Toon posts:

beeld te laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een weekje geleden een paar nieuwe onderdelen gekocht.
Amd athlon64 3000+
Asrock dualsata2 (uli -chipset dus)
2x 256mb Geil ddr 400

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd.
maar ik heb nu een probleem, mijn beeld staat veel te laag. Er zit een grote zwarte balk bovenin mijn monitor, ik heb met de software van mijn videokaart het beeld omhoog gezet en met mijn monitor het beeld ook omhoog gezet maar er blijft nog een balk van 4cm aan de bovenkant zitten.
Ik weet niet meer wat ik nu zou kunnen proberen

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Heb je de drivers van je monitor geinstalleerd?
Zo nee; proberen.
Zo ja; verwijderen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
neej maar hij stond vroeger altijd goed, met dezelfde videokaart
Ik weet ook niet waar ik de drivers van mijn monitor heb.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:06
CRT of TFT? CRT kun je namelijk nog instellen met het ingebouwde menu he... ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
nee, zoals ik al heb gezegd, dat heb ik al geprobeerd

Verwijderd

mja, ik heb dat ook al eens gehad en lag puur aan de kabel die nie goe instak maja

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:36:
Ik heb een weekje geleden een paar nieuwe onderdelen gekocht.
Amd athlon64 3000+
Asrock dualsata2 (uli -chipset dus)
2x 256mb Geil ddr 400

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd.
maar ik heb nu een probleem, mijn beeld staat veel te laag. Er zit een grote zwarte balk bovenin mijn monitor, ik heb met de software van mijn videokaart het beeld omhoog gezet en met mijn monitor het beeld ook omhoog gezet maar er blijft nog een balk van 4cm aan de bovenkant zitten.
Ik weet niet meer wat ik nu zou kunnen proberen
Het gaat om het beeld maar je post al je specs behalve je videokaart. :X

Uit je specs pagina zie ik dat je een 9700 Pro hebt. Als het goed is kun je in de drivers het beeld bijstellen. Bij Nvidia in ieder geval wel. Gewoon de drivers installeren dus. Dat moet je sowieso altijd doen want alles loopt er beter door, zelfs het scrollen in internet.

Als dit niet helpt, kijk dan ook even of je Kabeltje goed op je VGA aansluiting zit.

EDIT:
Dom.. Je specs pagina is nog niet geupdate... Als je wilt dat mensen je helpen dan moet je toch echt iets bekend maken over je pc.. Dat lijkt mij vrij duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 16-10-2005 22:09 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:50:
nee, zoals ik al heb gezegd, dat heb ik al geprobeerd
Zo is het nog niet helemaal duidelijk of je een TFT of CRT monitor hebt. In geval van een TFT scherm zou je eens kunnen kijken of je het scherm zelf 'auto detect' kunt laten doen, vaak springt dan het beeld in de juiste positie.

Als je een CRT hebt zou je die eens op de standaard waarden moeten zetten, en dan softwarematig het beeld zoveel mogelijk goed zetten. De rest kan je dan evt. via de monitor zelf bijstellen.

En als je idd een Ati kaart hebt, probeer dan eens de nieuwste drivers voor zover je dat nog niet gedaan hebt althans. Een poosje terug had een klant van ons ook een dergelijk probleem met het beeld. Alleen was dat horizontaal ipv verticaal wegvallen zoals bij jou. Nieuwe drivers lostte toen het probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de foute reacties..
ik heb op deze pc een fx 5200 128mb
met de drivers heb ik het beeld al maximaal omhoog gezet en met de monitor ook, toch blijft er nog een balk over..
ik heb de nieuwste WHQL drivers geinstalleerd
ik heb een hier CRT..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 22:45 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Kun je anders die monitor op een andere computer testen? Ook kun je eventueel een andere monitor aansluiten op je computer. Kun je uitsluiten dat het aan je monitor ligt.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is dus al een wat oudere kaart. Je kan in zo'n geval ook 'veilig' een wat oudere driver proberen. Na een bepaalde tijd worden er voor oudere kaarten nog maar zelden kaart specifieke aanpassingen in de drivers gemaakt. Probeer bv eens een driver uit de 6x reeks en kijk wat die doet :)

• BeeeeJeeee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 14:09
Probeer eens een ander aantal Hertz voor je monitor want, bij mij is op 85Hz me beeld goed gevult en op 72Hz is maar de helft van me scherm gevuld

[ Voor 6% gewijzigd door BeeeeJeeee op 17-10-2005 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat met dat Hz had ik al geprobeerd, maar heeft niet geholpen..
Ik heb nu een paar drivers geprobeerd en heb nu eindelijk eentje gevonden die het doet (51.09).
Bedankt voor de reacties
Pagina: 1