Toon posts:

Veilge temperatuur 6800 GT??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

een vraagje over mijn 6800 GT. Ik heb hem overgeclockt naar 400/1100. Bij het gamen stijgt de temperatuur naar 70 graden ongeveer. Bij de nieuwere games ligt deze temperatuur nog hoger, rond de 80-85? Is dit slecht voor mijn kaart?
Thanks voor de tips alvast.

Verwijderd

Dit is zeker slecht voor je kaart, koop een betere cooler als je wilt overclocken.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
In je vorige topic heb je toch nagenoeg hetzelfde gevraagd?

Wat heb je zelf gedaan om te onderzoeken onder welke temps een 6800 GT veilig kan werken :?

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 16-10-2005 20:11 ]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 21:02
Ik heb de 6600 GT zelf ook gehad. Egt een topkaart. Tevens is het bekent dat hij behoorlijk warm word. De oplossing IN en OUT taking fans. Dus 1tje aan de achter kant die naar buitne blaast een 1tne onder in bij de voorkant (powerknop) voor de intake. Dan is het probleem grotendeels verholpe. Ik de kaart een maand gelede aan een maat van mij verkocht die ook rond de 80 gr werd. Teverns hier werkte een intake en outtake methode.

Suc6 Hans

P.s Was ook overgeclockt
Edit ik zie nou dat het over de 6800 GT gaat maar het is het zelfde probleem

[ Voor 8% gewijzigd door Frontysco op 16-10-2005 20:11 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:09:
Dit is zeker slecht voor je kaart, koop een betere cooler als je wilt overclocken.
Een videokaart mag een stuk warmer worden dan bijvoorbeeld een processor of harde schijf. Pas bij 120~130C begint de kaart zich pas terug te clocken of minder werk te verzetten. Volgens mij kan de kaart het wel hebben. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het veel schelen als ik er een andere koeler op zet?Zoja, wat is volgens jullie een goede koeler voor deze kaart?

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 13:15
zalman VF700 schijnt wel goed te zijn.. zalman is sowieso erg bekend en goed..

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik heb een Zalman VF700-cu op mijn 6800GT@Ultra zitten en idle 55-60 graden (fan op 5 volt) en na een half uurtje F.E.A.R 8) is de kaart 75-78 graden (fan op 12 volt).

Verwijderd

Je kunt je standaard koeling er gewoon op laten zitten, dat is geen probleem. :)
De reden dat de meeste tweakers er een andere koeler opzetten, is vanwege het geluid (50+ dB).
En die 80~85 graden Celsius maakt niets uit, want een videokaart doet pas moeilijk bij 140~150. ;)
Pagina: 1