Toon posts:

[XP] Domeinnaam werkt niet op server zelf.

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet niet of ik dit in het goede subforum heb geplaatst, maar ik denk het wel ( koste me een half uur om uit te zoeken waar hij nou precies moest :P ).

Tevens is mijn titel niet helemaal helder, aangezien ik niet weet hoe ik het moet omschrijven in 1 regel. Ik zit namelijk met hetvolgende probleem. Ik draai nu al ongeveer 3 jaar thuis een webservertje, met apache/php/mysql. Dit heeft nog altijd goed gedraait, en draait nogsteeds goed.

Alleen er is 1 probleempje, nu ik een kvm switch heb gebruik ik mijn server ook voor msn, zodat ik mijn game pc alleen voor games en internet gebruik. Mijn server gebruik ik ook vaak om te internetten, maar om de een of andere manier werkt mijn server niet als ik bijvoorbeeld op de server mijn domeinnaam intik ( gehuurd domeinnaam die doorverwijst naar een dns, en gebruik maakt van zoneedit nameservers ).

Als ik mijn hostname intyp komt hij ook niet op de server terecht, maar als ik het ip van de server ( LAN IP ) intik dan werkt hij wel gewoon. Ook als ik op mijn game pc mijn domeinnaam intik dan werkt alles gewoon goed, en anderen kunnen er ook gewoon bij, het probleem is dus alleen bij mijn server.

Het zal misschien kunnen zijn dat dit heel makkelijk te vinden is met de goede begrippen maar ik zou niet weten waar ik naar moet zoeken. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen _/-\o_ .

Ik draai apache 1.3.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 16:37
komt door router, loop geval krijg je dan. Moet je even in je hosts file verwijzingen naar localhost zetten.

|>

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zoals Simon al zegt, in je hosts-file je domeinnaam zetten, of in het geval je een DNS-server draait daar een nieuwe forward-lookup aanmaken met je domeinnaam :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de reacties ;)

Ik heb het net aangepast, hoe reload ik mijn hosts files ook alweer ? ( Liefst zonde rreboten als dat kan ) :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 15:54 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hosts-file zou direct moeten werken, anders kun je nog een 'ipconfig /flushdns' proberen. Ook je browser opnieuw starten wil wel eens helpen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, het werkt nog niet, of stel ik het nou verkeerd in ?

Ik ga naar de map:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

En daar pas ik hosts aan, en daar zit ik deze regel erbij :

<internetip> localhost

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
of anders op je nic een 'repair' doen (rechtermuisknop>repair) dan flushed ie ook een hele shit (arp cache, etc,etc)

dan disabled is alleen ook tijdelijk je nic.. maw: bestaande connecties worden verbroken ;) maarja beter als een reboot

A wise man's life is based around fuck you

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:08:
Mmm, het werkt nog niet, of stel ik het nou verkeerd in ?

Ik ga naar de map:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

En daar pas ik hosts aan, en daar zit ik deze regel erbij :

<internetip> localhost
Het moet op deze manier:
code:
1
<intern IP adres (LAN)>      domeinnaam

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thnx het werkt ;)

Ik deed het dus verkeerd om :Y)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer iets veter zoeken, want dit is redelijk vaak voorbij gekomen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.