Ik heb een router met 2 internetverbindingen. De upload is de boosdoener (bij adsl), teveel upload trekt je download ook plat. Daarom komt er nu een sdsl verbinding bij. Ik wil nu dat alle upload over die sdsl verbinding gaat lopen. In de routing kun je dit niet bewerkstelligen, maar door pakketten te marken met iptables dacht ik dat het wel zou lukken, maar laat ik nu de ballen verstand hebben van iptables.
$IPTABLES -t mangle -A FORWARD -s 192.168.20.0/24 -j MARK --set-mark 1
Met ip rule heb ik de firewall markering er weer uit geplukt om de gewenste verbinding te gebruiken voor upload. Maar nu denk ik eigenlijk dat die iptables regel niet echt lekker is aangezien er ook upload over een andere verbinding gaat. Ik test dat nu over de huidige 2 verbindingen. Kan iemand bevestigen of ik dit goed heb gebruikt? Of misschien een andere en betere methode aandragen? Bedankt.
$IPTABLES -t mangle -A FORWARD -s 192.168.20.0/24 -j MARK --set-mark 1
Met ip rule heb ik de firewall markering er weer uit geplukt om de gewenste verbinding te gebruiken voor upload. Maar nu denk ik eigenlijk dat die iptables regel niet echt lekker is aangezien er ook upload over een andere verbinding gaat. Ik test dat nu over de huidige 2 verbindingen. Kan iemand bevestigen of ik dit goed heb gebruikt? Of misschien een andere en betere methode aandragen? Bedankt.