Zo na veel gelezen te hebben over casemods ben ik ook aan het denken geslagen.
wat ik heb =
- 2x desktops
- 3x Small Form Factors van compaq (2x sff en 1x ipaq model)
- usb externe HD
- laptop e500 + onboard lan+telefoon modem
- switch (8 poorts)
- zwikkie HD's (zitten nu in de pc's)
- PCMCIA netwerkkaart (UTP)
Voor de laptop en ipaq en los heb ik multibay inserts en dus de sledes waar deze in kunnen.
Daarnaast heb ik een digitale kvm switch
Ook viel mijn ogen een tijdje geleden op topic(s) zoals laptop lcd aan vga kaart
of een beetje zoeken op got kan ik zo'n portable dvd speler scherm modden naar een bruikbaar schermpje(s)
Uiterraard heb ik ook nog een aantal (5x) laptop batterij-en
Wat ik nog wil kopen is:
- 2x of 3x UPS voor zowel stabiele voeding/netspanning enzv bij alternate.nl zijn ze niet eens zo duur.
- sata NAS servertje of SATA raid 5 kaartje (bij kaartje een sata hotswap slede lade kastje)
- benodigde hardware etc
het idee
De kast:
Deze gaat ik zelf bouwen van metaal/alu
* Men neme 1 grote kast (denk bv aan een ladeblok voor onder het bureau)
* Je doet daar wat grotere wielen aan de onderkant (voor de verplaatsbaarheid)
* Eventueel versteviging aan de onderkant(ook gelijk bescherming voor de bodem tijdens vervoer over de wat hogere drempels)
* Zwenkwielen aan de voorkant
* handvaten zodat hij makkelijk tijdens vervoer getild kan worden
De indeling
* Onderop de Universal Power Supplies
* PSU's onder elkaar achterin aan 1 kant van de kast
* Mobo's aan de achterkant van de kast en uitneembaar door een lade systeem.
* aan de voorkant alle HD's en CD/DVD-rom unit's
* aan de bovenkant de laptop LCD(voor)
* Achter bovenop de aansluitingen die naar de monitor-en, muis/keyboard(s) voor de desktop's dit is:
- 2x VGA/DVI voor de externe monitor's
- 3x UTP aansluiting voor externe "netwerk"
managed zie uitdagingen voor uitleg
- 6x USB
- 2x sound outputs (meerdere uitgangen)
- 2x serieel
- 1x parallele poort
* misschien een lade met hierop alle button's en knopjes om temperatuur en settings van de kast te wijzigen
Nu zou ik graag een plaatje hiervan willen laten zien maar mijn tekenkunsten zijn niet daverend denk ik zo. maar goed niks let me om het te proberen.
De management console
Omdat de laptop Lan Onboard heeft en PCMCIA netwerkkaart dacht ik hiervan een Linux router
+ systeem management geval te maken.
Wanneer de stroom uitvalt (als dit gebeurt) dan moet d.m.v UPS backup de linux doos de pc's uit kunnen schakelen (netjes), en wanneer deze weer terug is dat ze weer 1 voor 1 aan gaan.
ook wil ik de stroom verbruik netjes in grafiekjes kunnen zien.
Nu het meest intressante gedeelte de uitdagingen!!!
- Kan ik meerdere PSU's aan elkaar koppelen ? en is dit verstandig? in deze situatie
- Kan ik USB zodanig regelen dat ik bepaal welke uitgang voor welk "device" dient hiervoor wil ik dan wederom linux als middle-man/controle gebruiken
- Hoe kan ik zorgen dat VGA output naar (2x)externe of lcd scherm verplaatst, nu is dat makkelijk als je 1 output hebt vanwege de KVM switch maar nu heb je 6 tal pc's en 3 schermen en of ik nu pc 1 kies die op extern of LCD scherm moet of 1 van de andere 5 schermen. Kan het niet met het laptop scherm dan kies ik ervoor om zo'n el cheapo scherm te modden maar liever de LCD van de laptop.
- Kan ik koeling regelen via water/of airflow ?
Nu ben ik zelf liever de persoon die kiest voor kant en klare oplossingen (zoveel mogelijk) dan zelf te gaan prutsen(minder beschadigen) maar goed in dit project vrees ik dat ik geen keus heb
graag hoor ik
* Als je argumenten hebt (waarom voor en waarom tegen in 1 post SVP)
* Idee-en(toevoegingen)
* Linkjes naar voorbeelden/artikelen
Ik ben echt serieus van plan om dit in de zeer nabije-toekomst te gaan bouwen maar dan wil ik wel graag mijn huiswerk afhebben en mijn plan bijna waterdicht zijn. en vanaf het begin worden er foto's bij gemaakt. Dus ...
o ja ik gaat voor de functionaliteit, fraaiheid is veel lager in rangorde dus geen lichtshow ofzo
wat ik heb =
- 2x desktops
- 3x Small Form Factors van compaq (2x sff en 1x ipaq model)
- usb externe HD
- laptop e500 + onboard lan+telefoon modem
- switch (8 poorts)
- zwikkie HD's (zitten nu in de pc's)
- PCMCIA netwerkkaart (UTP)
Voor de laptop en ipaq en los heb ik multibay inserts en dus de sledes waar deze in kunnen.
Daarnaast heb ik een digitale kvm switch
Ook viel mijn ogen een tijdje geleden op topic(s) zoals laptop lcd aan vga kaart
of een beetje zoeken op got kan ik zo'n portable dvd speler scherm modden naar een bruikbaar schermpje(s)
Uiterraard heb ik ook nog een aantal (5x) laptop batterij-en
Wat ik nog wil kopen is:
- 2x of 3x UPS voor zowel stabiele voeding/netspanning enzv bij alternate.nl zijn ze niet eens zo duur.
- sata NAS servertje of SATA raid 5 kaartje (bij kaartje een sata hotswap slede lade kastje)
- benodigde hardware etc
het idee
De kast:
Deze gaat ik zelf bouwen van metaal/alu
* Men neme 1 grote kast (denk bv aan een ladeblok voor onder het bureau)
* Je doet daar wat grotere wielen aan de onderkant (voor de verplaatsbaarheid)
* Eventueel versteviging aan de onderkant(ook gelijk bescherming voor de bodem tijdens vervoer over de wat hogere drempels)
* Zwenkwielen aan de voorkant
* handvaten zodat hij makkelijk tijdens vervoer getild kan worden
De indeling
* Onderop de Universal Power Supplies
* PSU's onder elkaar achterin aan 1 kant van de kast
* Mobo's aan de achterkant van de kast en uitneembaar door een lade systeem.
* aan de voorkant alle HD's en CD/DVD-rom unit's
* aan de bovenkant de laptop LCD(voor)
* Achter bovenop de aansluitingen die naar de monitor-en, muis/keyboard(s) voor de desktop's dit is:
- 2x VGA/DVI voor de externe monitor's
- 3x UTP aansluiting voor externe "netwerk"
managed zie uitdagingen voor uitleg
- 6x USB
- 2x sound outputs (meerdere uitgangen)
- 2x serieel
- 1x parallele poort
* misschien een lade met hierop alle button's en knopjes om temperatuur en settings van de kast te wijzigen
Nu zou ik graag een plaatje hiervan willen laten zien maar mijn tekenkunsten zijn niet daverend denk ik zo. maar goed niks let me om het te proberen.
De management console
Omdat de laptop Lan Onboard heeft en PCMCIA netwerkkaart dacht ik hiervan een Linux router
+ systeem management geval te maken.
Wanneer de stroom uitvalt (als dit gebeurt) dan moet d.m.v UPS backup de linux doos de pc's uit kunnen schakelen (netjes), en wanneer deze weer terug is dat ze weer 1 voor 1 aan gaan.
ook wil ik de stroom verbruik netjes in grafiekjes kunnen zien.
Nu het meest intressante gedeelte de uitdagingen!!!
- Kan ik meerdere PSU's aan elkaar koppelen ? en is dit verstandig? in deze situatie
- Kan ik USB zodanig regelen dat ik bepaal welke uitgang voor welk "device" dient hiervoor wil ik dan wederom linux als middle-man/controle gebruiken
- Hoe kan ik zorgen dat VGA output naar (2x)externe of lcd scherm verplaatst, nu is dat makkelijk als je 1 output hebt vanwege de KVM switch maar nu heb je 6 tal pc's en 3 schermen en of ik nu pc 1 kies die op extern of LCD scherm moet of 1 van de andere 5 schermen. Kan het niet met het laptop scherm dan kies ik ervoor om zo'n el cheapo scherm te modden maar liever de LCD van de laptop.
- Kan ik koeling regelen via water/of airflow ?
Nu ben ik zelf liever de persoon die kiest voor kant en klare oplossingen (zoveel mogelijk) dan zelf te gaan prutsen(minder beschadigen) maar goed in dit project vrees ik dat ik geen keus heb
graag hoor ik
* Als je argumenten hebt (waarom voor en waarom tegen in 1 post SVP)
* Idee-en(toevoegingen)
* Linkjes naar voorbeelden/artikelen
Ik ben echt serieus van plan om dit in de zeer nabije-toekomst te gaan bouwen maar dan wil ik wel graag mijn huiswerk afhebben en mijn plan bijna waterdicht zijn. en vanaf het begin worden er foto's bij gemaakt. Dus ...
o ja ik gaat voor de functionaliteit, fraaiheid is veel lager in rangorde dus geen lichtshow ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 16-10-2005 22:51 . Reden: functie ipv lichtshow ]
Tja vanalles