Welke notebook van goede kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

Topicstarter
Beste Tweakers,

2 weken geleden heb ik zelf een laptop gekocht en nu is mijn zus aan de beurt....

Ik zie door de bomen het bos niet meer omdat ze een aantal specifieke eisen heeft:

1- hij moet zilver zijn (:S)
2- wireless lan
3- er moet een card reader opzitten
4. min. 512 mb
5 prijs tussen 600-800 eurie`s

Naja lijkt allemaal gemakkelijk maar ze wil er niet zoveel aan uitgeven en stelt als eis dat de kwaliteit van de notebook goed is... (liefst geen acer 8)7 ??)

ze wil hem gaan gebruiken voor msn, internet, muziek, office en email...

Ik heb al een heleboel sites etc afgezocht maar kan nou net niet die ene vinden
Ik zat te kijken naar de DELL inspir. 2200 de prijs zoals ze wil komt op 720 euris.. maar nadeel hijs niet zilver :( (don`t get me started)

verder heb ik ook wel een leuke asus gevonden op pricewatch, maar deze zijn in de winkel een stuk duureder en ze de laptop in de winkel kopen ivm garantie ed... ( in het verleden problemen mee gehad met een digitale camera ed.)

Dus mijn concrete vraag: Wie van jullie weet een goede winkel waar de een laptop verkopen die voldoet aan de bovengestelde eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Dell Latitude D610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Of google schijnt ook een goeie te zijn.. Kwa zoek sites dan he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

Topicstarter
DaannO schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:57:
Of google schijnt ook een goeie te zijn.. Kwa zoek sites dan he...
geloof me ik zit al de hele dag te googlen, tweakerend etc etc .. ik kom er niet uit en dacht dat jullie msch een tip hadden of iets dergelijks......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 153576 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:00:
[...]

geloof me ik zit al de hele dag te googlen, tweakerend etc etc .. ik kom er niet uit en dacht dat jullie msch een tip hadden of iets dergelijks......
En als je nou is webshops af ging? Wij zijn een hulp vraag voor problemen geen vraag baak zoals wickepedia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 21:04
Ik zou zo geen notebook weten, welke van slechte kwaliteit is. Durf rustig te zeggen dat de kwaliteit van nagenoeg alle notebooks wel in orde is van een bekend merk.

Je hebt een redelijk klein budget en dan ook nog een keer de eis van een silver notebook.... Zit denk ik toch niks anders op dan te zoeken op een webshop met veel notebooks of de site van de fabrikanten bijlangs.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
hmm... mijn acer aspire is voor het grootste deel zilver(aspire 1692). misschien is deze variant wat? precies 799,- en nog mooie specs ook (voor een office bak).

http://www.laptops4u.nl/info/3613wlmi_512-lx-a7405-015.html

[ Voor 7% gewijzigd door sharkzor op 16-10-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52

rapture

Zelfs daar netwerken?

Goede kwaliteit, betrouwbaarheid en MCT-certified/beproefd?

Dan is er maar 1 keus: IBM

IBM levert degelijke laptops dat je probleemloos van de tafel kan afsmijten terwijl de laptop bezig is met werken. Ook het stuikelen-over-utp-kabels kan weinig kwaad. Als je erin slaagt om een IBM te trashen, dan komt IBM de volgende werkdag langs om je laptop te herstellen op lokatie (als je business-class garanties neemt).

Nadelen:
- duur
- lelijk (ookwel brooddozen genoemd)
- geen gamershardware (in het bedrijfsleven is dat ook niet nodig)

Welke merken zeker niet kiezen?

Toshiba: ze leveren regelmatig brakke series en als de laptop op RMA moet gaan, dan zal het een eeuwigheid duren. Als ze iets proberen te herstellen, dan slaan ze goed erin om de andere onderdelen van je laptop vakkundig te verneuken zodat de laptop nog een keer op RMA moet gaan. Ze steken ook graag verkeerde onderdelen in laptops en nemen niet de moeite om de laptops grondig te testen. Mijn 9de RMA is nu bezig omdat ze nodig vinden om de geluidskaart te mollen tijdens RMA 8, hierbij heb ik de Benelux-RMA-records goed verbroken. Toshiba, laptopgroothandelaar en de hoge school zitten nu ruzie te maken over hoeveel jaar garantie mijn laptop wel heeft. Dat kan nog lang duren.
rapture in "Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met g..."
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

Dell werd door onze docenten getest, deze waren default brakker dan de brakste Toshiba dat we aangeraakt hebben.

Welk merk overwegen wegens beperkt budget?

Acer, de laptop kwaliteit is vooruit gegaan. Scharnieren zijn niet meer zo licht als vroeger, oververhitte types komen niet meer zoveel voor,... En vooral hun RMA service in Antwerpen is goed, meestal is het binnen een week opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door rapture op 16-10-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
sharkzor schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:13:
hmm... mijn acer aspire is voor het grootste deel zilver(aspire 1692). misschien is deze variant wat? precies 799,- en nog mooie specs ook (voor een office bak).

http://www.laptops4u.nl/info/3613wlmi_512-lx-a7405-015.html
ziet er leuk uit alleen jammer dat er maar een 4cell's batterij inzit,

de a6r lijkt mij dan beter voor het geld namelijk:

celeron-m 380
80gb 4200rpm
512mb ddr2 533mhz
15,4 inch 1280x800 (colorshine? :S ) /webcam
ati xpress 200 + sb400 (betere graphics)
draagtas en draadloze optische muis
8 cell batterij

hij kost 800 euro
ik denk dat ik hem ook wel ga bestellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
duncanvdlinden schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:06:
[...]

ziet er leuk uit alleen jammer dat er maar een 4cell's batterij inzit,

de a6r lijkt mij dan beter voor het geld namelijk:

celeron-m 380
80gb 4200rpm
512mb ddr2 533mhz
15,4 inch 1280x800 (colorshine? :S ) /webcam
ati xpress 200 + sb400 (betere graphics)
draagtas en draadloze optische muis
8 cell batterij

hij kost 800 euro
ik denk dat ik hem ook wel ga bestellen :p
ah, ja asus vind ikzelf ook een beter merk. vaak ook duurder, maar zo te zien heb je een mooi model gevonden (al is ie niet zilver waar de TS expliciet om vroeg!).
wel iets duurder (bij de winkel waar ik ffe snel zat te klikken dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
sharkzor schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:09:
[...]

ah, ja asus vind ikzelf ook een beter merk. vaak ook duurder, maar zo te zien heb je een mooi model gevonden (al is ie niet zilver waar de TS expliciet om vroeg!).
wel iets duurder (bij de winkel waar ik ffe snel zat te klikken dan).
hehe niet eens gelezen over die kleur, hijs wel antreciet te noemen, met wat zilveren accenten ;)

http://www.pcsnel.nl/indexdirect.asp?productid=734593 808 euro hier :p
vraag mij alleen af wat het verschil is tussen de a6r-b001h en de a6r-b009p,
zo te zien alleen de hdd volgensmij maar omdat ik in die totale specs een x700 ziet staan
vraag ik me af waar die dan weer inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 16:34
rapture schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:24:
Goede kwaliteit, betrouwbaarheid en MCT-certified/beproefd?

....

Welke merken zeker niet kiezen?

Toshiba: ze leveren regelmatig brakke series en als de laptop op RMA moet gaan, dan zal het een eeuwigheid duren. Als ze iets proberen te herstellen, dan slaan ze goed erin om de andere onderdelen van je laptop vakkundig te verneuken zodat de laptop nog een keer op RMA moet gaan. Ze steken ook graag verkeerde onderdelen in laptops en nemen niet de moeite om de laptops grondig te testen. Mijn 9de RMA is nu bezig omdat ze nodig vinden om de geluidskaart te mollen tijdens RMA 8, hierbij heb ik de Benelux-RMA-records goed verbroken. Toshiba, laptopgroothandelaar en de hoge school zitten nu ruzie te maken over hoeveel jaar garantie mijn laptop wel heeft. Dat kan nog lang duren.
rapture in "Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met g..."
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]
Sta me toe hier op te reageren. Ik ben al een aantal jaar gebruiker en verkoper van Toshiba laptops. Hetgeen jij hier komt vertellen kan misschien wel waar zijn, maar ik heb daar helemaal nog geen problemen mee gehad. Alle keren ik een RMA had, werd dat mooitjes & deftig opgelost...
Dell werd door onze docenten getest, deze waren default brakker dan de brakste Toshiba dat we aangeraakt hebben.

Welk merk overwegen wegens beperkt budget?
Geen ervaring mee.
Acer, de laptop kwaliteit is vooruit gegaan. Scharnieren zijn niet meer zo licht als vroeger, oververhitte types komen niet meer zoveel voor,... En vooral hun RMA service in Antwerpen is goed, meestal is het binnen een week opgelost.
Ook dit moet ik weer tegenspreken. De laatse 3 rma's die ik had voor ACER (in Antwerpen) kwam acer zijn afspraken niet na. Ze gingen de pc na de middag komen afhalen, ze zijn niet komen opdagen, tot 3 maal toe :(. Beloven hem na een week terug te bezorgen, jammer maar helaas, meer dan 3 weken... Derde keer kreeg ik de laptop terug, maar dan stond de achterkant van het scherm vol met krassen (die ervoor zeker niet waren)...

In ieder geval, low-budget laptops vind ik nog altijd een beetje tricky. Geef 100 of 150 € meer uit, en je bent veel beter af. In mijn ogen kan je hierdoor de 'bruikbaarheid' van de laptop met enkele jaren verlengen, en ze voelen gewoon niet zo brak aan. Probeer je zus daar van te overtuigen, ze zal er veel meer plezier aan beleven, dan aan de zilveren frame, waar je uiteindelijk toch niet op kijkt hé ...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Pubbert

random gestoord

c00kie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:43:
Geef 100 of 150 € meer uit, en je bent veel beter af. ...
Geloof me dat dat veel geld is voor een student, verder wel mee eens dat ze niet te precies naar de kleur moet kijken, dan heeft ze meteen wat meer keuze.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:08
Nu wil ik niet vervelend overkomen maar je kan zelf toch ook zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:52

rapture

Zelfs daar netwerken?

c00kie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 08:43:
Sta me toe hier op te reageren. Ik ben al een aantal jaar gebruiker en verkoper van Toshiba laptops. Hetgeen jij hier komt vertellen kan misschien wel waar zijn, maar ik heb daar helemaal nog geen problemen mee gehad. Alle keren ik een RMA had, werd dat mooitjes & deftig opgelost...
Heel het onderwijs in de Benelux heeft een tijdje geleden moord en brand geschreeuwd, der was sprake van een Benelux-Toshiba-boycot door het onderwijs, dus niet bepaalds klein en de servicecenter van Toshiba in Antwerpen zegt zelf ook dat het niet alles is. voor meer info, zie die links.

Default RMA-afhandeling duurt 3 weken tot 3 maanden, 40+% van de 350 laptops zijn bij ons minstens 1x op RMA geweest. Meestal zorgen ze voor een 2de RMA door ofwel iets af te breken ofwel de "to-do-lijstje" niet goed lezen/uitvoeren.
Ook dit moet ik weer tegenspreken. De laatse 3 rma's die ik had voor ACER (in Antwerpen) kwam acer zijn afspraken niet na. Ze gingen de pc na de middag komen afhalen, ze zijn niet komen opdagen, tot 3 maal toe :(. Beloven hem na een week terug te bezorgen, jammer maar helaas, meer dan 3 weken... Derde keer kreeg ik de laptop terug, maar dan stond de achterkant van het scherm vol met krassen (die ervoor zeker niet waren)...
Hiervan heb ik geen massa-statistieken om een goede conclusie te trekken.
In ieder geval, low-budget laptops vind ik nog altijd een beetje tricky. Geef 100 of 150 € meer uit, en je bent veel beter af. In mijn ogen kan je hierdoor de 'bruikbaarheid' van de laptop met enkele jaren verlengen, en ze voelen gewoon niet zo brak aan. Probeer je zus daar van te overtuigen, ze zal er veel meer plezier aan beleven, dan aan de zilveren frame, waar je uiteindelijk toch niet op kijkt hé ...
Zorg voor meer dan 1 jaar garantie, er zijn veel laptops die net na 1 jaar sneuvelen (vooral de harde schijven) en laptops kan je meestal zelf niet herstellen.

€ 100 à 150 is veel, 10+ bakken Belgisch bier of 3 werkdagen vakantiewerk in studententermen.

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 17-10-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

zoek eens wat specifieker/geef eens op wat je er van verwacht ;)

maak dan een shortlist en kom zo uit op een aantal modellen en ga dan vergelijken, dit is niet de manier om een wat voor laptop moet ik kopen topic te starten -> dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.