[Gmail] weigert e-mail met attachment

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Mijn moeder, gisteren een dagje uitgeweest in Rotterdam, wilde zojuist ca. 15 geschoten foto's naar mij toe mailen. Stuurt Gmail haar direct de volgende foutmelding terug:
Your message

To: <...>
Subject: E-mail met bijlage (attachment): rotterdam

did not reach the following recipient(s):

<...>@gmail.com on Sun, 16 Oct 2005 14:26:56 +0200
The recipient could not be processed because it would violate the
security policy in force
<hnexfe08.hetnet.nl #5.7.0 smtp;552 5.7.0 Illegal Attachment
q18si3606919qbq>
Wat blijkt: m'n moeder heeft geen 15 foto's gemaild, ze heeft per ongeluk als attachment mij een link gestuurd die naar haar "Mijn Afbeeldingen" (op haar pc dus) verwijst; een bijlage/linkje van maar 3 KB, waar ik natuurlijk niks mee kan op mijn computer.

Los van dit "foutje" van m'n moeder, wat bedoelt Gmail hier met zijn foutmelding?

P.S. Techtalk / Voor de duidelijkheid: ik heb een Gmail-adres, m'n moeder zit bij Het Net.

[ Voor 20% gewijzigd door Thexder op 16-10-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
gmail ziet dat er een shortcut meegestuurd word, en dat vind gmail een security risk (ergens wel logish)
zodoende die foutmelding

een shortcut zou een potentieel risico zijn, aangezien je in een shortcut ook bijv dll's met allerlei rare achtervoegsels kan aanroepen (zo kan je bijvoorbeeld bepaalde services stopen enzo)

[ Voor 43% gewijzigd door BasieP op 16-10-2005 16:17 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Waarschijnlijk worden *.Ink bestanden geblokkeerd. Op zich slim, jij denkt wat aan te klikken en ondertussen kan er een bestand worden uitgevoerd op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Hij vind .lnk's dus onveilig. Enigszinds logisch, net zo logisch als dat ie een .pif waarschijnlijk tegenhoud. In theorie kun je een link naar format c: mailen natuurlijk. (bij wijze van spreken :P kon ff geen mooi voorbeeld bedenken)

edit:

Argh en ik ben weer eens te laat natuurlijk ...

[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 16-10-2005 16:18 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De illegal attachment melding komt al van de hetnet server, dus het attachment dat ze gemaakt heeft
wordt niet geaccepteerd door de versturende server

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
u_nix_we_all schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:18:
De illegal attachment melding komt al van de hetnet server, dus het attachment dat ze gemaakt heeft
wordt niet geaccepteerd door de versturende server
security policy in force
dat betekent dat de verzender (hetnet) een bericht terug heeft gehad van de ontvanger (gmail) met daarin de melding dat de ontvanger (gmail) het mailtje niet aanneemt.
daarop stuurt de verzender (hetnet) het niet-ontvangst-bericht door naar je moeder.

hij word dus geblokeerd door gmail, en niet door hetnet

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
BasieP schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:20:
[...]

hij word dus geblokeerd door gmail, en niet door hetnet
Hmm, ik dacht dat de snmp host waar de melding vandaan komt voor de foutcode staat:

<hnexfe08.hetnet.nl #5.7.0 smtp;552 5.7.0 Illegal Attachment q18si3606919qbq>

Als ik dit probeer naar gmail komt er een iets andere melding:
Remote host said: 552 5.7.0 Illegal Attachment f16si799010qba

Dus ik denk nog steeds dat er op hetnet al geblocked wordt. :?

edit:

Moeilijk te zeggen zonder complete header

[ Voor 7% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-10-2005 16:36 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22
security policy in force
Zoiezo is deze foutmelding niet compleet of niet correct.
Letterlijk vertaald wordt de ontvanger niet verwerkt vanwege de security policy.

Vraag je moeder maar eens of ze een mailtje wil sturen zonder attachement, als het bovenstaande correct is komt die ook niet aan.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Felicia schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

Zoiezo is deze foutmelding niet compleet of niet correct.
Letterlijk vertaald wordt de ontvanger niet verwerkt vanwege de security policy.

Vraag je moeder maar eens of ze een mailtje wil sturen zonder attachement, als het bovenstaande correct is komt die ook niet aan.
Ik zit nu op dit moment achter haar computer en heb zelf, "namens haar", eerst opnieuw mijzelf een mailtje gestuurd (vanaf haar HetNet-adres) mét nu wel die 15 foto's als bijlage en die wordt/werd wel gewoon geslikt door Gmail. Mailtjes zónder bijlage vindt Gmail natuurlijk sowieso geen probleem, anders kan je überhaupt niet e-mailen naar een Gmail-adres lijkt mij...

Ik ga er dus maar vanuit dat Gmail ons (gebruikers) beschermt tegen .lnk bijlagen.

[Update] Ook mailtjes met .pif bestanden als bijlage worden door Gmail geweigerd, heb ik zojuist uitgeprobeerd en geconstateerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Thexder op 16-10-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Alle bestanden die potentieel gevaarlijk zouden kunnen zijn worden volgensmij door Gmail geblokkeerd.
Het zou mooier zijn als Gmail gewoon een virusscanner het werk laat doen, zoals bij Hotmail en Yahoo, in plaats van deze goedkope (maar effectieve) oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Virusscanner is ook maar zo goed als de definities... met *.exe (etc, etc) blocking ben je zelfs pro-actief bezig. Heel veilig dus!

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
paella schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:09:
Virusscanner is ook maar zo goed als de definities... met *.exe (etc, etc) blocking ben je zelfs pro-actief bezig. Heel veilig dus!
Nee het zuigt. Ik had een .lnk bestandje aangemaakt met "blaat" erin en dat werd dus
gebounced. Als ze nou op basis van content-type ipv. extensie blocken, kun je net zo proactief
elke content van een bepaald type blocken, zodat je niet door een simpele filename verandering
of zip-actie het toch wel kunt versturen.

En dat veel email gebruikers nog steeds niet snappen dat je niet overal op moet klikken, moet daar
een service zo lomp door beperkt worden ?

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik kreeg eergisteren ook al klachten van een kennis die het niet lukt mij een ini file te sturen. Niet als attachment, en niet gerar'd.

zo krijg je nooit die 2 GB vol!!! :(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1