Specs voor 720p HDTV filmpjes

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik zit met een klein probleempje en zoek een antwoord op de twee onderstaande vragen. Ik wil graag (sowieso 720p) HDTV video's af kunnen spelen op mijn computer. Alleen hij trekt het niet. Ik heb nu namelijk een Athlon XP 1700+ met 1Gb geheugen. Als ik dan zo'n HDTV filmpje afspeel staat de CPU load op 96% tot 98% en het beeld loopt achter op het geluid. Ik ben even wezen zoeken en kom erachter dat je onderstaand nodig hebt om 720p HDTV filmpjes af te spelen:

Minimum Configuration
(to play 720p video)

Windows XP
Windows Media Player 9 Series
2.4 GHz processor or equivalent
384 MB of RAM
64 MB video card
1024 x 768 screen resolution
16-bit sound card
Speakers

Ik heb alles van bovenstaand, behalve dus die processor. En daar loop ik even op vast...

Ik heb nu een socket A moederbord en wil de computer eigenlijk zo voordelig mogelijk upgraden. De snelst mogelijk Athlon XP processor die te koop is is de 3200+. Nu zegt de site van mijn moederbord dat het moederbord tot de 3000+ ondersteund. Punt is alleen dat de 3000+ 2,17 Ghz is.
De vraag is nu of ik daarmee wel HDTV filmpjes kan kijken?

Optie 2 is omgelijk een (iets) betere upgrade te doen en te gaan voor een S939 moederbord (met AGP, dus een NForce3 chipset, omdat ik mijn huidige videokaart voorlopig nog niet wegdoe) met een Athlon 64 3200+. Deze 3200+ processor is welliswaar 2.0 Ghz, maar wel 64-bit, dus ik denk dat die HDTV filmpjes makkelijk aan moet kunnen. Is die conclusie juist?

Wellicht even ter info, de videokaart is een Radeon 9500 PRO/ 9700 Family. Tja, dat staat bij apparaatbeheer, maar de kaart heb ik via via gekocht en ik weet nog steeds niet of het nu een 9500 of een 9700 is. :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Probeer anders een paar anders spelers, daar boek je af en toe ook best wel wat mee.

• rimave
Helaas bieden andere spelers geen oplossing. Het blijft hetzelfde probleem.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het zijn trouwens minimum systeem eisen, dus alles wat daarboven zit is alleen maar beter ;)
Ik gebruik zelf een aparte speler voor HDTV films af te spelen op mn LCD tv en wel de Pinnacle Showcenter 200, die via de netwerkkabel aangesloten zit 8) ik had toen nog geen videokaart die HDTV aankon maar het blijft een handig ding!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:13
Beide opties gaan prima hdtv weergeven.

[ Voor 68% gewijzigd door FatalError op 17-10-2005 13:08 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je vergist je in iets. Bij minimum specs staat wel 2,4 Ghz maar een athlon xp 2400 is daar gelijk aan.
De minimum specs slaan op de rating en niet op aantal Ghz.
Een athlon xp 3000+ zal makkelijk 720p hdtv kunnen trekken. 1080i/p denk ook nog wel. Aangezien mijn athlon 64 3200+ dit ook gewoon kan. :)

• rimave
Ik heb m'n computer geupgrade met een Athlon 64 3200+, maar zo via Mediaplayer HDTV fimplies afspelen lukt niet. Gelukkig lukt het wel met VLC Media Player ondanks dat de CPU belasting toch op 100% staat. Maar hij speelt ze vloeiend af en het geluid loopt ook mooi synchroon.

Ik denk dat mijn videokaart de dwarsligger is. Volgens diverse bronnen op internet zou een Geforce 6600 GT wel hardwarematig HDTV films kunnen encoderen. Kan dat kloppen?

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:41

Investig8or

What goes up, could come down

Ik zou me niet zoveel zorgen maken als ik jou was. Met de cpu die je nu hebt en de 6600gt mag je echt geen problemen hebben met hdtv filmpjes.:)
Ik weet niet goed hoe je radeon qua performance ligt , maar ter vergelijking miischien mijn systeem eigenschappen:
AMD Barton 2500+
1Gb ram
GFTi4200 128 mb

en mijn cpu load zit op max 60% tijdens het afspelen van een 720 filmpje.
Als je geen media afspeelt, is de cpu load dan wel bijna 0?Misschien draait er een of ander proggie op de achtergrond en slurpt die cpu tijd op?

Idiocracy: it is real!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
1080i/p trekt mijn pc (PC2 van sig) ook net vloeiend en synchroon :), voorheen met mijn ASUS A9600XT lukte 1080i/p niet... maar met mijn ASUS AX800XT wel.. blijkbaar toch wat betere hardware decoding... ik gebruik Media Player Classic voor afspelen, met de K-Lite Mega Codec Pack...
wat ook scheelt, indien het een Xvid codec betreft, de deblocking features uitzetten in XviD Decoder settings... dan werkt het bij mij dus helemaal vloeiend..

[ Voor 27% gewijzigd door BiG-GuY op 20-10-2005 22:28 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• ViPER_DMRT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:12

ViPER_DMRT

Kung-Foo !

How many of you believe in telekinesis? Raise my hand.

Pagina: 1