Erikjebaldie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:56:
Een beetje offtopic maar:
Ik heb van mijn vader zijn oude minolta xg-m overgenomen. Deze komt uit begin jaren '80. Nu wil ik hem graag een keer schoon laten maken/reviseren. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan laten doen in de omgeving arnhem en hoeveel dit kost? Naar de waarde ben ik ook wel benieuwd.
edit: al even gekeken op marktplaats en ze worden aangeboden voor <€100,-. Dat is dus niet interessant. Toch iemand een idee waar ik dit kan laten doen?
Laatst een XG-M voor iemand anders geregeld...

(circa €25,- voor de body, lenzen zijn los weer verkocht/weggegeven). Vooral op marktplaats & co ben je echt afhankelijk van wat je ervoor krijgt van wat een bieder wil bieden.
Waarde, tsja... misschien dat ie in mint-conditie nog van redelijke waarde is. Maar verder blijft het een consumenten-model camera... Denk niet dat je exorbitante bedragen kan verwachten.
Als je wil, wil ik wel een keertje naar de camera kijken... ivm schoonmaken... Hmmmz...
ik woon niet in de omgeving van arnhem dus dat gaat niet werken denk ik.

Denk dat schoonmaak-kosten/revisie-kosten al gauw boven de huidige waarde van de camera uit gaan stijgen. revisie is denk ik alleen nodig wanneer je twijfelt aan de werking van de camera/belichting, of zelfs aan de licht-dichtheid. Dat zijn dingen die ik niet kan/wil

Schoonmaken kan ik wel... Die andere XG-M, X-700 en X-300 waren aan een flinke schoonmaakbeurt toe. Zelf gedaan