Toon posts:

Handleiding gezocht voor een Epox DH266A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een moederboard gekregen. Het betreft een Epox DH266A.
Hier zatten natuurlijk geen handleiding, kabels of de andere standaard zooi wat je bij aankoop erbij krijgt.

Ik ben op zoek naar die handleiding en ik hoop dat iemand hem hier digitaal heeft, want
ik kon niets vinden. (Google.com, motherboards.org, got.tweakers.net, epox.de, ftp van epox is dood, tomshardware.com, andere forums.).
Heb ook gekeken of ik iets via Elitegroup kon vinden, daar Epox het ook verkocht heeft als OEM product.

Probleem:
Ik krijg 1 lang beeb en 2 korte beeps. Dat is de VGA. Goed dat is opzich opgelost voor eventjes. Ik heb maar liefst 1 keer kunnen opstarten en toen zag ik dat hij het geheugen goed herkende en het zag opzich netjes uit. Voor een aantal seconden... want toen hing hij (temp: 37graad). De proc is een Duron 1Ghz. Het BIOS gaf 13xxMhz aan, wss is het mobo overgeklockt geweest of er heeft een andere proc opgezeten. Anyways ik moet de settings goed gaan zetten. Er zitten op het mobo 3 sockets met dipswitches. Geen idee welke waar voor is.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 11:26
Je kunt epox ook mailen voor de handleiding.

edit linkje toegevoegd.
www.epox.nl/support

[ Voor 136% gewijzigd door TRASH_LORD op 16-10-2005 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
zucht... het is weer zo simpel he.... thanks. Ga het proberen, hopelijk hebben ze een offline archief.

Verwijderd

Topicstarter
En even nog 2 dagen gestoeid... dat kreng gaat wel draaien :-D

Anyways, het gaat erop lijken dat het indirect een Epox bordje blijkt te zijn.

Een of andere vaag No-Name boardje waarvan de basis een Elitegroup of Epox is.

Volgens Au-ja.de ( http://www.au-ja.de/review-dh266a-1.phtml ) blijkt het een Dragon-Mainboard DH266A te zijn. Ik heb er nu een 512Mb 266Mhz reepje erin gezet met nog steeds een 1Ghz Duron proc erin. Dipswitches staan op off.. wat automatische herkenning zou in houden. Hij start overigens nu soms op en ben er achter dat ps/2 uitgang van keyboard rip is.

USB keyboardje aangehangen.
CMOS reset gedaan
Bij post scherm vraagt hij om "F1 continue" en "DEL Enter BIOS"
Bij beide opties boot hij naar een zwart scherm. (Dat deed ie dus niet met ps/2 keyboard wat wel werkt aan een ander systeem)

Epox support kon me geen antwoord geven en Elitegroup website geeft me ook maar weinig info.

Even ter info: Bordje komt uit een werkend zelfbouw systeem. Heeft een Athlon 1800+ proc opgezeten. Eigenaar verzekerde mij dat het bordje werkte. Ik kan deze week nog ff proberen met een andere proc... wat eventueel ook nog het probleem zou kunnen zijn. (lijkt me ook sterk daar het ook uit een werkend apparaat komt, maar heeft wel op stock gelegen enige tijd.)