Ik heb mijn oude speedtouch home vervangen door een speedtouch 546. Nu hangt er achter het modem een draytek2200E router die onder andere mijn interne server aanstuurt. Omdat de nieuwe speedtouch ook routert kan ik nu mijn server niet meer van buitenaf benaderen.
Hopelijk kunnen jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen...
In de speedtouch kan je opgeven dat er een interne server aanwezig is zodat de meeste poorten daarnaar opengezet worden. Ik heb hier opgeven het IP nummer van mijn Draytek router WAN poort:10.0.0.1. In de draytech config is niets veranderd dus de inkomende poorten zijn goed doorgemapped naar de server. Alleen als ik nu mijn externe IP tracert dan krijg ik een time-out.
Moet ik nog iets meer instellen in de speedtouch 546? Of kan ik dit helemaal niet controleren als ik binnen mijn tweede netwerk zit?
Even een overzichtje:
extern ip > modem > 10.0.0.1 >>>>>>>>>> 10.0.0.1 Draytek > 192.168.1.2
Ik gebruik het om FTP en extern bureaublad verbindingen op te zetten. Dat lukt allemaal nog wel als ik binnen het 192.x.x.x. netwerk zit.
Wat ben ik nu vergeten in te stellen?
Hopelijk kunnen jullie me helpen om dit toch voor elkaar te krijgen...
In de speedtouch kan je opgeven dat er een interne server aanwezig is zodat de meeste poorten daarnaar opengezet worden. Ik heb hier opgeven het IP nummer van mijn Draytek router WAN poort:10.0.0.1. In de draytech config is niets veranderd dus de inkomende poorten zijn goed doorgemapped naar de server. Alleen als ik nu mijn externe IP tracert dan krijg ik een time-out.
Moet ik nog iets meer instellen in de speedtouch 546? Of kan ik dit helemaal niet controleren als ik binnen mijn tweede netwerk zit?
Even een overzichtje:
extern ip > modem > 10.0.0.1 >>>>>>>>>> 10.0.0.1 Draytek > 192.168.1.2
Ik gebruik het om FTP en extern bureaublad verbindingen op te zetten. Dat lukt allemaal nog wel als ik binnen het 192.x.x.x. netwerk zit.
Wat ben ik nu vergeten in te stellen?