Toon posts:

Satellite A80-115 wél of géén shared video?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben eigenlijk een klein beetje door de war geraakt :) zie deze link:

http://nl.computers.toshi...CT_ID=101739&DISC_MODEL=0

Daar staat het volgende:

Beschikt over geavanceerde multimedia kwaliteit dankzij de nieuwe Mobile Intel® 915 Express chipset. Ondersteunt tot 128 MB video geheugen en kraakheldere 3D beelden.

en:

# fabrikant : Intel®
# type : 915 GM
# geheugengrootte : TOT 128 MB
# geheugentype : DDR RAM (gedeeld)
# aangesloten bus : AGP x4

Wat mag de ``tot`` betekenen dan? Dat het dus shared is :/ , en dat je zelf kan instellen hoe of wat, graag mensen die zelf deze laptop hebben reageren, wat vinden jullie trouwens van deze top? Ik vind hem geweldig :>

Nah ik wacht wel op jou antwoord _/-\o_

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Lijkt me eigenlijk best wel duidelijk dat het shared geheugen is. En met een schuifbalk in je beeldschermeigenschappen mag je dan instellen of het 16, 32, 64 of 128MB is wat er gebruikt wordt ;)

Tot zover dit topic?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:03:
Lijkt me eigenlijk best wel duidelijk dat het shared geheugen is. En met een schuifbalk in je beeldschermeigenschappen mag je dan instellen of het 16, 32, 64 of 128MB is wat er gebruikt wordt ;)

Tot zover dit topic?
Nog iets, bij AGP4x was het toch zo dat het niet in het moederbord ingebouwd zat? Of heb ik dat fout?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Het is de Intel 915GM chipset, dus shared geheugen. Normale uitvoering(zonder integrated graphics) heet 915PM.

Het aantal MB's varieert. dit gebeurt geheel automatisch. In spellen word tot maximaal 128MB geheugen gebruikt wanneer je meer dan 512MB intern geheugen hebt. Wanneer he 256MB geheugen hebt, gebruikt de grafische chip maximaal 64MB.

Onder windows gebruikt de grafische chip 8MB.

http://www.intel.com/products/chipsets/gma900/index.htm

De Intel 915GM chip maakt gebruik van PCI-Express en niet van AGP. En een integrated grafische kaart gebruikt ook de AGP of PCI-Express bus.

[ Voor 30% gewijzigd door AttiX op 16-10-2005 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
AttiX.SkategoaT schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:18:
Het is de Intel 915GM chipset, dus shared geheugen. Normale uitvoering(zonder integrated graphics) heet 915PM.

Het aantal MB's varieert. dit gebeurt geheel automatisch. In spellen word tot maximaal 128MB geheugen gebruikt wanneer je meer dan 512MB intern geheugen hebt. Wanneer he 256MB geheugen hebt, gebruikt de grafische chip maximaal 64MB.

Onder windows gebruikt de grafische chip 8MB.

http://www.intel.com/products/chipsets/gma900/index.htm

De Intel 915GM chip maakt gebruik van PCI-Express en niet van AGP. En een integrated grafische kaart gebruikt ook de AGP of PCI-Express bus.
THX, aan zo`n antwoord heb ik tenminste wat :>
Ennuh misschien een domme vraag, maar waarom is een nvideo/ati wel/niet beter dan zo`n geïntegreerde videokaart als intel? Anders moet ik denk ik ff op zoek naar een videokaart.

Tenminste als ik mn 3.5 uur battery niet in hoef te leveren, heb zelf namelijk ook nog 2 desktops, dus games is np 8)

O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 07:26 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
voordeel van ati/nvidia: sneller in 3d; in spellen dus. doe je geen spellen op je laptop, is die intel meer dan voldoende

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx, waar moet ik trouwens op letten als ik nieuwe geheugen ga kopen? Zelfde merk, snelheid, pins?

:/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft een vraag over video op een laptop te maken met Processors. Moederborden of Geheugen :?

Sowieso zijn boekdelen volgeschreven over dit soort zaken (ik heb nota bene zelf gisteren een lap van een pagina in een VB topic over de i915GM gepost), zoek die voortaan op ipv lukraak te posten.(tip: in het juiste subforum, VB of CSL bijvoorbeeld, kijken doet wonderen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.