Toon posts:

Foutmeldingen bij de setup van diverse programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Allereerst wil ik me verontschuldigen voor fouten die ik maak bij het aanmaken van dit topic (als ze er zijn, bedoel ik). Dit is m'n eerste topic en als ik ongeschreven wetten van GoT overtreed, dan spijt dat me.

Nu, sinds kort heb ik een nieuwe PC. Ik heb 'm zelf in elkaar gezet (voor de eerste keer :X). Dat duurde even maar na een tijdje draaide 'ie en kon ik in de bios komen waar ik m'n Windows uiteindelijk mee kon installeren (Windows XP Pro, SP2, Corporate Edition). Voor zover ik weet heb ik alle updates binnen. De drivers van m'n moederbord en m'n graka heb ik inmiddels ook geïnstalleerd en dat lijkt allemaal goed te werken. Zelfs het installeren van de nVidia demo Mad Mod Mike liep gesmeerd. Hij draaide geweldig (één van de redenen waarom ik de nieuwe PC heb aangeschaft).

Nu komt mijn probleem. Ik probeerde na de demo bekeken te hebben de andere standaardprogramma's te installeren. Winamp, MSN (7.5 in dit geval), ook de F.E.A.R. Multiplayer Demo, maar bij alles kreeg ik een foutmelding, zelfs bij iTunes. Bij Winamp, iTunes en een ander programma kreeg ik het bericht dat de gedownloade versie corrupted was (of iets in die trent), bij F.E.A.R. stopte het installeren bij het openen van een setup.nogwat bestand (vlak aan het einde van het initialiseren van de setup) en bij MSN kreeg ik ook een foutmelding. Het vreemde is dat ik dus wel de nieuwste (officiele) drivers van zowel m'n mobo als m'n graka kon installeren zonder gezeur.
Ik baal hier flink van, zeker omdat ik m'n PC heb gekocht om in stijl op te gamen. Ik vraag jullie nederig om hulp ;)

Mijn specs zijn:
Asus A8N-SLI
AMD 64 3500+
Asus Geforce Extreme N7800GTX
Hitachi Deskstar 250 GB T7K250

Dit alles mooi in een Antec Sonata Lifestyle II (plus de voeding, een Smartpower 2.0 450W voeding).

Alvast bedankt.

Oh en als jullie nog meer info nodig hebben over m'n PC, vraag maar raak.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
memtest gedraaid :? hdd tests gedraaid :?

maw: wat heb je zelf al ondernomen :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik meerdere versies van windows erop geinstalleerd om te kijken of het misschien daar aan lag. Dat blijkt vooralsnog niet het probleem te zijn. Ik zal binnenkort wel ff tests gaan draaien, waarschijnlijk vanavond nog. (Bedankt voor de tip, omdat ik nog nooit m'n eigen pc in elkaar heb gezet denk ik niet onmiddelijk aan dit soort standaard simpele dingetjes ;))

Verwijderd

Topicstarter
Is er overigens nog een programma dat ik MOET hebben voor die tests? Eentje die iedereen hier gebruikt zeg maar? Want ik zie er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Edit:

Okee, beiden geprobeerd en beiden geven geen uitkomst. De foutmelding die ik kreeg bij het installeren van de FEAR demo is trouwens: (-5006 : 0x8000ffff). Ook daar word ik (via google) niet wijzer op maar misschien kunnen jullie er wat mee.

Bij MSN installeren staat er:
"The application failed to initialize properly (0xc0000005). Click on OK to terminate the application)."

En dit staat er als ik AVG (de gratis virusscanner) wil installeren in het log:

Extracting license_us.txt
Extracting readme_us.txt
Extracting avgsetup.exe
Extracting sporder.dll
Extracting files.dat
CRC failed in files.dat
Extracting setup.dat
CRC failed in setup.dat
Extracting trialkey.dat
Extracting setup.lns

En dan stopt 'ie.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen want het is echt ongelooflijk vervelend om een PC met geweldige specs te hebben (vind ik zelf dan ;)) maar met verpestte software...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 21:40 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Download Memtest86+ eens. Hier voor de floppy image.
Na downloaden uitpakken. Als je nu het .bat bestand start dan zal deze Memtest op een floppy zetten. Als je nu hiermee opstart gaat hij je geheugen testen.

Laat Memtest voor een paar uur (of hele nacht) draaien. Als ie geen fouten geeft licht het waarschijnlijk niet aan je geheugen.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Top, maar ik heb geen floppy drive :X

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:55
Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)
Verder kijken dan je neus lang is :+ (En nu niet zeggen dat je óók geen DVD/CDRW drive hebt)

Verwijderd

Maar je kan memtest ook op cd zetten, check de website maar :)
Ik haal [help] nog even uit je topictitel.

of de post hierboven :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb de memtest gedraaid en ik kreeg eruit dat ik foutmeldingen kreeg bij de tests 4, 5, 6 en 7. (bij 6 en 7 het meest). Ook is m'n mhz laag. Die stond onder de 150 (dacht ik) en hij moet 400 aan kunnen. Ik heb 4x512mb Corsair Valueram PC3200/400 met een CAS van 2,5 erin zitten. Wat moet ik nu doen om die foutmeldingen op te lossen?

Overigens alvast bedankt voor jullie hulp want ik was ervan overtuigd dat het een software probleem was en nu blijkt dat misschien niet zo te zijn _O_

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
misschien heeft dit er mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet, ik heb ten eerste verschillende versies van Windows geinstalleerd en ten tweede heb ik voordat m'n updates klaar waren al geprobeerd verschillende setups te beginnen...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Kijk even in de manual van je mobo welke geheugen merken/configuraties hij allemaal vreet, het is tegenwoordig niet meer zo dat alles zonder meer werkt.
Draai memtest eens, met 1 reepje, 2, 3, met /zonder dual channel, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 18-10-2005 15:34 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gekeken en het geheugen dat ik heb gekozen kan in m'n mobo. Ik heb het even aan nog wat andere mensen gevraagd en zij denken dat het aan m'n moederbord ligt of aan m'n harde schijf. Ze lieten de term "busmastercontroller" vallen. Ik heb al even op google gezocht maar ik werd er niet veel wijzer van. Kunnen jullie hier iets mee?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Heb je nu al getest met 1 bankje? Geeft die fouten, even met 'n ander bankje. Zo niet, met 2 bankjes... Net zo lang tot je errors krijgt. Dan weet je in ieder geval beter waar het aan ligt. Krijg je bijvoorbeeld bij 3 bankjes errors, ga je dat 3e stukje alleen testen... etc. etc. ;)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond beginnen met testen van m'n mem. Grote kans dat het daaraan ligt. Kreeg net een foutmelding met WoW waarin stond "memory could not be read". Als de problemen beginnen bij een bepaald memory reepje, betekent dat dan dat het aan die memory slot ligt of dat het aan dat reepje ligt (of aan allebei?) in ieder geval. Ik ga nu beginnen. Tot schrijvens.

Weet iemand van jullie ook nog een goed programmaatje om m'n HDD te testen? Aangezien ik nu van een module weet dat 'ie foutmeldingen geeft en van een andere dat 'ie het wel doet, kan ik nog steeds geen spul installeren (ook niet met de goede module). Ik wil dus voor de zekerheid ook nog even m'n harddisk nagaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 00:09 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je HD kan je testen met een tooltje van de fabrikant. Even zoeken op de site dus.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben bij het volgende punt aangekomen.

Ik heb m'n HD uitgebreid getest en zowel bij de Quick Test als bij de Advanced Test kwam er niets uit. Geen foutmeldingen.

Echter, twee van m'n geheugenreepjes schijnen wel kapot te zijn of op een andere manier beschadigd. Twee andere reepjes doen het wel.

Nu heb ik geprobeerd om met die twee reepjes (en zelfs met 1 reepje) die programma's (MSN, Winamp, AVG Virusscanner) te installeren, maar ik kreeg dezelfde foutmeldingen. Vanaf nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen.

Is er toevallig een programmaatje waarmee ik m'n moederbord kan testen op fouten? Ik heb al op de Asus-site gekeken maar daar is het downloads-gedeelte en eigenlijk driekwart van de site overspoeld met foutmeldingen (zowel in IE als in FF). Hij weergeeft de site niet. Dit ligt volgens mij niet aan mijn computer omdat ik dit al eerder heb gezien bij mijn oude PC op dezelfde site op precies dezelfde manier.

Hebben jullie nog tips of suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
*subtiel schopje*

Edit: Ik zal er ook nog wel even iets nuttigs in zetten

Er is een kans dat het aan het uitvoeren van een bestandje genaamd "setup.bat" ligt.

Ook bij het updaten van verschillende spellen gaat het fout op het moment dat er iets gebruikt moet worden met de naam "setup" erin (i.e. setupdll.nogwat)

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 19:43 ]

Pagina: 1