Server bereiken vanaf ander subnet binnen zelfde netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Hey daar,

Ik heb een ietwat bizar probleem. Ik draai thuis een server (via lijbrandt internet) en heb via no-ip.com een adres voor die server geregeld. Ik kan er via het netwerk thuis bij en ik kan er op de faculteit en bij andere thuis bij. Echter wanneer ik bij mijn vriendin zit lukt het niet. Ze heeft ook via lijbrandt internet (surfnet net als ik) alleen krijgt zij een ip in een andere subrange. Ik heb xxx.xxx.84.xxx ,zij heeft xxx.xxx.77.xxx (waarbij de eerste 2 sets van 3 cijfers hetzelfde zijn).

Ik heb geprobeerd te pingen op IP en op Hostname maar dit werkte allebei niet. Als ik op hostname ping dan pakt ie wel het goeie ip, alleen ik blijf time-outs houden... :S

Ik heb ook geprobeerd mijn hosts file aan te passen maar dit werkte ook niet :S

Kan het zijn dat het via het netwerk dicht zit (via andere subnetten) en hoe kan ik dan "forceren" dat het via het internet gaat in plaats daarvan?

http://www.gjpvanwesten.nl

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

meeste ISP's blokeren elkaars data binnen dezelfde subnetmask

in dosprompt (cmd)
route add <ip adres van tegenpartij> <default gateway> en dat aan bijde kanten.
Zit er een router tussen, dan moet je zorgen dat dat de router dat doet

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 16-10-2005 19:38 ]

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ah ok, thanx. Zit nu ook bij mn vriendin en kan mn webicon niet zien (staat ook op de server...)

Zou het ook werken als ik op mn server de dhcp uitzet en er een ip adres hard inzet (wel de gateway en dns instellingen behouden zoals dhcp die verschaft)

[ Voor 46% gewijzigd door Kortfragje op 16-10-2005 15:28 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

je moet dat instellen in de eerste de beste router/pc die op internet is verbonden

hier in de router (ergens)
internet -> router->pc1,pc2 ect

hier op de pc (route add)
internet -> pc1

[ Voor 17% gewijzigd door ThaHandy op 16-10-2005 19:46 ]