Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bureaulamp met trafo en spoken...;-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand het hier weet. Ik heb hier een bureaulampje staan, ééntje met een trafo. Deze zit in hetzelfde stopcontact als m'n pc en het gekke is dat na een tijdje af en toe de subwoofer een plofje geeft en m'n lampje lichtjes flikkerd. Er staat mij iets bij dat de oorzaak de trafo is, kan dat kloppen of zitten hier gewoon spoken :+ .
Het is geen optie om de lamp in een ander stopcontact te doen, want die zit dus aan de andere kant van m'n kamer.
Dus iemand een id en oplossing ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb ik ook, en nog leuker: bij elk plofje (eens in de 2 uur oid? :) hou het niet bij) knippert mijn darth vader gsm-signaal-detector-knipperding. Ik vermoed overigens dat het 'gewoon' een schakelende voeding ergens is die een tandje terug schakelt oid.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nope, sorry, bel de Ghostbusters maar. Is niets aan te doen. Typische ectoplastische verschijning, beetje poltergeist-achtig.
<!--Toch maar een serieuze reply erbij: Waarschijnlijk is er ergens een contact wat brakjes, waardoor er even een stroomonderbreking is. Je lampje gaat even uit en door de storing en de EM-straling die erbij vrijkomt geeft je subwoofer een plop. Probeer eens wat onderdelen van het lampje (snoer, stekker, ...) te bewegen en te kijken of er dan nog een plop komt.-->

[ Voor 2% gewijzigd door AcouSE op 18-10-2005 15:32 . Reden: [nohtml] voor de leesbaarheid ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
bouw gewoon n ontstoor dingetje in je versterker?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er nergens anders iets dat je opzet of afzet? Is hier in de keuken ook, als je het licht aandoet maakt de senseo geluid.
En aant school as er ene zijn pc opzet gaan alle schermen in het lokaal flikkeren.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Ik ga met kluyze mee. Misschien is het de koelkast, de wasmachine of de buren die de stofzuiger aanzetten.

Verwijderd

klopt, maar dat het verschijnlijk met het magnetische veld te maken waneer het scherm zich demagniseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het gebeurd bij mij iig niet om de 2 uur, maar redelijk vaak en soms wel een aantal keer snel achter elkaar (bv. 3x in een sec)
Het moet op de één of andere manier met de pc te maken hebben want het gebeurd alleen als ik de pc aan heb. Zonder pc maar alleen de lamp aan heb ik er geen last van.
HunterPro, zou het dan de voeding van de pc kunnen zijn ?
Ik hoop wel dat er iets aan te doen is, want soms is dat plofje best hard en schrik ik er gewoon van, begint nu wel behoorlijk irri te worden.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
toevallig niet iemand die het licht aan/uit doet in de kamer naast je? Dan heb ik hier ook een tik (een plof zou ik het niet noemen) uit m'n speakers.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
En zit er verder nog enige regelmaat in? Als in: om 10 uur 's avonds en om 11 uur 's avonds knippert het licht gedurende 20 seconden onregelmatig.
Het energiebedrijf zet op vaste tijdstippen pulsjes op het lichtnet, waarop bijvoorbeeld de straatverlichting reageert. En om de een of andere reden zijn trafo-gevoede lampjes daar heel gevoelig voor.

Verwijderd

Sprite_tm schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:27:
Nope, sorry, bel de Ghostbusters maar. Is niets aan te doen. Typische ectoplastische verschijning, beetje poltergeist-achtig.
<! --Toch maar een serieuze reply erbij: Waarschijnlijk is er ergens een contact wat brakjes, waardoor er even een stroomonderbreking is. Je lampje gaat even uit en door de storing en de EM-straling die erbij vrijkomt geeft je subwoofer een plop. Probeer eens wat onderdelen van het lampje (snoer, stekker, ...) te bewegen en te kijken of er dan nog een plop komt.-- >
Waarom die escape chars?

dit wilde ik namelijk precies vragen :)

• t!mP
  • Laatst online: 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

heej dat heb ik altijd met on(guur)weer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien een GSM in de buurt die een detectiesignaal krijgt of er op reageert?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm nu ik er zo over denk kan het ook mijn koelkast(je) zijn die aanslaat :)

Verwijderd

hadden wij thuis ook alleen dan met de lamp aan het plaffond die ging knipperen en bleef nar een tijdje te hebben geknippert gewoon uit. en dat waren wellicht geesten we hebben navraag gedaan en der kwamen mensen thuis die zeiden dat we het een en ander moesten doen en dat hielp idd(btw me tante geloofde dat niet) toen kwam ze een keer om te kijken dus toen gebeurde het en sinds dien is ze hier nooit meer geweest opzich wel leuk :P ..

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 20:21
Dit probleem had ik vroeger ook. Ik heb er een spookfilter tussen gezet. Die houdt de fantoomvoeding tegen.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Logitech speakers zoals de Z5500 hebben een slechte reputatie op dat gebied
Daarin zit een versterker met een zeer slechte voeding

Ieder hik op dip in het lichtnet geeft een plop

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
Heb wel eens gehad dat ik strepen kreeg op mn beeldscherm, zodra ik mn big-ass ventilator aanzette.. Dat was pas weird...

Overigens heb ik hier ook last van een lamp die af en toe wat feller schijnt zodra ik een apparaat uitzet.. Wel makkelijk btw: als ons pa de tv beneden uitzet gaat mn lamp een beetje feller brander --> even iets stiller doen zodat ie denkt dat je slaapt :+ 8)7

Nu ik er aan denk:

Als we bij feestjes wel is gingen draaien, hadden we zo'n power center van Velleman oid met 10 stopcontacten met elk een schakelaar.. Als ik een lampje aan of uit deed terwijl die power center op dezelfde groep zat als de versterker, een keiharde klik uit de boxen... Nu hadden wij dat opgelost door elke keer 2 groepen te vragen of de alle lichten maar aan te laten staan :S Maar dat zal niet echt een oplossing zijn denk ik..

[ Voor 38% gewijzigd door --WaaZaa-- op 18-10-2005 00:28 ]

prutsert

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
kun je in de voeding van je speakers dan niet gewoon een grote condensator zetten die de klappen opvangt? Ik heb namelijk ook last ervan als mijn koelkast aanslaat

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 16:57
Of sluit ze allemaal aan op een stekkerdoos met een piekspannings beveiliging.

dan moet het ook over zijn (bij mij wel tenminste)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

nog grappiger:

zit je met een verfbrander te werken, doe je de verfbrander aan, gaat het licht ook aan.. das pas spooky :P

was een zwevende nul (3 fasen >:) )

nadeel, slijptol vliegt in de fik :/

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik had het hier thuis ook met de koeling van de inloopkoelkast. Ik zat te spelen met m'n Eheim pompje en die koeling sprong aan en er was even iets wat minder flow in het water. Was hooguit 1 sec. Die koeling heeft blijkbaar hier geen eigen groep. :D

Verwijderd

Topicstarter
Ach, je hoort wel leuke verhalen zo :)
Ik heb de lamp al es aangesloten op zo'n stekkerdoos met piekbeveiliging, die heb ik namelijk ook voor mijn pjoeter, maar dat maakt helemaal niets uit helaas. En om nou aan een versterker te gaan knutselen...zoveel verstand heb ik daar niet van. Ik vrees dus dat er niet erg veel aan te doen valt. Ik weet iig dat het niets te maken heeft met iets anders in huis dat aan of uit gaat.
De enige optie die dan dus overblijft is ghostbusters ff bellen.

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 21:07
Ik heb het ook als ik mijn mobieltje aanzet.
Mijn zus heeft dat ook.
zal wel een soort straling zijn van een gsm ofzo.

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Ik heb zoeits altijd als ik m'n beeldsherm aanzet, licht is even wat minder fel en m'n sub geef een poefke.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb het met de cv. Wanneer de pomp aanslaat hoor ik een tikje.
Leuker is wanneer we de wasmachine of droger aan zetten dat het licht in de wc iets dimt en weer opkomt wanneer de droger even iets niet doet.

Verwijderd

ShellGhost schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:29:
Ik heb het met de cv. Wanneer de pomp aanslaat hoor ik een tikje.
Leuker is wanneer we de wasmachine of droger aan zetten dat het licht in de wc iets dimt en weer opkomt wanneer de droger even iets niet doet.
Is het in nederland niet de gewoonte om voor verlichting en stopkontacten een apparte zekering te zetten?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:40:
[...]

Is het in nederland niet de gewoonte om voor verlichting en stopkontacten een apparte zekering te zetten?
nee, het word ingedeeld per gedeelte van het huis.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-11 16:53
Als het hier onweert, gaat hier alles spoken. Geluidsboxen kraken mee, licht knippert.

Maar ja, huurhuis, huisjesmelker, nederlandse gierigheid. Reken maar uit dat de elektra ronduit klote aangelegd hier is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Als ik in de bijkeuken het licht aan of uit doe, gaat de lamp met bewegingsmelder aan. Vorige kamer gaf alles een plopje bij het inschakelen van de wasmachine en de ketel. Daarvoor was 't de koelkast die tikte op 't stroom net.

Wat gebeurd er met het lampje als je telefoon gaat? En als het echt ectoplasmatische problemen zouden zijn, had je allang koude rillingen moeten voelen vlak voor de plopjes :P

Verwijderd

Dat gebeurt ook veel met apparaten die op dezelfde lichtgroep zitten als je lampje / versterker ...

Het gebeurt bij mij ook, als beneden de koelkast weer aanslaat dan plopt mijn versterker een beetje.
Of als mn vader weer aan het klussen is in de schuur en allerlei zware apparaten aan / uit gaan.

Je kan een ontstoor-apparaatje tussen je stekkerblok en het stopcontact doen ...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:40:
[...]

Niet wanneer het betreffende huis al ongeveer 30 jaar oud is. :)

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 18:15

pmeter

Poes!

Hiero hetzelfde. Twee bureaulampen met externe voeding. Om de beurt gaan ze af en toe uit. Tussen de lamp en de voeding zit een stekkertje (12 volt, 3A). Bij de linker lamp was de stekker helemaal gesmolten. Die heb ik gerepareerd met een nieuw stekkertje. De rechter lamp gaat nu af en toe aan en uit. Het is gewoon oxidatie van de contacten. Daardoor springen er af en toe vonkjes over, waardoor de boel wordt verhit en de stekker smelt. Misschien heb jij hetzelfde. Ik heb geen subwoofer, maar dat de vonkjes leiden tot knallen in een bijstaande subwoofer lijkt mij niet onwaarschijnlijk.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mensen, ik ben blij dat het een herkenbaar probleem is, maar ik denk dat er nu wel genoeg mensen 'ik heb het ook' gepost hebben. Vanaf nu graag alleen nog maar posts die richting een oplossing voor de TS werken. Dank u voor uw aandacht ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1