Draadloos netwerk erg traag

Pagina: 1
Acties:

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik zit hier met mijn pc op een draadloos netwerk, 108mbit wireless router, @home kabelinternet. Mijn signaalsterkte is goed, maar terwijl we een 2mbit lijn hebben van @home haal ik maar 3kb/sec, oftewel internetten schiet niet erg op :+ Andere pc's staan uit, dus der is niet iemand snoeihard aan het downloaden ofzo. Verder hebben we mac beveiliging, dus iemand van buiten die de verbinding leegslurp is ook vrijwel uitgesloten.
Ik heb een IEEE 802.11b PCI Wireless Netword Adapter (11mbit), de router is een Trust 108mbit dus.

Iemand enig idee hoe ik wat sneller kan internetten?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd zonder draadloos en router? Dus gewoon de kabel rechtstreeks uit je modem in je pc? Zo kan je uitsluiten of het niet aan @home ligt. :)

Trust is btw niet je van het, je had beter voor een linksys kunnen gaan maar goed.

Verwijderd

magnetrons / telefoons in de buurt? Deze apparaten zorgen bij mij (mits ingeschakeld) voor een behoorlijke daling in snelheid?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:37:
magnetrons / telefoons in de buurt? Deze apparaten zorgen bij mij (mits ingeschakeld) voor een behoorlijke daling in snelheid?
Gaat de straling van magnetrons ook naar buiten dan? Hoe zit dat dan met pacemakers als zo'n ding aanstaat?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• JustMe
als ik een laptop naast mijn pc zet met wireless internet gaat die full speed... dus of ik ben genaait in de router instellingen of het ligt aan mijn kaartje, maar wat het dan moet zijn daarin, geen idee.

[ Voor 48% gewijzigd door JustMe op 16-10-2005 16:08 ]

• JustMe
Ben wat met de instellingen van me kaartje aan het prutsen, als ik een ander channel instel doet de verbinding ongeveer voor 10 seconden volle snelheid en dan is het weer uber traag...

Edit: tis meer dat wanneer ik de verbinding opnieuw start dat ie heel ff snel is (10 sec) en dan weer traag

[ Voor 24% gewijzigd door JustMe op 16-10-2005 16:37 ]

• JustMe
iemand enig idee waar ik het moet zoeken, ligt het aan mijn kaartje, aan de router, of misschien aan windows of een virus of iets anders?

edit: het is niet het aantal seconden dat bepaald wanneer de verbinding traag wordt, maar na een bepaald aantal bytes dat ik binnenhaal, 1mb ongeveer schat ik

[ Voor 38% gewijzigd door JustMe op 16-10-2005 21:59 ]

Pagina: 1