Monitor kapot; tikkend geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
Mijn monitor is na een paar jaar gebruik kapot. Ik zou niet weten hoe ik het probleem moet omschrijven; derhalve weet ik ook niet hoe ik het met hulp van de search zou kunnen vinden.

De symptonen zijn als volgt: De monitor springt niet meer aan. Het lampje brandt groen, maar geeft geen beeld. Hij springt echter constant aan en uit, wat hetzelfde geluid voortbrengt als het switchen van resolutie, of het uit slaapstand ontwaken.

Is dit nog te redden met een simpele soldeeractie of is het verloren? Volgens mij maakt de kabel wel goed contact, daar het lampje wel constant brandt. Eerder ging het scherm ook wel eens een seconde of 5 uit, maar dan sprong hij weer aan. Nu is het van de 1 op de andere dag dat hij helemaal niet meer aangaat.

Ik heb de monitor op 2 pc's getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, Heb ik ook es gehad, Het bleek later een condensator te zijn die slecht contact maakte (slechte solderingen met de bouw van de monitor) en dat getik wat je hoord is de relais (relai) die aan en uit gaat.

Je kan proberen es te lezen over ontlading eerdat je begint aan een dergelijke soldeeractie.. staat namelijk aardig wat stroom op zo'n buis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gehad.
Heb je dit vooral als het geregend heeft of als je was in je kamer hebt hangen?
Misshien heb je vochtproblemen in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb geen vochtproblemen in huis. Ik had wel toevallig was hangen, maar het was niet vochtig in mijn kamer ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulerik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 11:08
Ik heb toevallig sinds vandaag precies hetzelfde met een Sony Trinitron 17 inch. Hij is al wel 8 jaar oud, maar doet het verder nog perfect. Het tikken wordt alleen steeds erger en is sinds vandaag niet meer met een 'tikkie terug met de vlakke hand' te verhelpen. Tijdje uit laten staan wil wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let maar eens op, over 2 dagen heb je er waarschijnijk geen last meer van.
Toevallig had ik het vanmiddag ook en ik heb gisteren de was opgehangen ( in een andere kamer maar wel dezelfde etage ).
Ik verhelp het ook met een klap op de buis zoals ulerik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dat ook twee keer achter elkaar gehad met een LG monitor een jaar of 5-6 geleden (soort geluid van een auto die niet wil starten ;)). Allebei achter elkaar RMA gegaan. Het bleek aan de voeding te liggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mydogisgone komt hier binnenkort langs, kijken we of het met solderen te verhelpen is..

hij doet na een dag uitstaan wel een klein beetje licht geven. Denk dat de voeding idd naar de kloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het helpt Catch22.
Laat tzt even horen of het solderen een succes was.
Pagina: 1