Toon posts:

[FM Transmitter] Piep in geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FM Transmiter gekocht.

Wat is dat?
Dit ding zend geluid van de computer uit op een FM-frequentie. Deze werkt op USB.

Wat is je probleem
Het apparaat zend een piep-geluid uit op het moment dat de geluidskaart data gaat verzenden. Na uitvoerig teste merkte ik dat de piep weg was als ik de FM Transmitter, of het snoer vast hield. Ook het vastplakken van het snoer aan de kast werkt.

Dus wat is je vraag?
Ik wil graag weten wat de oorzaak is van dit 'probleem'. Nu hangt het snoer er met plakband bij. Maar daar zie ik liever een betere oplossing voor. Dus graag wil ik weten wat er eigenlijk aan de hand is en hoe ik dit natuurlijk kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Kick!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
volgens mij is het niet toegestaan om via de fm frequentie signalen uit te zenden, dus vandaar dat je nog maar weinig reacties hebt gehad...
heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat t mogelijk te maken heeft met storing uit de omgeving (en mogelijk slecht verzonden signaal). via de kast heb je tevens een metalen geleider, dus een grotere antenne, dus dat zou ook de klacht kunnen veroorzaken

ik heb geen ervaring hiermee, maar kan me zoiets voorstellen. of een fm transmitter legaal is durf ik zo niet te zeggen; mijn gevoel zegt van niet

Verwijderd

Het is in nederland NIET toegestaan om zomaar een radio signaal in de lucht te zetten. Dit mag op een paar frequenties wel, maar dan moet het wel type goed gekeurde apparatuur zijn. (Uitzondering is apparatuur, gebouwd door radiozendamateurs met vergunning. )
Ook al is het kant en klare apparatuur die in nederland verkocht is, kan het zijn dat gebruik er van verboden is.

Misschien handig om even een frequentie te melden en wat meer informatie. Als het ding op een gewone FM omroep radio te ontvangen is, mag je hem wel uitlaten staan.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik heb er zelf ook 1 en je probleem is nogal herkenbaar.

Je kan het verminderen door alles in het windows mengpaneel uit te zetten, behalve Wave en Hoofdvolume.

Zet ook beiden op ongeveer 80% van het maximale.

Het apparaatje is ook nogal gevoelig voor storing op de 5 volt lijn (blijkbaar niet afdoende gefilterd intern).
Verander ook de plaats van het zender eens, dat wil ook nogal schelen.

En over dat illegaal...
Er zijn zat babyfoons die ook gewoon op de FM band werken hoor
En deze stoort tenminste niet op andere frekwenties, doordat hij PLL gestuurd is

[ Voor 1% gewijzigd door fordrwd4ever op 19-10-2005 11:20 . Reden: tiepvouten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk