Hee, ik heb een nieuwe voeding aangeschaft, maar op de een of andere manier werkt hij volgens mij niet. Als ik de stekker in het stopcontact steek, en op het aanknopje druk gebeurt er niks.. de grote fan gaat niet draaien.. Wat doe ik fout? Of is de voeding gewoon kapot?
Zit er ook nog een aan en uitknop op de voeding?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Dat knopje zit er iig.. als ik het aandruk gebeurt er niets..Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:01:
en op het aanknopje druk gebeurt er niks..
**komt het omdat er geen moederbord op is aangesloten ofzo? Ik heb alleen de losse voeding en wil hem alleen even testen..
________
En als ik trouwens even mijn neon wil testen, op een losse voeding, kan dat ook?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 15:12 ]
Da's logisch een voeding start standaard niet op als hij niet aangesloten is op een moederbord
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Is er dan geen enkele mogelijkheid om bijvoorbeeld een fan te testen zonder moederbod?hellolo schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:12:
Da's logisch een voeding start standaard niet op als hij niet aangesloten is op een moederbord
Is het een AT of een ATX voeding???
Bovendien werken voedingen alleen naar behoren als er belasting aan hangt. Dus hang er wat hardware aan. Denk aan HD's, CDROM-drives, fans, etc.
Als het een AT voeding is kun je hem met behulp van de schakelaar inschakelen. Een ATX voeding gaat enkel via het moederbord of je moet de pinnetjes die het contact regelen even kortsluiten.
Bovendien werken voedingen alleen naar behoren als er belasting aan hangt. Dus hang er wat hardware aan. Denk aan HD's, CDROM-drives, fans, etc.
Als het een AT voeding is kun je hem met behulp van de schakelaar inschakelen. Een ATX voeding gaat enkel via het moederbord of je moet de pinnetjes die het contact regelen even kortsluiten.
[ Voor 86% gewijzigd door Ultraman op 16-10-2005 15:22 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Je kunt 2 pinnetje met elkaar verbinden, de psu gaat er dan vanuit dat er een mobo is en zet overal spanning opVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:13:
Is er dan geen enkele mogelijkheid om bijvoorbeeld een fan te testen zonder moederbod?
Zorg wel dat je er een dummy load aan het hangen(een oude hdd oid, iig iets over de 5 & de 12 volt lijnen) anders gaat je voeding piepen en raregeluiden maken omdat er geen 'load' aan hangt
Een AT voeding heeft dezeflde controle, alleen is er een 220V schakelaar. Zonder mobo zal deze ook niet werken....cybersteef schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:20:
[ Voor 16% gewijzigd door Rey Nemaattori op 16-10-2005 15:32 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Deze functioneert prima zonder mobo. Beide kunnen functioneren zonder mobo. Het grote verschil is dat een AT een hard-switch heeft die simpel 230V in/uit schakeld. ATX heeft een soft-switch, de schakelaar zit op het het mobo, en het moederbord schakeld de voeding in.Rey Nemaattori schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:30:
Een AT voeding heeft dezeflde controle, alleen is er een 220V schakelaar. Zonder mobo zal deze ook niet werken....
Bij AT schakel je de voeding in door de schakelaar in te duwen en bij ATX zul je het contact dat het moederbord op de ATX stekker moeten sluiten met een draadje.
Natuurlijk moet je PSU's altijd belasten anders doen ze het niet. Zonder belasting transformeren ze "niet"/nauwelijks.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()