Toon posts:

MYSQL: Count vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik zit met een dilemma...

ik ben statistieken van wat winamp afspeelt aan het maken en nu kom ik bij het maken van een top10 van favoriete nummers op een probleempje
ik gebruik deze query:
$sql = "SELECT artist, title, album, length, COUNT(title) AS aantal FROM mp3_stats_y GROUP BY title ORDER BY aantal DESC LIMIT 0,10";

stel dit is mijn database
Artist | Title
-----------------
The Cure | Tainted Love
My Ruin | Tainted Love

Hoe hou ik deze dan uit elkaar? Ik heb COUNT(title, artist) en andere varianten geprobeert maar het lukt me niet?

alvast bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 23:41 . Reden: heb 1 ding al opgelost :) ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:35

aex351

I am the one

hoe kan je "album, length, " velden selecteren als die niet bestaan. Je zegt dat je alleen artist en title hebt :?

En wat wil je eigenlijk doen ?

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 16-10-2005 23:42 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:42:
hoe kan je "album, length, " velden selecteren als die niet bestaan. Je zegt dat je alleen artist en title hebt :?
Waarschijnlijk gaf hij een vereenvoudigd deel van zijn table.

Heb je al geprobeerd om de GROUP BY clausule uit te breiden met bijvoorbeeld het artist-veld?

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:44:
[...]

Waarschijnlijk gaf hij een vereenvoudigd deel van zijn table.

Heb je al geprobeerd om de GROUP BY clausule uit te breiden met bijvoorbeeld het artist-veld?
ja idd ik heb een simpele versie van mn tabel laten zien...

maar ik heb wat jij zegt nog niet geprobeert... maar dat is het idd!! bedankt! :)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit zou je eens moeten lezen: Hoe werkt dat GROUP BY nu eigenlijk?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:56

Dido

heforshe

Wat je count maakt niet zoveel uit: als je groepeert op title, artiest, etc. dan is een count(*) genoeg.
Bedenk inderdaad gewoon goed wat je wilt groeperen.

Wat betekent mijn avatar?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24

pietje63

RTFM

Eeeh, weet niet precies hoe het moet, maar volgens mij kun je met select AS heel wat doen, bijv de titel en artiest samen pakken en vervolgens group by die fictieve kolom.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Waarom gebruik je niet gewoon het aantal veld bij ieder unieke artiest/titel(/album) combinatie? Dan kan je het zonder group doen. Of andersom, waarom heb je een aantal veld, als je de titels gaat groeperen en toch een count eruit plukken kan?
Pagina: 1