Toon posts:

Oude leica M3 repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag van mijn pa een oude leica M3 (naar ik hoor een collectors item) gekregen. Deze is echter al jaren terug gevallen en dus toe aan een reparatie. Heeft iemand een goed idee waar ik dit het beste kan laten doen voor niet al te veel pieken (want is meer een leuke gadget naast mijn canon 20d)

thanks

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 09:17
leica misschien? ik zou hem wel even daar laten repareren. Hij kan namelijk voor aardig wat centjes best goed doorverkocht worden.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat is eigenlijk kapot? (Dat kan eventueel nog wel uitmaken met waar en hoe en of je hem het beste kunt laten repareren.) Doen sluiter/sluitertijden het nog, doet het meetzoekermechanisme het? Wat is eigenlijk het serienummer?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
Leica repareert (als het goed is) ook nog oude camera's, dus als je 't niet aandurft...

|>

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 22:04
Mmm, een M3 levert in goede staat niet meer dan EUR 450 a EUR 500 op. Zo'n groot collectors item is het dus niet.

Als er lenzen bij zitten dan kan het interessanter worden.

Kijk eens op fotoapparatuur.nl. Er worden daar op het forum een aantal reparatieadressen gegeven.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

waar woon je ergens? Ik weet in Capelle nog wel een goed adres (naast Rotterdam). Zo'n lokale 'handige Harry' die vroeger 50 camera's per week repareerde. Maar als je in Groningen woont bijv. dan kan je beter iemand in de buurt zoeken.

Verwijderd

Idd... wat is er eigenlijk kapot? Tegen 1 keer vallen, kunnen de meeste ouderwetse camera's wel, dus hoeft er nog niet eens zoveel kapot te zijn...

En hoe is ie gevallen, met een lens gemonteerd, of alleen de body...
Heeft de lens schade, en zo ja wat voor schade?

Andere ouderwetse cams kennende is de plaats waar de lens bevestigd zit: de bajonet, vaak t kwetsbaarste wanneer een lens gemonteerd is. Anders natuurlijk niet... :+

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-02 16:55
Een beetje offtopic maar:
Ik heb van mijn vader zijn oude minolta xg-m overgenomen. Deze komt uit begin jaren '80. Nu wil ik hem graag een keer schoon laten maken/reviseren. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan laten doen in de omgeving arnhem en hoeveel dit kost? Naar de waarde ben ik ook wel benieuwd.

edit: al even gekeken op marktplaats en ze worden aangeboden voor <€100,-. Dat is dus niet interessant. Toch iemand een idee waar ik dit kan laten doen?

[ Voor 22% gewijzigd door badkuip op 18-10-2005 17:58 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06
Arnhem? Loop een goede fotowinkel (liefst ook fotograaf) binnen (niet een grote massa dozenschuiver) en vraag ernaar, beste optie :)

|>

Verwijderd

Erikjebaldie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:56:
Een beetje offtopic maar:
Ik heb van mijn vader zijn oude minolta xg-m overgenomen. Deze komt uit begin jaren '80. Nu wil ik hem graag een keer schoon laten maken/reviseren. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan laten doen in de omgeving arnhem en hoeveel dit kost? Naar de waarde ben ik ook wel benieuwd.

edit: al even gekeken op marktplaats en ze worden aangeboden voor <€100,-. Dat is dus niet interessant. Toch iemand een idee waar ik dit kan laten doen?
Laatst een XG-M voor iemand anders geregeld... :9 (circa €25,- voor de body, lenzen zijn los weer verkocht/weggegeven). Vooral op marktplaats & co ben je echt afhankelijk van wat je ervoor krijgt van wat een bieder wil bieden.
Waarde, tsja... misschien dat ie in mint-conditie nog van redelijke waarde is. Maar verder blijft het een consumenten-model camera... Denk niet dat je exorbitante bedragen kan verwachten.

Als je wil, wil ik wel een keertje naar de camera kijken... ivm schoonmaken... Hmmmz... ik woon niet in de omgeving van arnhem dus dat gaat niet werken denk ik. ;)
Denk dat schoonmaak-kosten/revisie-kosten al gauw boven de huidige waarde van de camera uit gaan stijgen. revisie is denk ik alleen nodig wanneer je twijfelt aan de werking van de camera/belichting, of zelfs aan de licht-dichtheid. Dat zijn dingen die ik niet kan/wil :9
Schoonmaken kan ik wel... Die andere XG-M, X-700 en X-300 waren aan een flinke schoonmaakbeurt toe. Zelf gedaan :9
Pagina: 1