Ik gebruik sinds een tijdje de Sennheiser HD202.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik niet zo'n audiofreak ben die eindeloos gaat wikken en wegen tussen de ene en de andere A-merk headset, moet ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Een erg vriendelijk geprijsde headset met prima geluid en prima draagcomfort (ook niet onbelangrijk).
Extra features: eenvoudig te verstellen, en een duurzaam en gebruiks- en snoervriendelijk kabel-haspel-dingetje halverwege het snoer zodat je niet in de knoop komt te zitten.
Wel een aanrader dus.
Ik heb er wel één probleempje mee, al weet ik niet of ik de headset of Sennheiser daar de schuld van mag geven. Het zit namelijk zo: als ik mn Sennheiser in mn front audio inplug, dan is het geluid véél te hard om hem uberhaupt ook maar op te zetten zonder meteen doof te worden. Dit terwijl mn windows geluidsinstellingen toch heel normaal ingesteld staan. En het is ook alleen bij deze headset, want als ik mn creative headsetje inplug dat ik bij mn webcam kreeg, dan is het geluidsniveau wél normaal. Normaal, als in: vergelijkbaar met het geluid dat uit mn boxen kwam voordat ik de headset inplugde. Sennheiser zegt er in een mailtje dit over:
De door u beschreven verschillen in volume tussen de ene en de andere hoofdtelefoon worden vrijwel zeker veroorzaakt door verschillen in impedantie en/of gevoeligheid van de hoofdtelefoons. Hieraan is helaas niets te veranderen.
Wel beetje vervelend, want als ik dus wil switchen tussen speakers / headset moet ik niet alleen elke keer mn headset inpluggen (tot ik een switch-gevalletje koop

), maar moet ik ook mn geluidsvolume in Windows eerst op 10 a 20% zetten. Dat vergeet je maar één keer, daar gaat het niet om

maar het is toch vrij irritant om dat elke keer heen en weer te moeten veranderen.
Er is weliswaar zo 123 nix aan te veranderen, maar uit deze interessante tirade volgt wel 1 nuttige conclusie: Headsets met ingebouwde volumeregeling (draaiknopje ofzo) zijn verrekte handig.
...zoals bijv. bij dat goedkope Creative geval dat ik bij mn webcam kreeg; die heeft dat wel
En mocht iemand toevallig nog weten hoe ik het volume van mn frontpanel audio uitgang kan aanpassen (in windows, bios, mobo of waar dan ook), of een andere oplossing voor dit probleem weten, dan hoor ik het graag.
[
Voor 19% gewijzigd door
RagingR2 op 26-10-2005 23:52
]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D