Ik ben al een tijdje aan het kloten met een lijstje voor mijn c.v. page. Het is een simpele definiton list:
zoals iets uitgebreider kan worden gezien op deze link.
Maar als ik deze pagina open krijg ik verschillende dingen te zien in IE en FF, en wat ik ook probeer, ik krijg het niet gelijk.
In IE (6) zie ik:

en in FF zie ik:

Maar als ik dan
toepas ziet het er in ie weer niet uit!

Ik snap er echt niks meer van! ik wil dat het wordt weergegeven zoals ie het in den beginne doet: netjes naast elkaar. Breedte van container heb ik, dus float zou best een oplossing zijn...
HTML:
1
2
3
4
| <dl> <dt>consectetuer adipiscing elit</dt> <dd>Suspendisse convallis imperdiet neque. </dd> </dl> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| dl { list-style : none inside none; margin : 0; padding : 0; } dl dt { width : 200px; float : left; clear : both; border: 1px solid green; } dl dd { width : 500px; clear : right; border: 1px solid red; } |
zoals iets uitgebreider kan worden gezien op deze link.
Maar als ik deze pagina open krijg ik verschillende dingen te zien in IE en FF, en wat ik ook probeer, ik krijg het niet gelijk.
In IE (6) zie ik:

en in FF zie ik:

Maar als ik dan
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| dd { float: right; } |
toepas ziet het er in ie weer niet uit!

Ik snap er echt niks meer van! ik wil dat het wordt weergegeven zoals ie het in den beginne doet: netjes naast elkaar. Breedte van container heb ik, dus float zou best een oplossing zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door samo op 16-10-2005 20:37 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana