Toon posts:

Probleem met Hauppauge en Videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Hauppauge WinTV-PVR 150 en wil graag mijn videobanden digitaliseren.
In een poging mijn videorecorder aan te sluiten, via de S-VHS (S-video input), krijg ik alleen zwart wit beeld.

Heb reeds verschillende opties geprobeerd, nieuwe drivers voor zowel de TV-kaart als de Videokaart... geforceerde modus etc.

Is er iemand die enig idee heeft wat het probleem is... of zelf het probleem heeft ondervonden.

Alvast bedankt!

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Kick voor dit topic, en voor mij hetzelfde probleem als TS!!! |:(

Alleen heb ik een Hauppauge WINTV-PCI-FM en werk ik niet met de S-video input, maar via de composiet ingang. Ik vermoed dat het probleem ongeveer hetzelfde is...

Dus als iemand oplossingen heeft, heel graag. _/-\o_

iets met foto's...

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Nog maar eens een kickje voor dit topic...heeft er iemand enig idee wat er gedaan kan worden aan het probleem ?

Zelf heb ik het een en ander al geprobeerd... niks helpt, beeld is niks of alleen zwart/wit, :r geluid werkt verder wel.

- andere coax kabels, stuk of 4, allemaal zelfde probleem
- vanuit videorecorder via scart verloop naar S-video, werkt ook niet
- diverse channels aangemaakt volgens eigenschappen svideo-composiet, ook composiet etc etc
- de wintv-pci-fm heeft een FM ingang, welke is bezet door de antenne
tevens is er een coax-in, die dus alleen maar zwart-wit geeft bij de gebruikte coaxkabels
er is een svideo ingang, zelfde probleem, en een video heeft geen standaard svideo uit, maar dat moet dan dus via de scart. Verder zijn er nog wat stereojackplug mogelijkheden en een aansluiting voor de ab, maar die doen imo niet terzake.

Nieuwste drivers van hauppauge zijn geinstalleerd, automatisch zoeken naar kanalen is in elke situatie gedaan, en enkele malen handmatig kanalen aangemaakt.

Niets werkt, is de kaart naar zn grootje ofzo ? of zijn ALLE 5 kabels die ik gebruik niet goed ? :?
Graag hoor ik wat meer,
thanx _/-\o_

iets met foto's...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hoi Marnix

Is er niet een optie in die programmas die je kunt muisklikken om van vhs naar svhs te gaan ofzo?

Ik heb een pvr350 en S-video vergt een muisklik

grtn Bram

And it goes BRAAAAAPP!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kick voor mij dan...

Heb sinds vandaag ook een Hauppage WinTV PVR-150MCE kaartje. Ik wou graag een VHS Videoband digitaliseren. Ik heb mijn videorecorder naast de PC gezet, en deze aangesloten via de TVkabel (Coaxkabel).
Er gaat dus vanaf de meterkast een Coaxkabel mijn videorecorder IN en vervolgens weer een Coaxkabel mijn Videorecorder UIT, naar mijn TVkaart.

Heb met WinTV2000 alle kanalen afgezocht, en heb dus op kanaal 72 mijn Videokanaal gevonden!
Hoera. Echter, het beeld is zwart wit :S. Wat doe ik verkeerd?
De videorecorder beschikt ook nog over een Scart aansluiting, heb hier een Scartadapter aangehangen, zodat ik een tulpkabel naar de TVkaart kon laten lopen, maar hier kon ik geen signaal over krijgen.

Edit:
Tis al gelukt :)
Fijnafstemming was de oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 28-12-2005 00:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II