Photoslideshow software

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb vrijdag een dagje foto's geschoten en ik wil de resultaten graag in een beetje hippe vorm presenteren; een slideshow met muziek erachter en de foto's laten overfaden.

Nou is er een heleboel software te krijgen die fotoslideshows maakt, maar bijna allemaal richten ze zich op een resultaat in DVD of VCD. Ik wil graag mijn foto's in hoge kwaliteit (1024*768 op de beamer) laten zien, DVD doet teveel afbreuk aan het beeld.

Wie helpt mij aan software die het volgende kan:
* standalone files / geen installer benodigd om output te kunnen bekijken (tenzij 't freeware is, dan kan ik een uitzondering daarop maken)
* muziek met timeline/serie foto's te regelen (dus bij een nieuw onderwerp in de serie wil ik een ander nummer kunnen inzetten)
* overgangseffect; fade is voldoende

Liefst freeware trouwens :P

Ik heb de freeware sectie op download.com bekeken, maar niks gevonden. Irfanview is qua geluid en overganseffecten te beperkt. Adobe Photoshop Album doet niks met geluid, en verder was mijn inspiratie op.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik gebruik MemoriesOnTV, maar dan wel met het doel een DVD te maken. Ik zal even kijken of je er ook een avi mee kan maken.

edit: Niet dus, alleen vcd/svcd/dvd output. Wel een leuk pakket met Kern Burns effect erin.

[ Voor 28% gewijzigd door jvo op 16-10-2005 20:35 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Proshow gold.. doet DVD/CD/autorun CD/executable en screensaver.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Proshow geeft idd een heel behoorlijk resultaat :9 Als er geen freeware alternatieven opduiken denk ik dat ik die maar moet kopen :Y)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 21:18
Kijk eens naar dat programma van google .. http://picasa.google.com/index.html

(freeware)

Volgens mij kan dat wel wat je wilt..

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 22:26
Picasa heeft een super interface! Ik zou het iedereen aanraden als fotobeheerprogramma!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
picasa is idd super, maar de slideshow gebruikt een behoorlijke downsample voor de weergave, erg jammer.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
om3ega schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:08:
Kijk eens naar dat programma van google .. http://picasa.google.com/index.html

(freeware)

Volgens mij kan dat wel wat je wilt..
ik mis de muziek in Picasa :)

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Irfanview werkt lekker als slideshow generator:
  • Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
Geen flauw idee of je er mooie transitions mee kan maken, maar daar zijn waarschijnlijk wel plugins voor te krijgen.
En het is freeware.

[Edit]: tja, hier zul je dan ook de muziek wel bij missen...
[Edit 2]: dan maar deze: Momento:
  • Make animated slideshows that bring your photos to life with motion, unique effects, and transitions.
  • Add frames, titles, and even voiceovers.
  • Enhance and fix your photos with extra-easy editing tools.
  • Even add your own soundtrack to your shows.
  • Put your shows on menu-driven DVDs, send them via e-mail, or post them on your Website.

[ Voor 47% gewijzigd door dEUSdude op 16-10-2005 21:30 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
dEUSdude schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:24:
Irfanview werkt lekker als slideshow generator:
Geen flauw idee of je er mooie transitions mee kan maken, maar daar zijn waarschijnlijk wel plugins voor te krijgen.
En het is freeware.
Korakal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:31:
Irfanview is qua geluid en overganseffecten te beperkt.
Je kunt één MP3 als achtergrond zetten en hij fade niet... Plugins heb ik dan overigens niet naar gekeken, maar door de muziek valt 'ie sowieso al af.

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 16-10-2005 21:28 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:51
't is dan wel geen freeware.....

Pinnacle Studio 10?

Die kan tegenwoordig ook overweg met HDTV. Mooie overgangen te kust en te kleur beschikbaar en met Videolan (=freeware) kun je t prima afspelen.

Met hdtv houd je tenminste ook een fatsoenlijke resolutie/kleurdiepte (1280x720 of 1920x1080). T is wel een breedbeeld resolutie..
Korakal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:08:
Hmmm ik heb een licentie voor Studio 9, maar de installatie blijft al 1,5 uur hangen op 100% 8)7
Ik zal eens kijken of V9 dat ook al kan :)
HD is geloof ik vanaf 10......

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2005 22:14 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmm ik heb een licentie voor Studio 9, maar de installatie blijft al 1,5 uur hangen op 100% 8)7
Ik zal eens kijken of V9 dat ook al kan :)

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
Je kunt zoiets vrij eenvoudig maken in Flash, er zijn zelfs gewoon FLA-tjes gratis te downloaden die dat al voor 99% doen. Nadeel is wel dat je moet kunnen Flashen natuurlijk... Ik heb er zelf ook es een gemaakt, die draait in een kroeg in Valkenswaard op de TV's daar. ;)

Btw. Powerpoint is geen optie of kan die geen MP3 aan? Er is een klein los PPT-playertje te downloaden van de website van Bill Gates z'n bedrijf... ;)

Met Pinnacle kun je iig. ook foto's inladen dus dat zou sowieso moeten lukken. Al vraag ik me alleen af of ie je foto's op vol formaat kan laten zien of ze gaat resizen...

Modbreak:Bill Gates heet de beste man...

[ Voor 32% gewijzigd door Korakal op 23-10-2005 12:01 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 21:43

DarkSide

theres no place like ::1

ik gebruik nu nero7. Daar kan ik alles meedoen. Geluid en overgangen. En hij ziet er mooi uit.
Kan op 8Mbs streamen op zijn hoogste kwaliteit. het beeld is dan ook nagenoeg trilligsvrij.
Ik heb altijd de ervaring dat de foto's niet helemaal lekker "stil" staan bij de vorige programma's die ik gebruikte. Tot nu toe is nero7 voor mij het beste programma.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:02
Wings Platinum 2 is een programma dat hier uitstekend voor geschikt is. Kan ook nog diaprojectors aansturen. Dit programma is 20 maal op te starten. voor verder gebruik is kosteloze registratie verplicht. Te downloaden op de website van de fabrikant Stumpfl ( http://www.stumpfl.com ).

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Sorry maar waarom niet gewoon Windows Moviemaker gebruiker. Het is een kreupel progsel maar doet precies wat jij wilt. Soms is Microsoft niet zo slecht hoor ;) B)

Modbreak:de naam van het bedrijf is Microsoft, geen Mickeysoft

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 22-10-2005 22:41 ]

Verwijderd

Stinger666 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:26:
Sorry maar waarom niet gewoon Windows Moviemaker gebruiker. Het is een kreupel progsel maar doet precies wat jij wilt. Soms is Mickeysoft niet zo slecht hoor ;) B)
ehhm...wat is Mickeysoft? Als je daarmee de toko van Bill Gates bedoeld: vlammen doen we niet hier hoor... foei :) (Of is Mickeysoft het bedrijf van Mickey Mouse? :Y) )

Ik gebruik ook Pinnacle studio 9. werkt prima. Heb ook eens dat magix photo2DVD prutsel geprobeerd, maar die wilde geen DVD bakken. Ik kon er wel hele leuke dingetjes mee maken. Het DVD-euvel heeft me doen overstappen (evenals de aanschaf van een DV-cam ;) )

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik heb Windows Movie Maker geprobeerd, maar die ondersteunt maximaal DVD-kwaliteit (voldoet dus niet aan de eis). Studio 9 krijg ik op de een of andere manier niet geinstalleerd (de setup blijft hangen en vindt het dan op een gegeven moment nodig om weer de installatie terug te draaien :X)

Ik heb inmiddels ProShow Gold in gebruik en die bevalt prima!!
Pagina: 1