Harddisk ST03160021A uit Medion 8080

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb hier een Harddisk ST03160021A uit een Medion 8080, waarvan ik wil weten of de conclusie gerechtvaardigd is dat ie defect is of misschien wel gewoon beveiligd door de recover partitie die er op stond.

De recover partitie was zo rond de 5GB.

Hieronder even wat logjes. Misschien dat mensen hier conclusies uit kunnen trekken.

Ik heb dus al vanalles geprobeerd om die schijf leeg te krijgen, maar er lijken dus nog 6 geopende bestanden te zijn waardoor er 21 gieg aan ruimte wordt ingenomen. Eraser kan ongebruikte ruimte wissen. Probleem lijkt dus te zijn dat ik op geen enkele manier de zogenaamd nog gebruikte ruimte kan wissen.

Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Medion 1totpart.

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
Bezig met verwijderen van beschadigd kenmerkrecord (128, $Bad)
uit bestandsrecordsegment 8.
De bestandscontrole is voltooid.

Fouten. Kan niet doorgaan met CHKDSK in alleen-lezenmodus.
Druk op een toets om door te gaan. . .

Partitieproperties in PM8.0
Error #1523
Cluster beyond end

Partitioncheck for errors:
Error #993
partition contains open files . use the operating system check utility

Analyserapport windows schijfdefragmentatie:
Volume Medion 1totpart (K:)
Volumegrootte = 149 GB
Clustergrootte = 4 kB
Gebruikte ruimte = 21,12 GB
Beschikbare ruimte = 128 GB
Percentage vrije ruimte = 85 %

Volumefragmentatie
Totale fragmentatie = 0 %
Bestandsfragmentatie = 0 %
Fragmentatie van vrije ruimte = 0 %

Bestandsfragmentatie
Totaal aantal bestanden = 6
Gemiddelde bestandsgrootte = 1.022 bytes
Totaal aantal gefragmenteerde bestanden = 0
Totaal aantal overtollige fragmenten = 0
Gemiddeld aantal fragmenten per bestand = 1,00

Fragmentatie van wisselbestand
Wisselbestandsgrootte = 0 bytes
Totaal aantal fragmenten = 0

Mapfragmentatie
Totaal aantal mappen = 6
Gefragmenteerde mappen = 1
Overtollige mapfragmenten = 0

MFT-fragmentatie
Totale grootte van MFT = 35 kB
Aantal MFT-records = 24
Percentage van MFT dat in gebruik is = 68 %
Totaal aantal MFT-fragmenten = 2

--------------------------------------------------------------------------------
Fragmenten Bestandsgrootte Meest gefragmenteerde bestanden
Geen

Windows formatteermogelijkheid:
deze schijf kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's die deze schijf gebruiken af en controleer of de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergegeven. Probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren.

Ik heb de Medion HD dus (terecht) als secondary single aangesloten op een AMD 1333. BIOS herkent de Medionschijf netjes, maar de windows XPPro boot mislukt. Er blijft een DOScursortje linksboven knipperen, terwijl het HDlampje op de AMD ononderbroken blijft branden, het systeem hangt vast dus.

Ook opstarten van de AMD1333 in veilige modus lukt niet met die Medionschijf eraan.
Met de opstartdiskette van Partition Magic 8.0 onder DOS krijg ik de melding:
error 1517: 'required attribute missing'
en
error 1609: 'lost clusters 33552412-39070071. Deze error heeft PM kunnen fixen (zegt ie), maar de eerste komt steeds terug.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ga naar www.seagate.com en download het harddisk diagnostic tooltje. Je kan ook de ultimate boot CD downloaden en dan daarmee je hdd testen. Dan weet je (zo goed als zeker) of je hdd wel, of niet stuk is :)

Succes

Powered By C8H10N4O2

• steef321
Kluk-Kluk schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:07:
Ga naar www.seagate.com en download het harddisk diagnostic tooltje. Je kan ook de ultimate boot CD downloaden en dan daarmee je hdd testen. Dan weet je (zo goed als zeker) of je hdd wel, of niet stuk is :)
Kluk, bedankt voor je tip, ga ik zeker proberen. Overigens heb ik wel alle aanwijzingen, vanmiddag Erase 5.7 gedraaid en prompt komt er 93 gieg aan beschadigde bestanden in een tempfolder tevoorschijn die keer op keer kennelijk niet werden meegeformatteerd.

Information:
Statistics:
Erased area = 0 bytes
Cluster tips = 0 bytes
Data written = 0 bytes
Write time = 0.00 s

Failures:
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\00Q50557.D9Q (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\01N3070E.XVW (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\02A907A6.9J9 (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\02GI06D1.ZNV (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\02W902A7.24S (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
Failed: K:\~ERAFSWD.TMP\03TV0339.ZK2 (Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.)
enz enz

Windows checkdisk roept nu ook dat ie geen diagnose kan uitvoeren, Part Magic 8.0 en Norton Ghost 9 lopen vast. Ik ga zeker proberen of het harddisk diagnostic tooltje van Seagate niet vastloopt.

Overigens komt Medion een nieuwe HDD brengen, maar zegt de oude dan meteen te moeten meenemen. Vinden jullie dat niet vreemd, aangezien er 100 gieg aan nogal persoonlijke bestanden op staan (met in het achterhoofd dat weg niet echt weg is natuurlijk)?

[ Voor 25% gewijzigd door steef321 op 22-10-2005 21:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee, dat is niet vreemd.

Zelf heb ik (voor kennissen) dit al diverse malen meegemaakt. De oplossing is erg eenvoudig, De belangrijkste bestanden kopieren en daarna met een willekeurig programma de schijf formateren.

Je kunt er vrijwel zeker van zijn dat ze bij Medion niet op de HD kijken maar direct de schijf testen en, als die goed is, direct formateren en klaarleggen voor een volgende klant.

Overigens werkt dat programma van Seagate prima. Alleen heb ik het via een Knoppix CD gedraaid. Is wat handiger.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2005 21:50 ]

ARME AOW’er

• steef321
Guardian Angel schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:49:
Nee, dat is niet vreemd.

Zelf heb ik (voor kennissen) dit al diverse malen meegemaakt. De oplossing is erg eenvoudig, De belangrijkste bestanden kopieren en daarna met een willekeurig programma de schijf formateren.

Je kunt er vrijwel zeker van zijn dat ze bij Medion niet op de HD kijken maar direct de schijf testen en, als die goed is, direct formateren en klaarleggen voor een volgende klant.

Overigens werkt dat programma van Seagate prima. Alleen heb ik het via een Knoppix CD gedraaid. Is wat handiger.
Whahaha. Sorry. Dat is dus een groot misverstand. 90% van de bestanden is nog leesbaar na een simpele format, hoor. Klaarleggen voor de volgende klant, ben geen officier van justitie, maar als peter r hem in handen krijgt kan die toch mooi alle wachtwoorden er nog vanaf pikken :(
owh ja en alle tests draaiden goed behalve de file system check. Die knalde eruit. Dat wil zeggen de pagina waarop de online scan draaide sloot in 1 klap af, zonder waarschuwing, zonder status niks en dat drie keer.
De helft van die hd is stuk volgens mij, nu maar hopen dat de rest van die hardware uit die Medion nog goed is, want volgens de helpdesk heeft de monteur altijd maar 1 onderdeel tegelijk mee, nl. dat wat de klant specifiek aangeeft dat stuk is, meer kunnen ze niet meenemen (ze hebben nogal vertrouwen in de expertise van de klant dus ;-)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

steef321 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:49:
...want volgens de helpdesk heeft de monteur altijd maar 1 onderdeel tegelijk mee, nl. dat wat de klant specifiek aangeeft dat stuk is, meer kunnen ze niet meenemen (ze hebben nogal vertrouwen in de expertise van de klant dus ;-)
Medion gaat ook uit van wat er wordt vertelt ja. Uiteraard horen ze er simpelweg niet blind uit te gaan van wat de klant zegt. Hoe vaak je niet te horen krijgt dat 'iemand die er verstand van heeft' er naar gekeken heeft, maar de uiteindelijk de verkeerde conclusie trekt, pffft...

Die monteur? Die heeft ook écht wel de mogelijkheid meer dan 1 onderdeel mee te nemen...

Overigens: de recover-partitie is niks-nada beveiligd. C en D zijn NTFS-partities en E is een normale FAT32-partitie. Is de schijf echt defect? Komt ie terug, en wordt vernietigd. Balen dat die bestanden verloren zijn? Geloof ik best, is ook kl*te, maar ik kan er niet vaak genoeg op hameren om back-ups te maken. Zeker échte tweakers moeten dat toch weten! ;)

Dus wat ga je doen? Tjek je MED S/N-nummer op de achterkant van de kast, kom uit die luie stoel en bellen die Medion!
Pagina: 1