Toon posts:

US Robotics 9106 internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik heb al ongeveer 8 maand een USR 9106 wireless adsl router, toestelletje werkte prima, slechts sporadisch verbrak het internet maar dat ligt eerder aan ISP dan aan router neem ik aan. Ik heb het volgende probleem, sinds kort verbreekt mijn router de verbinding met het internet, maar op de router zelf staat dat hij nog gesynct is met adsl en dat er ook een ip-adres is toegewezen. Normaal gezien indien de verbinding verbreekt her-synced de router eerst en verbind dan opnieuw, blijkbaar merkt hij niet meer dat er geen internet is. Ik weet niet goed of het een ISP of router probleem is. Ik heb onlangs nieuwste firmware geinstalleerd maar ik kreeg verbindingsproblemen. Heb dan terug de oude V2.3 geflasht en alles weer ingesteld zoals voorheen en alles werkte als een eitje. Nu heb ik sinds een week dus crashes. Zelfs als er helemaal geen internetverkeer is. Als ik tegen te hoge snelhede download via wireless verbreekt soms zelfs de draadloze verbinding. Ik heb al in logs van windows gezocht of er iets gebeurd soms met softwarefoute maar daar is niks mis. Het gebeurd echter wel vaker als ik zowel via draadloos als met vaste pc ben aangesloten op router, maar het zou toch wel echt TE belachelijk zijn als dit de oorzaak was. heb al in verschillende netwerkpoorten gestoken, helpt niks. Heb naar USR gebeld maar kreeg echt DE irritantste zeikerd ooit aan de lijn. Die stak het direct op mijn laptop en op men desktop en zei dat ik met betreffende fabrikanten contact moest opnemen. en toen heeft ie "gedisconnect" om het met zijn woorden te zeggen. iemand enig idee? het is niet levensnoodzakelijk maar het is gewoon enorm irritant. alle hulp is welkom.

dank bij voorbaat,
spliff