Een normalen videocamera is wel degelijk op je PC aan te sluiten; via een capturekaart.
De foto's van een, op dit moment betaalbare, digitale camera zijn niet te vergelijken met een chemische foto.
De camera's die door (freelance)fotografen van kranten en reclamebureaus gebruikt worden, kosten een vermogen.
50.000 gulden is geen gek bedrag om mee te beginnen.
Voor presentaties en elektronische publicaties zijn 1 megapixelcamera's toch wel het minste wat goed te gebruiken is.
Kaj.
De foto's van een, op dit moment betaalbare, digitale camera zijn niet te vergelijken met een chemische foto.
De camera's die door (freelance)fotografen van kranten en reclamebureaus gebruikt worden, kosten een vermogen.
50.000 gulden is geen gek bedrag om mee te beginnen.
Voor presentaties en elektronische publicaties zijn 1 megapixelcamera's toch wel het minste wat goed te gebruiken is.
Kaj.
Dan moet je daar iets duidelijker over zijn 
Ik dacht dat het om beide ging...
Ik dacht dat het om beide ging...
Verwijderd
Een videocamera heeft een zogenaamde PAL uitgang. Dwz: 50 beeldjes per seconde, 625 beeldlijnen (waarvan er al 50 wegvallen voor lijn terugslag etc). Daar ga je dus met je scherpte. Vandaar dat je om TV te kijken met een klungelig beeldbuisje al tevreden bent. Een goed digitaal fototoestel geeft een veel mooier en scherper plaatje weer op je PC monitor (zij het slechts 1 beeld) dan een still van een videocamera.
en nu ff zonder geblaat eromheen 
ik antwoord op vraag 2 of ik een gewone videocamera op m'n p.c. ken aansluiten
dat kan dus via een capture kaart ..
maar nu vraag 1!
is de beeld kwaliteit beter/evengoed/slechter dan bij een gewone videocamera?
het antwoord mag dus alleen maar goed of slecht of evengoed zijn oke?
anders snappik het niet goed
ik antwoord op vraag 2 of ik een gewone videocamera op m'n p.c. ken aansluiten
dat kan dus via een capture kaart ..
maar nu vraag 1!
is de beeld kwaliteit beter/evengoed/slechter dan bij een gewone videocamera?
het antwoord mag dus alleen maar goed of slecht of evengoed zijn oke?
anders snappik het niet goed
Pagina: 1