Ik krijg pc niet meer UIT het netwerk!

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Dag,

Ik heb mijn thuis-pc (win98SE) even hier op mijn werk in het netwerk gehangen.

DHCP ingeschakeld, aanmelden op NT-domein.

Werkte allemaal prima! Nu het probleem:
Bij het inloggen wordt een scriptje gedraaid, en ik denk dat daar het probleem in zit.

De pc wil nu namelijk niet meer UIT het netwerk!

Ik heb alle instellingen weer gezet zoals het was (Vast IP-adres, niet aanmelden op NT-domein, etc), maar toch bij het inloggen wordt er gevraagd om een domein. Ik kan dan niet eens meer inloggen!
Dit kan alleen als ik de aanmelding op 'windows-aanmelding' zet.

Wordt dit ergens in het register opgeslagen ofzo?

Ik heb al de pwl's weggegooid, profile map gerenamed, en ik kan geen .POL-bestanden op de pc vinden...

Hellup!

Motor-Forum.nl

Verwijderd

het wil nog wel es helpen om in veilige modus het ms-client gedoe weg te gooien (die met de optie voor domein gezooi) en dan ff opnieuw opstarten naar gewone modus en hem dan opnieuw te installlen.

Verwijderd

Je moet even je Computer Browser Service op de PDC en BDC stopppen en weer starten!

In werkelijkheid is je PC al verwijderd.... duurt alleen even.

Verwijderd

hehe lende dat maakt dus niks uit, tis de client zelf die met het domein komt, dus die staat nog niet goed ingesteld...
Moet je ff kijken bij user-access en share-access nivo, die staat verkeerd. (bij je netwerkeigenschappen, waar je ook naam/workgroup enzo kan instellen)
Die staat waarschijnlijk nog verkeerd..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Netwerkkaart deinstallen :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ben ik weer!

Opgelost! (Dank collega!:))

Het bleek dat er allerlei policies waren aangepast in register, met poledit alles weer teruggezet, en werken weer!

Bedankt voor de moeite!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1