Internet in VS: welke aansluitingen e.d.??

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hey :)

Ik moet iemand helpen die met een laptop onder z'n arm naar de VS gaat (NY). Hij wil daar internetten en ik moet dat mogelijk maken.

Is er hier iemand die me wat kan vertellen over de benodigde hardware daarvoor? Welke telefoonaansluiting moet ik gebruiken? Bijzondere instellingen? Welke provider? Internetten vanuit telefooncentrale uit hotel mogelijk?

Natuurlijk kan ik het zelf ook allemaal uitzoeken (ben d'r al mee bezig), maar alle hulp hierbij is welkom!

Alvast bedankt!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

De keer dat ik in Florida was en mijn (oude) laptopje had meegenomen was de enige aanpassing: een netsnoer dat geschikt is voor de 110 volt daar (mijn laptopje was van oorsprong een US ding, had dus al de stekker) en een abo bij Compuserve, dan kun je overal vandaan inbellen, lekker cheapo en na de reis weer opgezegd..

Nog vergeten: als je lokaal inbelt (kan zeker met Compuserve in NY), is het bellen in veel staten in de VS gratis !!.
Heb zo 3 weken ge-internet zonder tel. kosten. (wel even van te voren via Compuserve de lokale telefoonnummers uitzoeken en meenemen, via bv. de Compuserve site)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 14:00
veel hotelkamers hebben standaard al een RJ-11 jack voor data verkeer. Dus zoals de vorige schrijver meld, een adapter van 220 naar 110 is genoeg. Je kan natuurlijk ook terplaatse een account nemen, maar in dit geval sluit ik me schoorvoetend ook bij de keuze voor compuserve aan. Misschien kan ik nog wijzen op SPiere, UUnet, Earthlink of AOL

Verwijderd

Het voordeel van Compuserve (al zijn er veel meer, zeker in de VS) is dat je van te voren al een account kunt nemen in NL, alles al in kunt stellen voor je kennis en dat hij/zij gelijk aan de slag kan als hij/zij aankomt.
Ik ga ervan uit dat diegene voor een beperkte tijd in NY is en dan is het erg vervelend (lees: tijdrovend) als je ter plekke nog van alles uit moet gaan zoeken..

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Okee, bedankt voor deze nuttige info!

:)

Bloed, zweet & koffie