Ik ben bezig met een klein FTP projectje te programmere.
Het voorbeeld kun je zien op http://zatteadjes.xs4all.nl/ftp/
Mijn vraag is alleen of PHP ook een functie heeft waarmee je kan uitlezen in welke directory je zit op de FTP server.
Zodra mijn script weer start , gaat hij altijd vanuit de root ("/") lezen , terwijl ik in een onderliggende map probeer te komen.
Tis allemaal een beetje vaag uitgelegd maar als je me voorbeeld bekijkt , dan kun je zien wat ik bedoel
Het gaat dus om een directory te change.
dit is mijn code
Hopelijk kan iemand mij weer een beetje opweg helpen.
Alvast bedankt
Het voorbeeld kun je zien op http://zatteadjes.xs4all.nl/ftp/
Mijn vraag is alleen of PHP ook een functie heeft waarmee je kan uitlezen in welke directory je zit op de FTP server.
Zodra mijn script weer start , gaat hij altijd vanuit de root ("/") lezen , terwijl ik in een onderliggende map probeer te komen.
Tis allemaal een beetje vaag uitgelegd maar als je me voorbeeld bekijkt , dan kun je zien wat ik bedoel
Het gaat dus om een directory te change.
dit is mijn code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| <html> <head><title>FTP Script By $L!C€</title></head> <body> <?php //FTP server variablen toekennen $ftp_server = "10.0.0.3"; $ftp_user_name = "kevin"; $ftp_user_pass = "kevin"; //verbinden maken met de FTP server $ftp_conn = ftp_connect($ftp_server); //Inloggen met gegevens op de FTP Server $ftp_result = ftp_login($ftp_conn , $ftp_user_name , $ftp_user_pass); //Lijst ophalen met ftpgegevens $dir = $_GET['bestand']; $finaldir = $dir; $buff = ftp_rawlist($ftp_conn, $finaldir); echo $finaldir; //verbinding met FTP server verbreken ftp_close($ftp_conn); ?> <br> <br> <form name="change" action="<? PHP_SELF ?>" method="GET"> <?php echo '<select size="20" name="bestand" align="left" multiple>'; foreach ($buff as $item) { $split2 = preg_split("[ ]", $item, 9, PREG_SPLIT_NO_EMPTY); //variabele counter bij iedere nieuwe rij 1 erbij tellen, zodat de waarde ook word opgeteld $counter++; //weergeven welke bestanden er in de FTP server staan. echo '<option value="/'.$split2[8].'">'.$split2[8].'</option><br>'; } echo "</select>"; ?> <div id="Layer1" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1; left: 668px; top: 52px;"> <table border ="0" cellspacing="2" cellpadding="2" align="right"> <tr><td><input type="submit" name="downloadbutton" value="Download"></td></tr> <tr><td><input type="submit" name="mkdir" value="Make directory"></td></tr> <tr><td><input type="submit" name="change" value="Change Dir"></td></tr> <tr><td><input type="file" name="source"></td></tr> <tr><td><input type="submit" name="uploadbutton" value="upload"></td></tr> </table> </div> </form> </body></html> |
Hopelijk kan iemand mij weer een beetje opweg helpen.
Alvast bedankt
[ Voor 20% gewijzigd door degroot op 16-10-2005 19:29 . Reden: php tag ipv code tag ]
www.degroot-it.nl