meenemen. (verder is mp3man best een goede site hoor, maar hoge prijzen als je naar non-mp3spelers kijkt)

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Mmm ik heb ff gegoogled; gezocht naar pagina's in het Nederlands (lijkt me wel handig ivm. verzendkosten) maar ik heb tot nu toe alleen maar sites gevonden waar ie inderdaad €25 kost.

Maar goed toch bedankt voor de tip; ik hou het wel in gedachten en misschien dat ik hem nog ergens goedkoper tegenkom.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 15:28

BHQ

Ik heb sinds een paar dagen een PC150. Zit heerlijk en muziek klinkt -zeer- goed :)

Enige nadeel vind ik het nogal fragiel ogende draadje tussen controledingetje en oorschelp..

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

XyritZz schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:55:
[...]

een paar clangenoten van mij hebben een PC150 gehad en daarna een PC160 gekocht, en vonden het verschil gigantisch groot. Echt een grote verbetering ten opzichte van de PC150.
Ik zit te twijfelen tussen een PC150 en PC160, ik vind vooral het blocken van geluid van buiten zeer belangrijk en mooi ruimtelijk geluid in games. Aan jouw post kan ik aflezen dat de PC160 toch een flinke stap vooruit is..ik zat er al aardig naar te neigen die aan te schaffen, maar ik denk dat ik dan binnenkort een PC160 ga bestellen, heb ik em voordat ik naar Regroup ga ;)

Dat zoveel herz geblaat is aan mij niet besteed, boven de 16000 hoor ik volgens mij toch geen flikker meer ..net als vele anderen. Heb nu een of andere Plantronics headset, wel fijn maar op een lan krijg ik teveel geluid van buitenaf door. Zit de PC160 ook goed om vrij grote oren? :P Heb een koptelefoon van Sennheiser voor aan de tv en alleen muziek, dat is een superding en gaat al jaren mee :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
RagingR2 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:11:
Zalman 5.1, dat is toch die lomp grote headset met front, center en rear geluid?
Wel vet ding om mee te gamen idd, maar werkt dat front/center/rear gedoe met elke geluidskaart?
JUP, zo groot is ie niet en je hoort (vooral in CS) erg goed van welke kant mensen komen (als footsteps aan staat). Ideaal voor gamers en het geluid ben ik ook erg over te spreken. Zit prima en gaat niet irriteren op de lange duur.

Verwijderd

heb ook een nieuwe headset nodig en denk er ook aan de PC 160 te kopen, alleen vind ik de SK versie mooier :p

dit zou een speciale editie zijn gemaakt met medewerking van clangamers? Is het echt enkel alleen het kleur dat verschilt ?
Pagina: 1