Toon posts:

Layer probleem in dreaweaver.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb met photoshop een leuke intreface in elkaar gezet en deze met behulp van imageready klaar gestoomd voor het wereldwijde web.

Zo bestaan de knoppen allemaal uit imageready slices en aparte afbeeldingen.

Nu leek het me makkelijk aangezien ik er ook nog wel wat html in wil pompen om via dreamweaver wat layers te trekken en zo de teksten en advertentie banners enz erin te zetten.

Nu komt echter het bekende probleem weer uit de mouw: De layers zien er goed uit op mijn 17 inch met 1024 resolutie, maar als ik switch naar een andere resolutie staat de text niet meer waar ik hem hebben wil.

Nu heb ik hiero al gezocht en men roept relative enz enz....

Maar kan iemand eens met een werkende en duidelijke oplossing komen?

de site is hier te vinden:
http://members.home.nl/hansvaneck/geenplaatje/

Andere oplossing is de text gewoon in photoshop zetten.....maar dan kan ik geen html gebruiken.

Wie o wie?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Ik vind eerlijk gezegd je slices er nogal vreemd uitzien. Waarom niet gewoon elk knopje aan de linkerkant als één plaatje? en het logo onderaan ook? Nu is het echt een zooitje...

En tabellen resizen is niet zo makkelijk, alle breedtes en hoogtes staan vast.

je zou ook eens kunnen denken aan semantisch correctere HTML, zonder table als opmaaktool.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

mja
kijk hier eens naar:
code:
1
2
3
4
5
<div align="center">

en

<div id="body" style="position:absolute; width:639px; height:490px; z-index:1; left: 253px; top: 115px">

je text zit in een div die absoluut is, en dus altijd 253 pixels van de rand en 115 pixels van de bovenkant vanuit de linkerbovenhoek van de browse-area bekeken. Je tabel echter staat altijd in het absolute centrum.

met een google op floating divs moet je een heel eind kunnen komen. Je kunt er ook voor kiezen je teksten niet in een div, maar in de tabel te zetten.

de vorige replyer heeft gelijk als hij zegt dat je beter kunt kiezen voor een oplossing met alleen maar divs en dus geen tabellen.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
mocean schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:10:
Ik vind eerlijk gezegd je slices er nogal vreemd uitzien. Waarom niet gewoon elk knopje aan de linkerkant als één plaatje? en het logo onderaan ook? Nu is het echt een zooitje...

En tabellen resizen is niet zo makkelijk, alle breedtes en hoogtes staan vast.

je zou ook eens kunnen denken aan semantisch correctere HTML, zonder table als opmaaktool.
in feite is elk knopje ook een apart plaatje

probleem.gif
doel.gif enz

het lullige is dat imageready van die "body" tabel zeg maar (waar die text in staat) een plaatje maakt...hierdoor is domweg het inkloppen van die tabel (dus text rechtstreek in de tabel) geen optie.

Ik dacht als ik nu een een layer precies erover heen trek en die kan "locken" zodat die precies de grote en postitie van die tabel aanhoud....dan zijn we er....maar dit is dus niet mogelijk?

Verwijderd

XangadiX schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:16:
[..]
de vorige replyer heeft gelijk als hij zegt dat je beter kunt kiezen voor een oplossing met alleen maar divs en dus geen tabellen.
niet mee eens, tabellen en alleen maar div's zijn beiden even verwerpelijk. Als semantiek je absoluut niets boeit, kies dan gewoon wat je het handigste vind werken, maar heb dan niet de illusie dat je met webdesign bezig bent

ik raad de ts aan even wat te lezen over html (www.w3schools.com) bv en een beetje wat topics op te snorren over semantiek. Niet zozeer omdat "het moet" (hoewel de site overkomt als 1 die toch wel toegankelijk moet zijn), maar mee omdat het je echt moeite spaart

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 21:39 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Je hebt "gezocht enz" maar ik kan op geen enkele manier ontdekken wat je nu echt daadwerkelijk geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen. :)

Bekijk je probleem nog eens grondig, voordat dit op een verkapte scriptrequest- of "wie lost dit even voor me op?"- vraag gaat lijken. :)

Motor onderhoud bijhouden

• XangadiX

XangadiX

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:36:
[...]
niet mee eens, tabellen en alleen maar div's zijn beiden even verwerpelijk. Als semantiek je absoluut niets boeit, kies dan gewoon wat je het handigste vind werken, maar heb dan niet de illusie dat je met webdesign bezig bent
I stand corrected ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:58:
Je hebt "gezocht enz" maar ik kan op geen enkele manier ontdekken wat je nu echt daadwerkelijk geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen. :)

Bekijk je probleem nog eens grondig, voordat dit op een verkapte scriptrequest- of "wie lost dit even voor me op?"- vraag gaat lijken. :)
geprobeert om tot een oplossing te komen...dat is nu juist de reden van deze post....wie kan me helpen met deze vraag daar ik geen kant en klare oplossing weet!

trouwens wat was jouw nuttige bijdrage aan dit topic.....of weet jij de oplossing en wil je deze niet vertellen.....ik ben dan wel een newbie hiero maar van zulke reply's raakt dit topic alleen maar vervuilt.

back on topic please....

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:56:
[...]

geprobeert om tot een oplossing te komen...dat is nu juist de reden van deze post....wie kan me helpen met deze vraag daar ik geen kant en klare oplossing weet!

trouwens wat was jouw nuttige bijdrage aan dit topic.....of weet jij de oplossing en wil je deze niet vertellen.....ik ben dan wel een newbie hiero maar van zulke reply's raakt dit topic alleen maar vervuilt.

back on topic please....
willem169 probeert je duidelijk te maken dat je zelf nog geen aanwijzing hebt gegeven met betrekking tot hetgeen je zelf al geprobeert hebt, en waarom dat niet wou lukken. Ik heb zelf ook het idee dat je HTML en CSS nog niet helemaal onder de knie hebt, wellicht is het zinvol je daar eens in te gaan verdiepen voordat je hier een vraag stelt ;)

Webdesign is niet alleen maar slicen en copy-paste... weten waar je mee bezig bent helpt een hoop! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 17-10-2005 01:04 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik kan redelijkoevrweg met html enz maar dit is het gevalletje dat ik het via imageready ga proberen,,,,,

mijn oplossing was een layer slepen in dreamweaver (beoogde oplossing) dit echter geprobeert (uitvoering) maar zonder bevredigend resultaat (conclusie)

nu dus de vraag of er een oplossing voor is...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Of het een leuke interface is een kwestie van smaak, en da's persoonlijk, maar er is natuurlijk ook op praktische wijze naar te kijken.

Je site heet "het is geen plaatje". Toch kies je er voor die titel halftransparant te maken. Mensen die op je site komen zullen dus even moeten ontcijferen hoe die heet. Tekst in je menu-knoppen is niet gecentreerd, en ze zien er nogal grof uit. Zo ook de rest - het is geen rouwadvertentie, dus weg met die zware randen. Dit moet je niet met plaatjes opknappen maar met de border-property in je stylesheets.

De afbeelding linksonder gaat je layout in de war schoppen. Weg met die lelijke dikke rand en maak 't wat kleiner. De afbeelding rechts is ook al niet al te mooi, je hapt gewoon een stuk weg uit de layout.

Als ik jou was zou ik alleen de images overhouden en eens heel erg naar iets als http://www.positioniseverything.net/piefecta-rigid.html gaan kijken. Maak van de knoppen een lijst en verklein het plaatje linksonder, dan heb je in ieder geval al een hoop opgelost. Maak je titel duidelijker en haal die dikke randen weg (als ze er op 17" goed uitzien, ga eens op een 15" kijken - goed webdesign houdt rekening met meerdere formaten monitors en resoluties erop).

Wat je opmerking betreffende dhr. willem169 betreft, ja, ik denk wel zeker dat 'ie de oplossing weet. Daar heb je echter weinig aan als je over een half jaar ooit iets aan de site wil wijzigen, want dan weet je niet hoe 'ie er op gekomen is. W&G is om te leren, niet om mensen kant en klare oplossingen aan de hand te doen.

Layers in Dreamweaver zijn een hulpstuk als je snel iets in elkaar wilt broddelen voor iemand te laten zien. Onder water wordt alles opgelost met een stel divs. De kans dat dit niet crossbrowser werkt (of op oudere browsers netjes opgelost wordt) is groot; en daarmee loop je het risico dat je een groot deel van het publiek een zooitje tegenkomt als je de site laat zien.

Als je nu in je code ergens tekst gaat tikken zit je met de kans dat je knoppen verschuiven en je "mooie" geplande navigatie compleet de mist in gaat.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:51:
ik kan redelijkoevrweg met html enz maar dit is het gevalletje dat ik het via imageready ga proberen,,,,,
Nou, schijnbaar toch niet. Alle code die ik in de bron zie is gegenereerd, en er is verder zelf niks aan getypt behalve het "kfkfjkkgkgjkfj".
mijn oplossing was een layer slepen in dreamweaver (beoogde oplossing) dit echter geprobeert (uitvoering) maar zonder bevredigend resultaat (conclusie)
Dit is geen oplossing, dit is een brak fragment code op een ander nog veel brakker fragment code proberen te lassen. Het enige goede aan de code van ImageReady is dat je je werk in fragmentjes te zien krijgt en er tekst bij kan mikken zonder perse Photoshop geopend te hebben. Bekijk je site eens in Firefox en Opera en zie eens wat die tekst daar doet - die knalt door de knoppen heen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 17-10-2005 14:21 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

offtopic:
Ben je niet bang dat iemand nu snel www.ditisgeenplaatje.nl gaat registreren om welke reden dan ook?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 14:25 ]

• XangadiX

XangadiX

mja, ik denk dat de TS, zoals willem al zegt eerst zelf met alternatieven moet komen; zoals ik al aangaf kun je het (witte) plaatje gewoon uit de tabel weghalen in dreamweaver en de tekst erin zetten. Of het allemaal net webdesign is wil ik eigenlijk afwezen, daar gaat dit topic niet over.

Ja, daar zijn dus meerdere oplossingen voor, en die zijn ook gegeven.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.