[PHP] Debugger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede debugger omdat ik wat rare problemen heb in mijn PHP programma, waarbij het toch wel fijn is stap voor stap doorheen te lopen. Om zodoende het probleem te vinden, het probleem is namelijk dat PHP incorrect string length doorgeeft. Dit zorgt vervolgens voor corrupte strings waar de MySQL extensie niks mee kan. Erg vervelend allemaal.

Ik heb al gekeken naar phpEclipse alleen dat programma geeft alleen maar foutmeldingen, en Zend Studio is zo traag als de stront van een makke beer. Iemand enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je noemt twee IDE's (integrated dev environments); dat zijn niet specifiek debuggers. Ik hoor veel goeds over xdebug. Dat moet je wel als php-extensie op de server installeren, wat ik dan binnenkort ook maar eens ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ja, maar deze twee IDEs hadden een geïntegreerde debugger ;)
Maar ik zal eens kijken naar XDebug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Bestaat er niks om op de gewone pc je code te debuggen? Ik heb mn site namelijk op n server van n computervereniging staan bij ons op de uni, dus daar kank geen programma´s op installeren. Zou het wel makkelijk vinden om te weten of ie werkt voor ik m upload in plaats van elke keer uploaden, testen, fout op line xxx, fout eruit halen, uploaden, fout op line yyy, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je zelf een webserver draaien, kan je het thuis testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

gebruik APD van de PECL repository (pear install apd), deze genereert per view een bestandje met daarin de volledig processcall en de tijden e.d., en op de website staan een aantal programma's welke dat bestand kunnen interpreteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik weet niet welke Zend IDE je gebruikt, maar 5 bèta is hier iniedergeval de traagheid zelve, terwijl 4 het uitstekend doet :) .

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 16-10-2005 20:14 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 21:53
Ik heb vroeger wel eens gestoeid met DBG debugger, zie http://dd.cron.ru/dbg/
Werkte toen der tijd best aardig en zo te zien wordt er nog steeds aan het product doorontwikkelt.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, geen pure debugger. Maar in PHPEdit zit er wel eentje...
http://www.waterproof.fr/

Das dus DBGdebugger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:19:
Ja, maar deze twee IDEs hadden een geïntegreerde debugger ;)
Dat snapte ik wel. Maar een debugger geïntegreerd in de IDE is voor zover ik gevonden heb niet zo geïntegreerd in PHP.. dus of hij draait op z'n eigen PHP aftreksel (lijkt me niet handig - kun je bij fouten afvragen of het een beperking van je debugger is of een echte fout), of hij komt niet verder dan de foutmeldingen door te geven..

Tenminste.. tot zoverre even mijn kort door de bocht ervaringen op basis van mijn eigen beperkt zoeken naar zo'n ding. Overigens zoek ik 't waarschijnlijk meer in unit testen dan in heel "diep" debuggen: als alle onderliggende units goed door hun tests heen komen, dan moet ik met de foutmeldingen van 't script en wat eenvoudige tijdelijke echo's toch ver blijven komen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Daarom APD, die nest zich lekker als phpzend-module direct bij de code parser en onderschept zo ongeveer alles. :)

[ Voor 8% gewijzigd door GX op 18-10-2005 09:29 ]

Pagina: 1